כיול מערכת משודרגת ברכב - סיכום

כיול מערכת משודרגת ברכב - סיכום

שלום

רכב: מאזדה 2/2016
מערכת: המקורית שברכב.
שדרוג:
החלפת הרמקולים:
קדמיים: קומפוננט של HERTZ דגם ESK 165L.5
אחוריים: של HERTZ דגם DCX 165.3 (שניהם 6.5")
הוספת מגבר הספק: Kappa four (125W RMS X4)
סאב אקטיבי שי Alpine דגם: PWE-V80
ממיר מרמת יציאה של רמקול ל-LINE של Connection דגם SLI-4
קבל 1F של Connection
בית נתיך של Connection עם נתיך A100
חיווט 4# AWG בין המצבר לקבל, ובין הקבל למצבר. כנ"ל בין האדמה לקבל ולמגבר.
התקנה: מקצועית ע"י מתקין.
כיול:
נקודת החיתוך של המגברים התדר: 80Hz. נקודת החיתוך של הסאב: 80Hz.
בתחילה העליתי את העצמה במגבר לכדי 1/3 אך זה היה חזק מדי והסאב לא השתווה לו בעצמתה המרבית. לכן הנמכתי לכדי 1/4. בעצמה זו, הסאב בערך ב-3/4 מהעצמה המרבית.
בבדיקה של L-R ו-Front-Rear מצאתי ש-2 הערוצים הקדמיים היו מוצלבים. תוקן בכניסות המגבר (RCA). מיותר לציין שזה השפיע לרעה על הבמה (ככל שניתן במימדי הרכב).
בבדיקת Spectrum Analyzer באפליקציה של הטלפון, וניגון Pink Noise מקובץ MP מה-USB, מתקבל עקום היענות די שטוח. כל הכיוונים ב-"0". זה כולל מיקום L-R ו-Front-Rear, וגם
Bassו-Treble. (הכול ב-Flat).
בהשמעה, קטעי דיסקי הסמינר ודומיהם (CD's) הסאונד מרשים. מנעד התדרים עצום ומפורט.
גם העוצמה בסדר, עם עוד מרחב להגביר (25%), גם כאשר הצליל כבר ממש חזק. הסאב נשמע נקי ולא משתלט. עם העלאת תדרי העבודה הנמוכים של הרמקולים ל-80Hz, נפתרו בעיות של רעידות בדלתות, שהיו מטרד.

מאוד מרוצה מהתוצאה.

 
למעלה