כושר לאחר לידה

ממה מיה

New member
כושר לאחר לידה

עקב שמירת הריון נמנעתי מספורט במהלך ההריון. כחודש וחצי לאחר הלידה (תאומים) חזרתי לפעילות גופנית. אני הולכת לשעורי עיצוב בדרגת קושי קלה שלוש פעמים בשבוע. אודה להמלצות - הן בנושא שרירי בטן (ככל הידוע לי אין לי היפרדות של הישר בטני), בעיקר קשה לי עם הבטן התחתונה. כמו כן בנושא גמישות, קשה לי להתכופף ברגליים ישרות, מה שעשתי בקלות לפני ההריון. באיזה תדירות ומאמץ כדאי לעבוד ? אגב אני מיניקה, לא יודעת אם יש דגשים גם בנושא הזה מבחינת הכושר.
 

חן M

New member
../images/Emo65.gifקודם כל מזל טובבבב

באיזה היבט קשה לך עם הבטן?? פרטי יותר כי זה לאא ממש ברור... קשה לך להתכופף ברגליים ישרות בעמידה?ישיבה?
 

ממה מיה

New member
תודה. הנה הפירוט

התרגיל שהכי קשה לי: לשכב על הגב כשהרגליים ישרות כלפי מעלה. גם קשה לי ליישר את הרגליים וגם מתקשה בהרמת הישבן. קשה לי להתכופף בעמידה אל הרגליים ובישיבה כשהרגליים ישרות והאצבעות ב"פלקס". זה נכון שאחרי לידה כדאי להימנע בהתחלה מלעבוד על בטן אלכסונים ?
 

חן M

New member
שוב שלום:)

בהנחה שהבנתי אותך נכון אז בשכיבה על הגב כשהרגליים מורמות למעלה אם את מתכוונת למתיחה אז זה יכול לנבוע מקיצורי שרירים או מנוף גדול. ההתכופפות במצב עמידה שוב יכולה להיגרם בשל חוסר תנועתיות בעמ"ש או באגן ויכולה לנבוע מקיצורי שרירים, כך גם במצב ישיבה... לאחר לידה קודם ברור שיש להיוועץ תחילה עם רופא מוסמך ועם מדריך שעבר קורס נשים בהריון אך למיטב ידיעתי אין מניעה לבצע תרגילים תנועתיים בצורה הדרגתית ומבוקרת אך לדעתי את צריכה קודם כל לחזק בהיבט ייצובי שרירי קרקעית אגן ובטן, ולא זה לא אומר לבצע כפיפות בטן... [ישנם מדריכים/ופיזיותרפיסטים המוסמכים או בעלי ידע רב העשויים לעזור לך וללמד אותך איך להחזיק שרירים אינטרינזיים [פנימיים] ]חיזוק שרירים אלו עשוי לסייע בשמירה על החזקת האיברים הפנימיים במקומם במיוחד החזקה של האיזור הלומברי [חלל הבטן] ומניעה של עומסים באיזור זה...
 
למעלה