כוכב מתפוצץ חדש התגלה בגלקסית M51

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
כוכב מתפוצץ חדש התגלה בגלקסית M51

הכוכב הזה, אשר נמצא בגלקסיית M51, אשר מרוחקת מאיתנו כ-26 מיליון שנות אור, התפוצץ (לפני כ-26 מיליון שנות אור) כסופרנובה. הכוכב הזה הוא שמש כמו השמש שלנו, אלא שמסתו וגילו שונים (השמש שלנו לא תתפוצץ כסופרנובה בין השאר בגלל שמסתה קטנה מידי) ותוך כדי פיצוצו הוא שיחרר יסודות יחסית כבדים (יסודות אשר מרכיבים את היקום ואת עולמנו שלנו). מאידך החומרים שאותו כוכב ספיציפי הפיץ בפיצוץ שלו, מפגינים שוני מסוים ממה שידוע על חומרים המופצים בשלבים כל כך מוקדמים של פיצוץ, והחוקרים מנסים לברר את סיבת הדבר. קישור לידיעה סופרנובה גלקסיית המערבולת (M51)
 

peach20

New member
גלקסיית המערבולת-m51 מתנגשת בגלקסיה אחרת, לא?

שמעתי שהיא מתאחדת, זאת אומרת רואים כיום שהיא מתאחדת (מה שקרה לפני מיליוני שנים)- אם איזה גלקסיה אחרת היא מתאחדת? דרך אגב, איך בדיוק מצליחים לראות למרחקים כאלו ואיך יודעים את מרכיבי הפיצוץ? ועוד שאלה- הסופרנובה נעשיית בבת אחת (התפוצצות אחת לכמה שניות) או שהיא תהליך שאורך הרב זמן (ואז זה לא בדיוק התפוצצות...).
 

Rtitan

New member
הגלקסיה M51 היא שתי גלקסיות:

M51A ו-M51B או בקטלוג אחר הן מסומנות NGC 5194/5. את מרכיבי הפיצוץ והחומרים הנפלטים מזהים באמצעות ספקטרומטריה. רק אנקדוטה - הליום התגלה על השמש לפני שהתגלה על פני כדור הארץ ומכאן שמו.
 

peach20

New member
זה לא המרחק שהאור עובר בשנה...

זאת אומרת שנת אור זה שנה שלנו בעצם וזה המרחק שהאור עובר בשנה בחלל, לא?
 
למעלה