שלום לך
א. נכון שהוא לא אביה אך משעה שהיא נישאה לבנו היא 'שייכת' למשפחתו, והוא ראש המשפחה (אנחנו מדברים על נורמות עתיקות...).
ב.יש כלל הלכתי: "עובר ירך אמו הוא", עד שתינוק לא הוציא את ראשו, אינו נחשב לאדם נפרד אלא לאבר מאברי האישה. לכן אישה שחייבת מיתה מסיבה כלשהי אין ממתינים עד שתלד אלא מקיימים את דינה לפי סדרי הדין הרגילים. לכן אין כאן שאלה של אשמת העובר אלא שאינו ישות מבחינת ההלכה.
א. נכון שהוא לא אביה אך משעה שהיא נישאה לבנו היא 'שייכת' למשפחתו, והוא ראש המשפחה (אנחנו מדברים על נורמות עתיקות...).
ב.יש כלל הלכתי: "עובר ירך אמו הוא", עד שתינוק לא הוציא את ראשו, אינו נחשב לאדם נפרד אלא לאבר מאברי האישה. לכן אישה שחייבת מיתה מסיבה כלשהי אין ממתינים עד שתלד אלא מקיימים את דינה לפי סדרי הדין הרגילים. לכן אין כאן שאלה של אשמת העובר אלא שאינו ישות מבחינת ההלכה.