כוונות הנ"ר בהדלקת נרות חנוכה, של הרש"ש/האר"י

shlomo888

New member
עשיתי קיצור לדברים העיקריים משם: הקדמה

טוב להשקיע ולהדר בחנוכה,
שתיהיה חנוכיית כסף וכוסות זכוכית (על פי הפלא יועץ),
עם קן לשמן זית(עדיף איכותי סורי) ופתילה מצמר גפן,
לא נרות פשוטים (נר הוא לא כלי,חלק אומרים שמעכב את המצוה,השעווה שממיסים מתחת לנר),
חנוכיה נועדה כדי לפרסם את הנס ולהודות לה' , וכדאי להדר ולשים ליד החלון או המרפסת שכולם ייראו,
וייזכה על ידי הידור חנוכה, לבנים שהם תלמידים חכמים,
(אם שם בפנים, אז עדיף ליד הפתח החדר משמאל למזוזה, במקום שלא ייתכבו באמצע שבת מהזזת הדלת),
&nbsp
&nbsp
סדר ההדלקה:
(בצאת הכוכבים)
לילה ראשון שמים את הנר הכי רחוק מהפתח, בדרך כלל ימין,
ואחרי זה כל פעם סמוך לנר הקודם ישים קודם את החדש משמאל לקודם,
ואז את הנרות הקודמים לפי הסדר שהיו עד שמגיעים לימין,
בימי חנוכה חשוב להיות שמחים,וללמוד תורה,
ועל ידי הדלקת הנר,ההלל והודאה של חנוכה,
זוכה להמשיך קדושה ושמחה של שבת לימי החול וגם מביא שלום בית
&nbsp
&nbsp
בנוסף, חשוב לזכור הנרות הם לראותם בלבד,
לעומת שבת שהקדושה שלהם מגיעה מלמטה למעלה עד הכתר,
בחנוכה הקדושה של הנרות מגיעה מלמעלה למטה,
עד שתכלה אותו רשימו מן האור שנמשך למטה עד מקום הנרות,
כי עצם ההדלקה זה המצוה,ונדלקה מהאור הקודש העליון,
אז אסור להזיז אותה ממקום המצוה, כי אז יאחזו בה החיצונים שהטומאה לא תינוק מהקדושה,
ולכן אין להנות בהם , אלא רק לראותם בלבד,
הדלקה בשבת קודם הבעל מדליק נר חנוכה ואז האישה מדליקה נר שבת,
(אבל אם נגמר השמן זית להשתמש בשמן בשביל נר שבת,שהוא חשוב יותר, בגלל שהקדושה שלו עולה מלמטה למעלה)
 

shlomo888

New member
הקדמה, המשך

להבין כמה דברים , לפני ההדלקה:
חנוכה = חנ"ה כ"ו
חנ"ה זה שם ס"ג: יוד הי ואו הי ( ייא"י בגימטריה)
כ"ו זה שם: יהוה


חנוכה בגימטריה זה: ט"פ ,והוא רמז לאחד מ72 שמות של מטט**ן (חשוב להיות מאוד זהיר עם השמות האלה):
טפטפי"ה (לכוון אותיות בצבע זהב, בגימטריה: ע"ל מג"ן / ע"ל צב"א / צו"ה פח"ד )
הכוונה שטיפות יה יתעלו למעלה ולא ישלטו בהם הקליפות,
בנוסף ימי חנוכה מתקנים את ההוד ומאירים אותו, והוד היא ספירה ח , בגלל זה יש 8 ימים
והאות ח בחנוכה , שהיא צורת פתח של דלת,
קדושת היום דומה לשבת/ראש חודש/יום טוב, רק ההבדל שבחנוכה ההארה מגיעה מההוד,
לעומת יום חול שהיא מספירת נצח

בנוסף כל לילה הוא תיקון של מידת רחמים:
לילה א: אל
לילה ב: רחום
לילה ג: וחנון
לילה ד: ארך
לילה ה: אפים
לילה ו: ורב חסד
לילה ז: ואמת
לילה ח: נוצר חסד (בנוסף: לאלפים, נושא עון, ופשע, וחטאה, ונקה)
 

shlomo888

New member
כוונת מילוי השמן, כוונת הנחת הפתילה, לשם יחוד

ישים השמן בקנים (שיידלק לפחות שעה צריך שיהיה משקלו י"א ביצים(אל אדני), כמספר הקליפות שההוד היה שקוע בהם)
כוונה בעת ששם השמן:
בָיָטְ (מתוך 'כי בי חשק ואפלטהו' תהילים צ"א ,בנוסף כי בא"ת -ב"ש יוצא: שמן )
ישים פתילות,

כוונת הנחת הפתילה: פתילה בגימטריה: תקכ"ה , תלצ"א (תכלת לבן צהוב אדום) , 5 פעמים אלהים (ה גבורות יהיו ממותקות בשמן)
בנוסף לשים את הפתילה כפופה,כדי שבהדלקה תקום ותעלה מ"ן

לפני ההדלקה עושים לשם ייחוד:
לשם יחוד קדשא בריך הוא ושכינתה(יאהדונהי) בדחילו ורחימו (יאההויהה)
ורחימו ודחילו(איההיוהה) ליחדא שם אות יו"ד ואות ה"א (אבא-חכמה ואמא-בינה),
באות וא"ו ואות ה"א (זעיר אנפין-חגתנהי, ונוקבא-מלכות) ביחודא שלים (יהוה)
בשם כל ישראל , לאקמא שכינתא מעפרא ולעלוי שכינת עזנו.
הנה אנחנו באים לקים מצות הדלקת נרות חנכה, כנט שתקנו לנו רבותינו זכרונם לברכה,
עם כל המצות הכלולות בה, לתקן את שרשה במקום עליון.
לעשות נחת רוח ליוצרנו ולעשות רצון בוראנו,
ויעלה לפניו יתברך כאלו כונו בכל-הכונות הראויות לכון במצוה זו

(תוספת:)
ולנו בני מלכים בני רחל אמנו נסה עלינו אור פניך יהוה(יאהדונהי)
כי עמך מקור חיים באורך נראה אור, ורוה פני תבל מדשן ביתך ונחל עדניך תשקם.
ובכח סגולת הדלקת הנרות הללו נהיה אנחנו וצאצאינו אנשים חכמים וידועים,
נחל נובע מקור חכמה לדעת את שמך, ובנצח הודך הראינו נפלאות,
ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים בהעלות את הנרות אל מול פני המנורה

יהיו לרצון אמרי פי והגיון ליבי לפניך יהוה(יאהדונהי) צורי וגואלי
ויהי נעם אדני אלהינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו (לכוון והו, להגיד כמה פעמים)
 

shlomo888

New member
כוונת הדלקת הנרות והפתילה

ברכת הדלקת הנר (כל מילה כנגד אחת מ יג מידות רחמים):
בָּרוּךְ (אל) אַתָּה (רחום) יְהֹוָה (וחנון)
יכוין כל לילה הויה בניקוד אחר:
יום א: יֶהֻוֶהֻ (חסד)
יום ב: יְהֻוְהֻ (גבורה)
יום ג: יֹהֻוֹהֻ (תפארת)
יום ד: יִהֻוִהֻ (נצח)
יום ה: יֻהֻוֻהֻ (הוד)
יום ו: יוּהֻוווּהֻ (יסוד)
יום ז: יווּהווּוווּהווּ (עטרת היסוד)
יום ח: יְהָוֹהֻ (מלכות)
בנוסף רק ביום ח: ייחוד יוד הי ויו הי עם אלף הי יוד הי (ביחד גימטריה רג"ל , פעמים יב"ק)
(ביום ח, יש כוונות נוספות כי מתעוררות כל שאר מידות הרחמים ע"י בטישה)

אֱלֹהֵינוּ (ארך) מֶלֶך (אפים) הָעוׄלָם(ורב חסד) אֲשֶר (ואמת)
קִדְּשָנוּ (נוצר חסד) בְּמִצְוֹתָיו (לאלפים) וְצִוָּנוּ (נושא עון)
לְהַדְלִיק (ופשע) נֵר (וחטאה)

יכוון ייחוד הנ"ר בסדר הזה: (מלמעלה עד עשיה)
יוד אלף הי הי ויו יוד הי הי
יוד א הי ל ואו ה הי ים
יוד א הא ד ואו נ הא י

חֲנֻכָָּה (ונקה, יכוון ראשי תיבות נח"ל ,של: להדליק נר חנכה , שמקורו: נוצר חסד לאלפים)
אחרי נח"ל יכווין: יוד הא ו (א אה אהי אהיה) ו הא

יכוון שם חנה(ס"ג): יוד הי ואו הי ( ייא"י בגימטריה)
ושם כ"ו: יהוה
שהם בגימטריה: חנוכה

בנוסף ג ייחודים שהם בגימטריה כ"ה:
איההיוהה
יאהלוההים
יאהדונהי

בהדלקה הפתילה יכוין: וָ (הוד)
 

shlomo888

New member
כוונת שעשה ניסים

ברכה שניה:
בָּרוּךְ אַתָּה יהוה

יכוין כל לילה הויה בניקוד אחר:
יום א: יְהָוֹה (מלכות)
יום ב: יוּהוּווּהוּ (יסוד)
יום ג: יֻהֻוֻהֻ (הוד)
יום ד: יִהִוִהִ (נצח)
יום ה: יֹהֹוֹהֹ (תפארת)
יום ו: יְהְוְהְ (גבורה)
יום ז: יֶהֶוֶהֶ (חסד)
יום ח: יֵהֵוֵהֵ (בינה)

בנוסף יכווין כל לילה:
יוד א הי ל ואו ה הי ים

ומלילה שני והלאה יכווין בנוסף:
יוד א הא ד ואו נ הא י

אֱלֹהֵינוּ מֶלֶך הָעוׄלָם
שֶׁעָשָׂה (אלף למד אלף למד , בנוסף: ש"ע נהורין ,בנוסף: אלף למד הי יוד מם , ואז אלהים)
נִסִּים (יוד הא ואו הא אדני)
לַאֲבוֹתֵינוּ (דאבא ואמא: חכמה) בַּיָּמִים(המקננים/המתגלים) הָהֵם בַזְמַן הַזֶה(במלכות)
 

shlomo888

New member
כוונת שהחיינו , כוונת השלהבת , סיום מזמורים

מברך שהחיינו רק בלילה הראשון:
בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (יאהדונהי)
אֱלֹהֵינוּ מֶלֶך הָעוׄלָם
שֶׁהֶחֱיָנוּ (יסוד , להכווין: אהיה אהיה אהיה אהיה)
וְקִיְּמָנוּ (להכווין רי"ו, יוצא בגימטריה)
והִגִּיעָנוּ (להכווין יהוה יהוה יהוה)
לַזְּמַן (אל אדני , שמש וירח) הַזֶּהֶ

כוונת השלהבת:
מגיע מתוך יו''ד ה''י ,
שלהבת יוצא: ש"ת הב"ל ,
בקצרה, יש בשלהבת 3 גוונים(אופנים):
(אבל לא נכווין בהם,כי מורכב מידי לפרט פה כי לכל שלהבת כוונה משלה , זה רק לדעת שיש גם לשלהבת כוונות)
בבריאה: זהרירו"ן , מיכא"ל , אלף הי יוד הי
ביצירה: גבריא"ל גבריא"ל גבריא"ל
בעשיה: כפירירו"ן , אלף הי יוד הי

אחר כך יגיד:
(מתוך מסכת סופרים , בסוף להכווין שהם ל"ו תיבות ביחד)
הנרות הללו אנחנו מדליקין...
מזמור שיר חנכת הבית לדוד...
 

shlomo888

New member
סיום וסגולת תהילים צא

ובסוף יגיד ליד הנרות:
ויהי נעם אדני אלהינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו (לכוון והו, להגיד כמה פעמים)


ותהילים צ"א: יושב בסתר עליון (לקרוא 7 פעמים רצוף, סגולה לשמירה):
יֹ֭שֵׁב בְּסֵ֣תֶר ,עֶלְי֑וֹן
בְּצֵ֥ל שַׁ֝-דַּ֗י (לכוון שדי) יִתְלוֹנָֽן׃
אֹמַ֗ר לַֽ֭יאהדוָנהי (לכוון יהוה+אדני) מַחְסִ֣י וּמְצֽוּדָתִ֑י אֱ֝לֹהַ֗י אֶבְטַח־בּֽוֹ׃(לכוון סָיֹטֵ – שם קודש שקשור לניסים)
כִּ֤י ה֣וּא יַ֭צִּֽילְךָ מִפַּ֥ח יָק֗וּשׁ מִדֶּ֥בֶר הַוּֽוֹת׃
בְּאֶבְרָת֨וֹ יָ֣סֶךְ לָ֭ךְ וְתַֽחַת־כְּנָפָ֣יו תֶּחְסֶ֑ה (תחת השכינה , לדמיין שכנפיים מכסים אותך)
צִנָּ֖ה וְסֹֽחֵרָ֣ה אֲמִתּֽוֹ ׃
לֹֽא־תִ֭ירָא מִפַּ֣חַד לָ֑יְלָה מֵ֝חֵ֗ץ יָע֥וּף יוֹמָֽם׃
מִ֭דֶּבֶר בָּאֹ֣פֶל יַֽהֲלֹ֑ךְ מִ֝קֶּ֗טֶב יָשׁ֥וּד צָֽהֳרָֽיִם׃
יִפֹּ֤ל מִצִּדְּךָ֨ אֶ֗לֶף וּרְבָבָ֥ה מִֽימִינֶ֑ךָ (מקטרגים יפלו בעזרת החרב פיפיות , לדמיין את זה, ואז לכוון יאההויהה)
אֵ֝לֶ֗יךָ לֹ֣א יִגָּֽשׁ (לכוון יַגְלֶ, מתוך אנא בכח, לניצחון בכל מאבק)׃
רַ֭ק בְּעֵינֶ֣יךָ תַבִּ֑יט וְשִׁלֻּמַ֖ת רְשָׁעִ֣ים תִּרְאֶֽה׃
כִּֽי־אַתָּ֣ה יְאהדוָ֣נהי(לכוון יהוה+אדני) מַחְסִ֑י עֶ֝לְי֗וֹן שַׂ֣מְתָּ מְעוֹנֶֽךָ (לכוון חֵעָםְ , להיחלצות מן החושך) ׃
לֹֽא־תְאֻנֶּ֣ה אֵלֶ֣יךָ רָעָ֑ה וְ֝נֶ֗גַע לֹֽא־יִקְרַ֥ב בְּאָֽהֳלֶֽךָ ׃
כִּ֣י מַ֭לְאָכָיו יְצַוֶּה־לָּ֑ךְ (לכוון יִוַהֵךָ) לִ֝שְׁמָרְךָ֗ בְּכָל־דְּרָכֶֽיךָ (לכוון כִלֵךֵ) ׃
עַל־כַּפַּ֥יִם יִשָּׂא֑וּנְךָ פֶּן־תִּגֹּ֖ף בָּאֶ֣בֶן רַגְלֶֽךָ ׃
עַל־שַׁ֣חַל וָפֶ֣תֶן תִּדְרֹ֑ךְ תִּרְמֹ֖ס כְּפִ֣יר וְתַנִּֽין׃
כִּ֤י בִ֣י חָ֭שַׁק וַֽאֲפַלְּטֵ֑הוּ (לכוון בִיֵטֵ = אהיה ) אֲ֝שַׂגְּבֵ֗הוּ כִּֽי־יָדַ֥ע שְׁמִֽי׃
יִקְרָאֵ֨נִי ׀ וְֽאֶעֱנֵ֗הוּ עִמּֽוֹ־אָנֹכִ֥י בְצָרָ֑ה אֲ֝חַלְּצֵ֗הוּ וַֽאֲכַבְּדֵֽהוּ׃
אֹ֣רֶךְ יָ֭מִים אַשְׂבִּיעֵ֑הוּ וְ֝אַרְאֵ֗הוּ בִּישֽׁוּעָתִֽי׃
אֹ֣רֶךְ יָ֭מִים אַשְׂבִּיעֵ֑הוּ וְ֝אַרְאֵ֗הוּ בִּישֽׁוּעָתִֽי׃
 
למעלה