כיווניות גבוהים ברכב - התקנת מערכת
שלום
בבעלותי מזדה 2 (פחור וויט) שמגיע עם 6 רמקולים. לא אהבתי את הצליל.
בחרתי להחליפם במערכת רמקולים קומפוננט של הרץ לחזית (6.5") מדגם
ESK-F165.5L, ובאחוריים (6.5") מדגם DCX-165.
ההתקנה הראשונית בוצעה 1:1 במיקומים שהיצרן רכב מיקם את הרמקולים, כך שלא נראה הדבר מבחינה ויזואלית ברכב.
אך הצליל היה נוראי.
היצרן בחר להסתיר את הטוויטר באופן שיכוון כלפי מעלה בקידמת הדש בורד, מתוך כוונה להשתמש בשמשה הקדמית המוטה בזוית כמסיט התדרים הגבוהים ופיזורם. מיקומו של הטוויטר בתוך המילואה, נמוך מעט מהרשת (שבתמונה) ולכן נוצר צינור בינו לפתח היציאה.
הצליל שהתקבל היה צורמני ב-Upper Mid, והיה חוסר ניכר בגבוהים (כולל הרמוניות!) ניסוי בהקלטת Pink noise שהורד מהצינור ב-MP3 והשמעתו, ושימוש ב-Audio Spectrum Analyzer מהסלולארי, הניב את התוצאה הבאה: (תמונה של טוויטר שקוע).
הערה: לדעתי היחס בעוצמות לא מגיע ל-20dB-30dB כמו בגרף, אלה פחות.
חלקו בוודאי במגבלות המדידה ואיכות המיקרופון בסלולארי. כמו כן ראוי לציין שנקודת החיתוך של ה-Crossover ב-3KHz. ההגבר ב-Cross כוון ל-0dB,
מתוך 3 אפשרויות של 2dB-, אפס, 2dB+.
המתקין הציע להוציא את הטוויטרים וכך עשינו. התקנה מתקנת, בוצעה ע"י שימוש באביזרי התקנה שמגיעים עם הסט, כפי שניתן לראות בתמונה:
הכיוון של הטוויטר מופנה כך, שהכיווניות של הימני (המרוחק, מפצה על המרחק (כפול). כמו כן ביקשתי לשנות את ה-Set Up ב-Crossover ל-2dB+.
הצליל השתפר משמעותית. ראה תמונה:
כל המדידות נעשו במצב Flat של בקר הצלילים ב-Head Unit.
כרגע הכיוון הוא תוספת של 6dB+ או חצי מהעוצמה ב-BASS וב-Flat בגבוהים.
גם בנקודת האיזון בין קדימה לאחור הכיוון באמצע.
נקודה לציון, שהמתקין מתחשב בסט הקדמי בלבד, מה שמאפשר לנטרל את האחוריים (100% Front). גם אז הצליל טוב.
מסקנות:
1. הצליל הסופי (כרגע) עדיף ע"פ הצליל המקורי של הרכב.
2. ההתקנה הלא כיוונית של הטוויטרים, יצרה אי איזון שמוסבר ע"י המדידות, ונשמע רע.
3. כדי ליישר את ה-Set Up ב-BASS, נחוץ סאב. הוצע סאב כולל התקנה של Alpine מתחת לכיסא הנהג. כרגע אני תוהה אם להשקיע את הסכום שיותר ממכפיל את העלות הכוללת.
4. שוקל להוסיף הגברה יעודת ל-4 ערוצים הקיימים.
אודה לתגובות או הצעות...
שלום
בבעלותי מזדה 2 (פחור וויט) שמגיע עם 6 רמקולים. לא אהבתי את הצליל.
בחרתי להחליפם במערכת רמקולים קומפוננט של הרץ לחזית (6.5") מדגם
ESK-F165.5L, ובאחוריים (6.5") מדגם DCX-165.
ההתקנה הראשונית בוצעה 1:1 במיקומים שהיצרן רכב מיקם את הרמקולים, כך שלא נראה הדבר מבחינה ויזואלית ברכב.
אך הצליל היה נוראי.
היצרן בחר להסתיר את הטוויטר באופן שיכוון כלפי מעלה בקידמת הדש בורד, מתוך כוונה להשתמש בשמשה הקדמית המוטה בזוית כמסיט התדרים הגבוהים ופיזורם. מיקומו של הטוויטר בתוך המילואה, נמוך מעט מהרשת (שבתמונה) ולכן נוצר צינור בינו לפתח היציאה.
הצליל שהתקבל היה צורמני ב-Upper Mid, והיה חוסר ניכר בגבוהים (כולל הרמוניות!) ניסוי בהקלטת Pink noise שהורד מהצינור ב-MP3 והשמעתו, ושימוש ב-Audio Spectrum Analyzer מהסלולארי, הניב את התוצאה הבאה: (תמונה של טוויטר שקוע).
הערה: לדעתי היחס בעוצמות לא מגיע ל-20dB-30dB כמו בגרף, אלה פחות.
חלקו בוודאי במגבלות המדידה ואיכות המיקרופון בסלולארי. כמו כן ראוי לציין שנקודת החיתוך של ה-Crossover ב-3KHz. ההגבר ב-Cross כוון ל-0dB,
מתוך 3 אפשרויות של 2dB-, אפס, 2dB+.
המתקין הציע להוציא את הטוויטרים וכך עשינו. התקנה מתקנת, בוצעה ע"י שימוש באביזרי התקנה שמגיעים עם הסט, כפי שניתן לראות בתמונה:
הכיוון של הטוויטר מופנה כך, שהכיווניות של הימני (המרוחק, מפצה על המרחק (כפול). כמו כן ביקשתי לשנות את ה-Set Up ב-Crossover ל-2dB+.
הצליל השתפר משמעותית. ראה תמונה:
כל המדידות נעשו במצב Flat של בקר הצלילים ב-Head Unit.
כרגע הכיוון הוא תוספת של 6dB+ או חצי מהעוצמה ב-BASS וב-Flat בגבוהים.
גם בנקודת האיזון בין קדימה לאחור הכיוון באמצע.
נקודה לציון, שהמתקין מתחשב בסט הקדמי בלבד, מה שמאפשר לנטרל את האחוריים (100% Front). גם אז הצליל טוב.
מסקנות:
1. הצליל הסופי (כרגע) עדיף ע"פ הצליל המקורי של הרכב.
2. ההתקנה הלא כיוונית של הטוויטרים, יצרה אי איזון שמוסבר ע"י המדידות, ונשמע רע.
3. כדי ליישר את ה-Set Up ב-BASS, נחוץ סאב. הוצע סאב כולל התקנה של Alpine מתחת לכיסא הנהג. כרגע אני תוהה אם להשקיע את הסכום שיותר ממכפיל את העלות הכוללת.
4. שוקל להוסיף הגברה יעודת ל-4 ערוצים הקיימים.
אודה לתגובות או הצעות...