כהן ונביא או ממסד הכהונה מול הנבואה
בעקבות השרשור של יוסי על אהרן הכהן וחטאו, אי אפשר שלא להרהר בכבוד ובתפארת ("ולבני אהרן תעשה כתנת ועשית להם אבנטים ומגבעות תעשה להם לכבוד ולתפארת"); המוענקים לאהרן ובניו ואשר מבליטים בהיעדרם את דמותו הבלתי-מיופייפת של משה. משה המנהיג-אבי הנביאים אינו "זוכה" ולו למעט הדר או פאר חיצוניים, כל מהותו היא בעצם היותו שם, בעשיית המשכן, בהלבשת אהרן ובניו ורחיצתם, ביציקת השמן על ראשם, בשחיטת הפר והאיל - בקצור ידו מלאה בעשייה כפי שנאמר "ומלאת יד-אהרן ויד בניו"; משה הגדול מכולם מת במדבר, כאחד מבני-ישראל, שווה ערך לאותם שעברו עמו את כל היסורים וההתנסויות, ולא זכו לעלות לארץ ולהקבר בה. זה מבטא ללא ספק את חיבורו החזק של משה לעם ללא יומרת התנשאות כלשהיא. מקום קבורתו הלא נודע של משה מסיים פרק חיים באותה ענווה עצמה של קדושה, המאפילה על כל פאר חיצוני. ראו כיצד התנ"ך מביע רעיון אדיר ללא מלים!
בעקבות השרשור של יוסי על אהרן הכהן וחטאו, אי אפשר שלא להרהר בכבוד ובתפארת ("ולבני אהרן תעשה כתנת ועשית להם אבנטים ומגבעות תעשה להם לכבוד ולתפארת"); המוענקים לאהרן ובניו ואשר מבליטים בהיעדרם את דמותו הבלתי-מיופייפת של משה. משה המנהיג-אבי הנביאים אינו "זוכה" ולו למעט הדר או פאר חיצוניים, כל מהותו היא בעצם היותו שם, בעשיית המשכן, בהלבשת אהרן ובניו ורחיצתם, ביציקת השמן על ראשם, בשחיטת הפר והאיל - בקצור ידו מלאה בעשייה כפי שנאמר "ומלאת יד-אהרן ויד בניו"; משה הגדול מכולם מת במדבר, כאחד מבני-ישראל, שווה ערך לאותם שעברו עמו את כל היסורים וההתנסויות, ולא זכו לעלות לארץ ולהקבר בה. זה מבטא ללא ספק את חיבורו החזק של משה לעם ללא יומרת התנשאות כלשהיא. מקום קבורתו הלא נודע של משה מסיים פרק חיים באותה ענווה עצמה של קדושה, המאפילה על כל פאר חיצוני. ראו כיצד התנ"ך מביע רעיון אדיר ללא מלים!