כוחו של טקסט מ"ספר הזוהר".
האם ל"קריאה בחברותא" מ"ספר הזוהר" יש אנרגיה כלשהיא לחיוב או לשלילה? לפני כמה שנים הכרתי בספריה של אוניברסיטת בר-אילן את המהדורה המתורגמת לעברית של "ספר הזוהר" שכתוב במקור בארמית ומרוב הפתעה הקלדתי כמעט מידי יום כמה פסוקים "לזיכוי הרבים". אז - אולי היום זוהי הזדמנות לחזור לזה - ובייחוד כאשר רכשתי לעצמי את הספרים כעת. באופן אקראי פתחתי את אחד הספרים ואני מקלידה. (( קודם כל בארמית ואח"כ את התרגום העיברי )) "ותכלת, אמר ריבי יצחק, תכלת מההוא נונא דימא דגינוסר דאיהו בעדבה דזבולון. ואיצטריך גוונא דא לעובדא דמשכנא לאתחזאה האי גוון. פתח ואמר - בראשית א - ויאמר אלוהים יהי רקיע בתוך המים ויהי מבדיל בין מים למים. האי רקיעא אתברי בשני, דעובדא דא מסטרא דשמאלא איהו. וביומא תנינא דאיהו סטר שמאלא אתברי בה גהינם, דאיהו נפיק מגו התוכא דנורא דשמאלא, ובימא אצטבע בה גוון תכלא, דאיהו כורסיה דדינא"..........................וכעת .. ת ר ג ו ם ע י ב ר י ...... "ותכלת, אמר רבי יצחק, תכלת מאותו דג של ים גינוסר שהוא בגורלו של זבולן. וצריך גוון זה למעשה המשכן להראות זה הגוון. פתח ואמר ויאמר אלוהים יהי רקיע בתוך המים ויהי מבדיל בין מים למים. זה הרקיע נברא בשני, שמעשה זה מצד השמאל הוא. וביום שני שהוא צד שמאל נברא בו גיהנום, שהוא יצא מתוך היתוך האש של השמאל, ובים נצבע בו גוון תכלת שהוא כיסא דין............... אז הנה בצהרי יום שני לוהט קראנו מספר "הזוהר" ונקווה שזה יהיה צעד קטן במסע מתמיד ועקשני של "כהן-הצדק". תודה לכולנו.
האם ל"קריאה בחברותא" מ"ספר הזוהר" יש אנרגיה כלשהיא לחיוב או לשלילה? לפני כמה שנים הכרתי בספריה של אוניברסיטת בר-אילן את המהדורה המתורגמת לעברית של "ספר הזוהר" שכתוב במקור בארמית ומרוב הפתעה הקלדתי כמעט מידי יום כמה פסוקים "לזיכוי הרבים". אז - אולי היום זוהי הזדמנות לחזור לזה - ובייחוד כאשר רכשתי לעצמי את הספרים כעת. באופן אקראי פתחתי את אחד הספרים ואני מקלידה. (( קודם כל בארמית ואח"כ את התרגום העיברי )) "ותכלת, אמר ריבי יצחק, תכלת מההוא נונא דימא דגינוסר דאיהו בעדבה דזבולון. ואיצטריך גוונא דא לעובדא דמשכנא לאתחזאה האי גוון. פתח ואמר - בראשית א - ויאמר אלוהים יהי רקיע בתוך המים ויהי מבדיל בין מים למים. האי רקיעא אתברי בשני, דעובדא דא מסטרא דשמאלא איהו. וביומא תנינא דאיהו סטר שמאלא אתברי בה גהינם, דאיהו נפיק מגו התוכא דנורא דשמאלא, ובימא אצטבע בה גוון תכלא, דאיהו כורסיה דדינא"..........................וכעת .. ת ר ג ו ם ע י ב ר י ...... "ותכלת, אמר רבי יצחק, תכלת מאותו דג של ים גינוסר שהוא בגורלו של זבולן. וצריך גוון זה למעשה המשכן להראות זה הגוון. פתח ואמר ויאמר אלוהים יהי רקיע בתוך המים ויהי מבדיל בין מים למים. זה הרקיע נברא בשני, שמעשה זה מצד השמאל הוא. וביום שני שהוא צד שמאל נברא בו גיהנום, שהוא יצא מתוך היתוך האש של השמאל, ובים נצבע בו גוון תכלת שהוא כיסא דין............... אז הנה בצהרי יום שני לוהט קראנו מספר "הזוהר" ונקווה שזה יהיה צעד קטן במסע מתמיד ועקשני של "כהן-הצדק". תודה לכולנו.