כח המוח.

ש מים

New member
יש סוגים שונים של תרגילי מדיטציה

והתרגעות. אחד מהם הנו מיקוד המחשבה בדבר אחד.
 

דו קרב

New member
דוד, בני בן החמש, רואה סרטים

מצויירים. אימו קוראת לו לאכול, הוא לא שומע. אחיו הקטן מכה על רגליו הוא לא מגיב (מה שבתנאים רגילים, מסכן את מפרקתו של הקטן). זה לא הריכוז שנדרש באומנות הלחימה, זה ניתוק מהסביבה. וכאן בדיוק הדילמה שלי. איך לא חושבים, בלי לחשוב על זה ובלי להתנתק.
 

ש מים

New member
דו-קרב, כנס גבבברררר!!!!!!1

נשבע לך, שאת הריכוז, יכולת ההתנתקות והמדיטציה הטובים ביותר אני לומד מהילדים! כל רגע שלי עם הקטנים האלו משול לשיעור עם גדולי המורים (אולי אני טועה, אבל אני מוקסם!
): אני מסתכל ובוחן איזה כח (פיזי, פיזי) מייצר תינוק בן חצי שנה, שנה ונפעם! והכל בזכות הריכוז האדיר שלו, "הבלי הסביבה" לא חודרים לתודעתו והוא מצליח לרכז את כל כולו לתוך פעולה פשוטה ביותר (כמו לתפוס את האצבע של אבא/אמא). בעיני זה מ ד ה י ם !!! אפילו כשהם צופים בטלוויזיה - "ההיפנוט" שלהם... זה לא סתם! הם קולטים כל תנועה, כל פעולה, כל תו וכל קמט. זה הכל הריכוז! ואם אתה רוצה דוגמא מאלפת מן החיים, אז בבקשה: יש לי בן ואחריו תאומות זהות, שצעירות ממנו בשנתיים. כשהן נולדו, ועד גיל שנה בערך, אנו (אישתי ואני) לא יכולנו להבדיל בינהן (בחיי!! הבדלנו רק ע"ס לבוש שונה, תסרוקת שונה, נקודת חן וכל מיני "רמזים" כאלו). היחיד שהבדיל בינהן, ללא שום בעיה, היה הבן שלי!
בעקבות כך התחלתי (עוד יותר) לבחון את יכולת האבחנה והריכוז שלהם ויותר ויותר הבנתי עד כמה כולנו יכולים ללמוד מהם: על יכולת הריכוז ועל ייתרונות "היעדר גורמי עומס על הדיסק הקשיח שלנו". אין, אין כמו שלמה בר!!!
 

ש מים

New member
אה, וכמובן...

לא עושים מדיטציה במהלך הקרב! (למרות שיש "אלמנטים מדטיביים" בקרב). להבנתי מדובר בשני מצבים נפשיים שונים לגמרי.
 

nage

New member
לא שמתי לב שהפכת כחול

מזל טוב לכולנו, והמון בהצלחה.
 

eladי

New member
no mind

אחת מהקליגרפיות שאייל אופיר הכין, היתה משהו שמשמעותו היא "No mind". ללא מחשבה. אני לאט לאט מתחיל להבין את חשיבות ה"ריקנות" הזו. זה מזכיר לי שבמדיטציה אנחנו צריכים "לרוקן את הראש ממחשבות", אבל עצם המחשבה על כך שאני לא אמור לחשוב על כלום מהווה בעצם מחשבה בפני עצמה
זה כמו לשאול: "אפשר לשאול שאלה ?" (שכבר נשאלת שאלה). זה אכן קשה, במיוחד לאדם כמוני שתמיד חושב על משהו. הדרך היחידה שאני יכול לרוקן את הראש ממחשבות היא פשוטה: לא לתכנן את זה מראש, ואז זה בא ספונטנית (אני מוצא את עצמי בוהה באוויר).
 

erezinna

New member
זהירות - בזה יש סוג של טעות

אם עושים מדיטציה חשוב לעשות אותה עם הדרכה נכונה. מי שחושב על "כלום" בזמן מדיטציה - עלול להגיע לשם יום אחד... יש הבדל בין "no mind" שהוא מצב בו למרות שאין לך מחשבה מסויימת אתה נייטרלי ומודע לכל הסובב אותך (ואולי אף ליותר מהסובב אותך) לבין לא לחשוב על כלום. תודה, ארז.
 

Tonjin

New member
לא הבנתי אותך...

ראשית, כולנו נחזור לכלום יום-אחד. שנית, לא לחשוב על כלום זהו התרגול הבסיסי והחשוב של הרבה מאד סוגי מדיטצייה (ואני מדבר על סוגים "קלאסיים", לא ניו-איג'יים)
 
חשבתי שהסוגים הקלאסיים

מבוססי מנטרות. אלו, להבנתי, בעצם המדיטציות שדוד דיבר עליהם ("דבר אחד") ולא "כלום"
 

Tonjin

New member
תרגול בסיסי של זאזן ושל הרבה סוגים

של מדיטצייה טיבטית מדבר בדיוק על זה... לשבת ולא לחשוב על כלום, למעשה בגלל שזה כל-כך מסובך ישנם כל מיני דימויים ומנטארות שאמורות לעזור לך "לא לחשוב על כלום" כך שלפעמים היוצרות מתהפכות... (מה שלא אומר כמובן שאין מדיאטציות מבוססות מנטרה כעקרון)
 
למעלה