האם אתה סבור ששר תקשורת אחר היה מצליח לבצע את כל המהפכות
שהוא ביצע בזמן קצר בעת כהונתו במשרד התקשורת?
האם זכור לך מההיסטוריה של מדינת ישראל, שר תקשורת שביצע כל כך הרבה מהפכות לטובת האזרח ולרעת גופי הענק במשק שסבלו מהפסדי עתק כתוצאה מהן?
אתה לוקח כמובן מאליו את המצב הנוכחי בשוק התקשורת בישראל מבלי להבין את המצב שהיה קיים בישראל לפני שהוא נכנס למשרד התקשורת, מצב שבו גופי הענק במשק שלטו בשוק וקבעו בעצמם מחירים, כללים, הגבלות, קנסות לרעת הצרכנים הפרטיים.
זה בדיוק היה גם מצב התחבורה בישראל, הציבורית והפרטית, לפני ששר התחבורה נכנס לתפקידו לפני כעשור.
התחבורה הציבורית נשלטה ע"י גופי ענק עם כח בלתי מוגבל שפעלו לטובתם ונגד הנוסעים. גופי הענק קבעו את היקף השירות לנוסעים, את מחירו, את תדירותו, את סוג הציוד, את אזורי ההפעלה ואת תנאי ההפעלה של הקווים שלהם.
בעולם התקשורת ובעולם התחבורה הציבורית של ישראל, הצרכן הפרטי היה בתחתית שרשרת המזון ותמנוני הענק של חברות התקשורת וחברות התחבורה הציבורית שלחו את זרועותיהם לכל עבר בכנסת ובממשלה כדי להבטיח את המשך כוחם. אף שר לא העז להתעמת איתם.
מצב זה פסק כשנכנסו למשרד התקשורת ולמשרד התחבורה 2 שרים עם חזון ועם תחושת שליחות ואחריות ציבורית.
כעת, הצרכן הפרטי הוא בראש שרשרת המזון ותמנוני הענק נהפכו לרכיכות שתלויות בחוות הדעת שלו להמשך קיומם.