כוחה של מסורת
אתמול פורסם באופן רשמי המסלול של הוואלטה 2005. זה מה שנקרא אספרסו קצר. הצליחו לדחוס ב-3,239 ק"מ 47 עליות שיש להן קטגוריה (לעומת 28 עליות בטור דה פראנס) ו-89 ק"מ נגד השעון (לעומת 74 ק"מ בטור). מה שכן, נראה לי שהם מנסים במשהו כן לחקות את הטור. חוזרים למתכונת של פרולוג קצר נגד השעון. אח"כ מספר קטעים מישוריים לטובת הספרינטרים ורק לקראת אמצע המירוץ מגיעים לקטעים שיתחילו באמת להבדיל בין הרוכבים שיתמודדו בסוף על הנצחון הכללי ובין המתחזים. גם הסיום הוא במתכונת של הטור, כשיש קטע נגד השעון - יום לפני הסיום, והסיום בקטע מישורי ברחובות הבירה. אבל, אם ארמסטרונג או בלעדיו, כשיזנק הטור ביולי אל המישורים בצפון צרפת (והשנה גם בגרמניה) שבהם הארוע המסעיר כל יום הוא "מי שבר היום את עצם הבריח?" יהיו מיליונים מרותקים לכל אמצעי התקשורת. יש מי שחושב שהפרו-טור ישנה את המצב ועקב הגעתם של רוכבים רבים מחוץ לספרד אל הוואלטה ב-2005, הפער בין הוואלטה ובין הטור יקטן. אני חושב שלמסורת יש כח רב וגם בלי ארמסטרונג ועם הרבה פחות פסגות, הטור ימשיך להיות עם רייטינג גבוה בהרבה מהוואלטה.
אתמול פורסם באופן רשמי המסלול של הוואלטה 2005. זה מה שנקרא אספרסו קצר. הצליחו לדחוס ב-3,239 ק"מ 47 עליות שיש להן קטגוריה (לעומת 28 עליות בטור דה פראנס) ו-89 ק"מ נגד השעון (לעומת 74 ק"מ בטור). מה שכן, נראה לי שהם מנסים במשהו כן לחקות את הטור. חוזרים למתכונת של פרולוג קצר נגד השעון. אח"כ מספר קטעים מישוריים לטובת הספרינטרים ורק לקראת אמצע המירוץ מגיעים לקטעים שיתחילו באמת להבדיל בין הרוכבים שיתמודדו בסוף על הנצחון הכללי ובין המתחזים. גם הסיום הוא במתכונת של הטור, כשיש קטע נגד השעון - יום לפני הסיום, והסיום בקטע מישורי ברחובות הבירה. אבל, אם ארמסטרונג או בלעדיו, כשיזנק הטור ביולי אל המישורים בצפון צרפת (והשנה גם בגרמניה) שבהם הארוע המסעיר כל יום הוא "מי שבר היום את עצם הבריח?" יהיו מיליונים מרותקים לכל אמצעי התקשורת. יש מי שחושב שהפרו-טור ישנה את המצב ועקב הגעתם של רוכבים רבים מחוץ לספרד אל הוואלטה ב-2005, הפער בין הוואלטה ובין הטור יקטן. אני חושב שלמסורת יש כח רב וגם בלי ארמסטרונג ועם הרבה פחות פסגות, הטור ימשיך להיות עם רייטינג גבוה בהרבה מהוואלטה.