כיכרות...

izik79

New member
כיכרות... ../images/Emo46.gif

אני נתקל כל הזמן בנהגים שלא הפנימו את זכות הקדימה לרכב הבא משמאלך בתוך כיכר. חלקם אפילו לא מסתכלים כלל לשמאלם, אלא פשוט ממשיכים כאילו אין כיכר ואין שום דבר. נשבר מזה כבר!
 
לפי הגדרת החוק: מי שנמצא כבר בכיכר

אבל למה ללכת רחוק? מה עם אלה שאינם חושבים לעצור כשיש תמרור "עצור", אינם חושבים לתת זכות קדימה כשיש תמרור "משולש הפוך", אינם חושבים לאותת או לבדוק אם הדרך פנויה כשיוצאים ממקום חניה בצד הדרך, אינם מאותתים כלל כשרוצים לעבור נתיב או לפנות לאן שהוא, ועוד ועוד מעשי "קרנף"...?
 

izik79

New member
שום דבר לא ישתנה אם לא יחול שינוי

במדיניות האכיפה והענישה. עד אז ימשיכו פושעי הכבישים לעשות ככל העולה על הרוחם.
 
ויש עוד כאלה שמתווכחים על

ה"אפקטיביות" של אכיפת חוקים... מי שיודע של ייתפס, לא יעשה חשבון!
 

be_roo

New member
באמת חוצפה מצידם להתווכח

לדעתי יש להעניש את כל אלה שמתווכחים על אפקטיביות הענישה, רק ככה נחזיר אותם לשורה
 
היי - בל ניסחף!

מי שמתווכח - מילא! זה רק מילים. אני מתכוון לאלה ששמים פס גדול ופראי על החוק - ולא חסר כאלה - ומסכנים את כל האזרחים ההגונים שומרי החוק וכל המרקם של חברה מתוקנת; איתם מה עושים?
 

be_roo

New member
גם אותם! למאסר עולם!

חוצפנים! מאמינים במשהו ומיישמים אותו בניגוד לחוק! פושעים!
 

isra533

New member
כמו בכל מצב אחר גם בככר

צריך לקחת בחשבון את הנהגים שלא מקיימים את החוקים הקיימים ולמרות שיש לנו את הזכות לעבור בכיכר לפני הנהג שמנסה להכנס לכיכר, צריך שים לב טוב טוב כדי לא להגיע למצבי סכנה. אינני חושב שניתן לשנות את המצב ע"י אכיפה, כפי שלא ניתן לעשות זאת גם במקרים אחרים בכביש. האחריות היא שלנו, מעבר היותנו צודקים, ומגיע לנו לפי החוק, החובה שלנו להיות מספיק מודעים למצב שיכול להווצר אם נתעקש להיות צודקים. לחכות שמישהו אחר יפתור לנו את הבעיה, בדרך כלל לא עוזר.
 

izik79

New member
החמרה בענישה יכולה להועיל הרבה, ידידי המלומד.

כמובן שנהג לא פטור מהחובה להיזהר בדרך ולא לסמוך על הנהגים האחרים, אולם גם הנהג הזהיר ביותר בסוף יפגע אם מסביבו ישרור ג'ונגל. העונשים בישראל על עבירות תעבורה מגוחכים ממש, ולא פעם תוכל למצוא על הכביש נהגים עם עשרות עבירות תנועה חמורות בעברם, ממשיכים בשלהם.
 
כמו שכתבו הרבה, גם בפורומים אחרים

יש פה שילוב של כמה פקטורים (ואשאיר לאחרים לקבוע את סדרי העדיפויות): 1. חינוך לתרבות של התנהגות ערנית, אחראית, וסבלנית, תוך התחשבות בזולת. 2. חומרת העונש המוטל על עבריינים. 3. גודל הסיכוי להיתפס עקב ביצוע עבירה שיש עימה סיכון ממשי למבצע או זולתו...
 

isra533

New member
מודעות סביבתית מול אכיפה

יוצא לי לנהוג בשכונות החרדיות בירושלים ובעיר ביתר העילית והמאפיין של התנהגות ציבור הנהגים ובעיקר של הולכי הרגל הוא חוסר מוחלט של מודעות סביבתית. אצל הולכי הרגל הדבר מתבטא במעבר של הכביש ללא שימת לב מינימלית לרכבים העוברים, העיניים בריצפה או בכיוון הפוך לכיוון נסיעת הרכבים. הדבר קיים לא רק במספר נקודות אלה מהווה התנהגות כללית של האוכלוסיה החרדית. אינני חושב שאכיפה היתה יכולה לפתור את הבעיה, כיון שאי אפשר לשים שוטר בכל רחוב או מעבר חציה. הדבר נכון גם אצל הנהגים באותם המקומות שקיום החוקים לא קיים עבורם והם פשוט מזלזלים בכל דבר הדורש התחשבות בנהגים האחרים. הדרכה והסברה אני מבין אבל חומרת העונש וסיכוי להתפס, איך פקטורים אלה מונעים הווצרות מצבי סכנה כאשר אי אפשר להיות בכל מקום בכל זמן. בכל מקרה צריך להפוך את סדר העדיפויות הקיים היום ולשים את ההדרכה וההסברה בראש העדיפויות כדי להוריד בצורה משמעותית את מצבי הסכנה שלצערי הרבה פעמים מסתימים בתאונה.
 
ישראל - לא אתווכח איתך שהכי חשוב

הוא חינוך לתודעה ואחדאיות סביבתית, אבל בכ"ז יש צורך ב"אכיפה" כזו או אחרת של חוקים שנועדו לשמור על חיינו ועל איכות חיינו. לא כן? וכפי שכתבתי, קטונתי מלקבוע את סדרי העדיפות של הדברים הנ"ל.
 

אלון ל

New member
אגב בארה"ב ישנם עבירות שעליהם

הנהג נעצר עד למשפט שלו. לרוב המשפט תוך שבוע מתקיים ועד אז הוא מוחזק, לא מעניין אותם אם יש לו משפחה, או נכדים או נינים או שהוא ילד שזה עתה קיבל רשיון.
 

סלע 1

New member
למרות שלא הייתי לוקח את ארה"ב

בתור מודל ללמוד מהם שיטות למלחמה בתאונות הדרכים, לאור העובדה שמצב תאונות הדרכים שם גרוע בהרבה אף מזה בארץ. ידעת שכמות ההרוגים בתאונות דרכים בארה"ב ביחס לגודל האוכלוסיה גדול בארה"ב ב-60-70 אחוז יחסית לזה בארץ? ואפילו אם לוקחים את כמות הנפגעים ביחס לנסועה השנתית (ולא לגודל האוכלוסיה), עדיין מצבם גרוע משלנו. לאור נתונים אלוף ארה"ב היא בהחלט לא מודל ראוי לחיקוי.
 

סלע 1

New member
זה מילא ... ההתנהגות ההכי מעצבנת

היא של אלו שנדחפים במקומות בהם שני נתיבים משתלבים לאחד. בכל מקום בעולם בו נסעתי עד היום, כאשר שני נתיבים משתלבים לאחד המכוניות משני הנתיבים משתלבים כמו ברוכסן, אחד מהנתיב האחד ואחריו אחד מהנתיב השני. אצלינו בארץ כל נהג מנסה להידחף לפני הנהג בנתיב שלצידו עד הרגע האחרון ממש (לפעמים תוך כדי כך שגורמים לנהג השני לסטות מהנתיב ולעבור על קו לבן), מה שהופך כל השתלבות כזו למלחמת הידחפות מיותרת ומכוערת. נמאס ...
 
נסעתי מראשל"צ צפונה בכביש

המכבים. בצומת המצות חיכו כולם לאור הירוק ברמזור. מימין הגיע רכב שחייב לתת זכות קדימה לפי התמרור המוצב במקום. באותו הרגע כשניסה לפנות ימינה הרמזור התחלף לירוק וכל הרכבים יצאו לדרך. הנ"ל לחץ גז בחוזקה כדי להתחמק מנחשול המכוניות המגיח משמאלו. עוד רגע והיה נמעך קלות. בצומת הבאה עצרתי לידו (משטרת התנועה), והוריתו לו לעצור לאחר הצומת. הוא הפנים ועצר, יצא (בהוראות אין לצאת מהרכב), ושאל לבעיה..... כן, הוא לא הבין איזו עבירה הוא ביצע. להצבעתי עם התמרור המשולש ושאלתיו למה הוא משמש. הוא לא זכר... אולי לעצור? הבנתי שלפני נהג שאינו יודע את כללי הנהיגה ואת חוקיה. גם את הרעיון של "תן זכות קדימה" לא הבין... למה? הרי הם עמדו.. אני התפרצתי?... תמיד אני עושה זאת ככה.... גם הזמנה למשפט לא תעורר אותו להבין את טעותיו. הוא ישלם אבל ימשיך להוות סיכון בכביש. אגב, הוא לא היה צעיר אלא גבר בשנות החמישים שלו, שמו הפרטי ניקולאי....
 
לא אנסה לדרג את המנהגים

הביזריים והחולניים של נהגים ישראלים. כנראה שלהרבה אנשים יש "חור שחור" במקום שצריכה להיות תחושה מינימלית של הגינות, מודעות סביבתית, ודאגה לבטיחות. מה זה אם לא סטייה נפשית? YOU PEOPLE ARE NUTS!
 
למעלה