כוונת מילוי השמן, כוונת הנחת הפתילה, לשם יחוד
ישים השמן בקנים (שיידלק לפחות שעה צריך שיהיה משקלו י"א ביצים(אל אדני), כמספר הקליפות שההוד היה שקוע בהם)
כוונה בעת ששם השמן:
בָיָטְ (מתוך 'כי בי חשק ואפלטהו' תהילים צ"א ,בנוסף כי בא"ת -ב"ש יוצא: שמן )
ישים פתילות,
כוונת הנחת הפתילה: פתילה בגימטריה: תקכ"ה , תלצ"א (תכלת לבן צהוב אדום) , 5 פעמים אלהים (ה גבורות יהיו ממותקות בשמן)
בנוסף לשים את הפתילה כפופה,כדי שבהדלקה תקום ותעלה מ"ן
לפני ההדלקה עושים לשם ייחוד:
לשם יחוד קדשא בריך הוא ושכינתה(יאהדונהי) בדחילו ורחימו (יאההויהה)
ורחימו ודחילו(איההיוהה) ליחדא שם אות יו"ד ואות ה"א (אבא-חכמה ואמא-בינה),
באות וא"ו ואות ה"א (זעיר אנפין-חגתנהי, ונוקבא-מלכות) ביחודא שלים (יהוה)
בשם כל ישראל , לאקמא שכינתא מעפרא ולעלוי שכינת עזנו.
הנה אנחנו באים לקים מצות הדלקת נרות חנכה, כנט שתקנו לנו רבותינו זכרונם לברכה,
עם כל המצות הכלולות בה, לתקן את שרשה במקום עליון.
לעשות נחת רוח ליוצרנו ולעשות רצון בוראנו,
ויעלה לפניו יתברך כאלו כונו בכל-הכונות הראויות לכון במצוה זו
(תוספת

ולנו בני מלכים בני רחל אמנו נסה עלינו אור פניך יהוה(יאהדונהי)
כי עמך מקור חיים באורך נראה אור, ורוה פני תבל מדשן ביתך ונחל עדניך תשקם.
ובכח סגולת הדלקת הנרות הללו נהיה אנחנו וצאצאינו אנשים חכמים וידועים,
נחל נובע מקור חכמה לדעת את שמך, ובנצח הודך הראינו נפלאות,
ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים בהעלות את הנרות אל מול פני המנורה
יהיו לרצון אמרי פי והגיון ליבי לפניך יהוה(יאהדונהי) צורי וגואלי
ויהי נעם אדני אלהינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו (לכוון והו, להגיד כמה פעמים)