הקביעה אינה נכונה
גוף האדם יכול לעמוד בעומסי G שונים, תלוי במשך הזמן, כיוון הכח, מצב הגוף, והלבוש (חליפת לחץ). ההגדרה של 1G הוא הכח שפועל על כל עצם ומושך אותו כלפי האדמה, כח זה נמדד בתאוצה, והוא כ 10 מטר לשניה בריבוע. בכדי לחוש 1G, מאחר ואנו לא "חשים" את משיכת כדור הארץ, אפשר להתייחס לתאוצה של רכב מהיר - היא כ 0.6G או לתאוטה של רכב עם ברקסים מעולים - כ 0.8G. באופנוע כבד, התאוצה/תאוטה מגיעים קרוב ל 1G. זה G קדימה/אחורה. בטיסה, כאשר מדברים על "G חיובי" מדברים על תאוצה/כח כלפי מטה - מה שגורם לראש ללכת לכוון המכנסים. כאשר אנו תחת כ 5G, עקב חישוב פיזיקלי ובהתאם ללחץ הדם שהלב מייצר, כאשר אדם יושב, הדם אינו יכול "לעלות" לכוון הראש ...כתוצאה מכך המח אינו מקבל חמצן טרי. לאחר כמה שניות, זה יוצר הפרעה לראיה, ולאחר כ 20 שניות, יכול להביא לאבדן ההכרה. מכאן הקביעה שבשאלה ... כמובן שזה שונה על פי גודלו הפיזי של האדם, ועל פי מצב הגוף (שרירים מתוחים עוזרים להגביר את לחץ הדם, ולייצר זרימה, וכו), וכמובן, אם האדם שוכב, או לפחות הגב מוסט לאחור כ 30 מעלות, ניתן גן ניתן לשהות בכ 5G ללא בעיה למשך זמן. כפי שכתבתי בעבר, טייסי קרב מבצעים 9G למשך עשרות שניות, וטייסי אורבטיקה מגיעים ל 12G ויותר לזמנים קצרים מאד. יש עוד המון מה ללמוד על הנושא, אבל זה כבר למאמרים מקצועיים ולא לפורום.