כושר במהלך הריון

כושר במהלך הריון

צהריים נעימים לכולם. האם אישה בהריון יכולה להמשיך ולעסוק בספורט יחסית אינטנסיבי במהלך הריונה? גם בחודשים הראושנים?
לפני כשבוע התבשרנו שבר רפאלי בהריון ואתמול היא העלית לחשבון האינסטגרם שלה תמונה שלה מרימה משקולות...זה הגיוני? זה לא מסכן את העובר?
 
פעילות גופנית בהריון

שלום לך אמא של הגוזלים

אתחיל את התשובה בתודה לבר רפאלי, בזכותה הנושא פעילות גופנית בהרין עולה לכותרות. אז לבר ועדי איחוליי להריון שמח ורגוע וללידה טובה.

אחוז לא מבוטל של נשים שומרות על כושר בעזרת פעילות גופנית. בשנים האחרונות נשים גם פונות לתחומים של פעילות גופנית אינטנסיבית ונמרצת כגון הרמת משקולות, קיקבוקסינג, ספינינג, ועוד. פעילות אלה נמצאות בלו"ז לפעמים על בסיס יומי.
בכלל, פעילות גופנית היא בריאה לגוף ולנפש
כשנשים אלה נכנסות להריון, הן משתדלות לאחד את העולמות שלהן: פעילות גופנית זו, חשובה להן והפכה להיות חלק מהחיים
יש לזכור שפעילות גופנית נמרצת לא נועדה להתבצע בהריון, ולכן יש לבצע אותה בהשגחה ובהנחייה של צוות מיומן שהוכשר למטרה זו.
באשר להשפעות על העובר: כאן המקום לציין ראשית כל ששם בפנים הם מאוד מוגנים. חלק ניכר מאותם האירועים אשר לנו נראים כמאוד עצמתיים עבור העוברים, הם כלל לא מורגשים על ידם.
צריך לזכור שבכלל החיים ורפואה הם לא מתימטיקה ואין רק לבן ושחור כך שכן יתכנו תוצאות לא טובות במקרים נדירים. ברוב המכריע של המקרים לא יקרה שום דבר רע לעובר.

מספר עצות לפעילות גופנית להריון:

1) לא בכח. מומלץ לעסוק בספורט כאשר מרגישים באמת דרייב פנימי המושך לפעילות זו ולא מתוך הרגל בלבד
2) לקחת בחשבון שהגוף משתנה וגם רמת האנרגיה שונה: זה אומר שיתכן ולא ניתן יהיה להגיע לאותם ההישגים כפי שהיו לפני ההריון. זה בסדר, לקבל את השינוי בשמחה.
3) מומלץ להיות קשובה לגוף, הוא הריבון, הוא יודע מה טוב לו ואיזה קצב נכון לך.
4) פעילות גופנית נמרצת בהריון, מתאימה לנשים שעסקו בה טרם כניסתן לההריון. לא מומלץ להתחיל להתנסות בפעילות זו דווקא בתקופת ההריון.
5) מהנסיון שלי: עוברים יודעים מה טוב עבורם ומה לא. מומלץ להיות קשובות גם להן. לא פעם, העוברים הם אלה שנותנים תשובות להרבה שאלות של נשים בהריון
 
ראשית, תודה על התשובה שלך

לא כל כך הבנתי מה הכונה להקשיב לעובר. כלומר הוא יאותת אותות מצוקה במידה והפעילות לא טטיב עימו? זה לא לקחת סיכון?

האם מותר לעשות כפיפות בטן או שכיבות סמיכה?

ערב נעים וסופש נעים
 
להכיר את העובר שלך

בדרך כלל רובנו מתחילים להכיר את האופי ואת המזג של הילדים שלנו מייד עם הוולדם. אז, אנחנו טוטאלים, עוקבים אחר כל הסימנים שהם שולחים לנו, במטרה להכיר אותם לעומק. מסתבר כי בתקופת ההריון ניתן להתחיל להכיר אותם כי אפילו בהיותם עוברים הם ייחודיים אחד אחד והיכולת לבנות קשר עם הסביבה דהיינו אתנו, קיימת כבר אז.
מחקרים הראו כי לעוברים יש את כל החושים מגיל מאוד מוקדים, יש להם גם זיכרון ויכולת למידה. בנוסף, הם מסוגלים להתאים את עצמם לתנאים שהם קולטים ברחם. יכולת התאמה זו, שייכת לאפיגנטיקה: הם יכולים לערוך שינויים בחומר הגנטי שלהם במטרה להיות יותר מתאימים לסביבה בה הם מתפתחים. יכולת זו נקראת fetal programming או בעברית "תכנות עוברי".
יכולת נוספת , מדהימה לא פחות, היא היכולת ליצור קשר עם הסביבה. בניית קשר עם העובר שלכם היא אפשרית והיא מהנה. לרוב, זה נעשה באופן אינטואיטיבי וכמובן קיימות גישות ייחודיות כמו הפטונומיה גם. הקשר עם התינוק שבבטן מאפשר למשל להזמין אותו בעזרת מגע בבטן ולהיות ולהנות ביחד.. קשר זה מאפשר להתחיל להכיר אותו.
דרך קשר ראשוני זה, ניתן יהיה למשל לקבל איתותים אם למשל תנוחה מסויימת שלך לא נוחה לו. מדובר בעיקב ההתחלה של היכרות והעומק והדרגה של היכרות זו תלויה בהרבה גורמים וקשה להרחיב כאן את הדיבור. ניתן לקרוא על כך באתר של מרכז "הרחם" בפינה של העוברים. אשמח אם בין הגולשים השונים בפורום זה יש כאלה שיש להם נסיון בקשר עם התינוק שלהם לפני הלידה ישתפו אותנו בחוויות שלהם.
בברכה,
ד"ר קרלוס רוזנברג מרכז "הרחם"
 

פיצי40

New member
אני מניחה שלפעילות גופנית בזמן הריון יש השלכות טובות

האם מומלץ לנסות ולעסוק בפעילות גופנית, ולו הבסיסית ביותר?
 

guli43

New member
ממליצה על פילאטיס! יש שיעורים מיוחדים להריון!

 
למעלה