כיבוי מנוע בוער זמן טיסה ?
נניח אני טס בגובה 25,000 אלף רגל המנוע נידלק ואין לי דרך לכבות אותו על ידי מערכת כיבוי אוטומתית. הדרך היחידה לכבות אותו היא היא לבצע צלילה ולקוות שהאויר יכבה אותו השאלה היא למה האויר מכבה אותו רק ממהירות מסויימת הרי יש יותר ויותר חמצן פוגש את החומר שגורם לבעירה? לדעתי הסיבה היא בקנטיקה של התגובה : אחרי שעוברים מהירות קריטית עם המטוס בזמן הצלילה קצב מעבר הכגזים על החומר הדליק הגורם לבעירה כל כך מהר שלמולקות החמצן באויר אין זמן כלל להסתדר מרחבית (אנטרופית מעבר) בשביל להגיב עם החומר הבוער (לביצוע אינטרקציה לחפיפת אורביטלים לגרימת ראקציה ) ובגלל זה זה ניכבה. השמח לשמוע חוות דעת נוספת.
נניח אני טס בגובה 25,000 אלף רגל המנוע נידלק ואין לי דרך לכבות אותו על ידי מערכת כיבוי אוטומתית. הדרך היחידה לכבות אותו היא היא לבצע צלילה ולקוות שהאויר יכבה אותו השאלה היא למה האויר מכבה אותו רק ממהירות מסויימת הרי יש יותר ויותר חמצן פוגש את החומר שגורם לבעירה? לדעתי הסיבה היא בקנטיקה של התגובה : אחרי שעוברים מהירות קריטית עם המטוס בזמן הצלילה קצב מעבר הכגזים על החומר הדליק הגורם לבעירה כל כך מהר שלמולקות החמצן באויר אין זמן כלל להסתדר מרחבית (אנטרופית מעבר) בשביל להגיב עם החומר הבוער (לביצוע אינטרקציה לחפיפת אורביטלים לגרימת ראקציה ) ובגלל זה זה ניכבה. השמח לשמוע חוות דעת נוספת.