כיצד בדיוק עובדים K2-HD ו HDCP ב CDDA? האם זה בכלל עובד?

EB10000

New member
כיצד בדיוק עובדים K2-HD ו HDCP ב CDDA? האם זה בכלל עובד?

שלום

עם קבלת דיסקי הסמינר המעולים ממיכאל לנג, ולאחר שהורדתי את הקבצים ל FLAC תוך שימוש בתוכנה לזיהוי הדיסקים באופן חכם (לפי חתימת סאונד-טאג), אני שם לב על חלק מהעטיפות הדיסקים של רצועות מהדיסק, יש לוגו של K2-HD או HDCP. גם כמהנדס חשמל עם ידע מספק בתחום עיבוד ספרתי, אני לא ממש מצליח להבין, לפחות מהמידע בויקיפדיה איך זה בכלל עובד.

טכנית CDDA מוגבר ל 16 סביות ו 44.1 קילוהרץ, לא ברור לי כיצד MASTERING מיוחד בשיטת K2-HD עם PRE-PROCESSING יחודי, מבטיח לשמור על שחזור תדרים עד 100KHz אם קצב הדגימה הוא 44.1 קילו? זה סוטר את משפט ניקויסט-שאנון בכל מובן.

https://en.wikipedia.org/wiki/K2_High_Definition#netK2

אני יכול אולי להניח שב CD יש איזה עודף סביות המשמש ל METADATA שאולי אפשר לנצל בתור השלמת מידע של סביות מעבר ל 16 סביות, כמו ב HDCD, בגישה של 16 סביות + 4 סביות לשם DITHERING שיכול לשפר קצת שגיאות כימות ותחום דינאמי,אבל לעולם לא ישמע כמו 20 סביות NATIVE ובטח שלא יעזור לסלק תופעת ALIASING כמו בדגימה מעבר ל 44.1 קילוהרץ.

ההסבר בויקיפדיה מאד מעורפל ולא נכנס לפרטים. רק מציינים שאלו שיטות מאסטריג שמאפשרות לשמוע איכות טובה יותר בנגני CD שתומכים בשיטות, ובו זמנית השיטות שקופות עבור נגני CD רגילים, ויותר מזה, משפרות איכות גם ב CD רגיל ללא תמיכה בשיטות הלא ברורות.

משהו יודע אם מדובר במשהו אמיתי או סתם גימיק בכדי לגרום לוודו-פיליים לרכוש את הדיסקים שלהם מחדש?

תודה
 

EB10000

New member
מה זה בדיוק עוזר?

אני יודע מה זה דיטר,ועושה בו שימוש קבוע. ברור שהוא כפי שרשמתי בשאלה המקורית, מקטין שגיות כימות (ועיגול שזה אותו הדבר). אבל בשיטות המדוברות לא מוסיפים רעש רנדומאלי לאות המוקטל ב CD, אלא משתמשים בסביות השלמה. אכן אפשר לנצל סביות נוספות לביצוע דיטר, עושים זאת בוידאו כמו בטלויזיות שכוללות מעבד וידאו 8 סביות אבל יש עוד 2 סביות תוספת לדיטר ואז קוראים לזה 10 סביות, למרות שזה לא באמת 10 סביות. עדיין, הוספרת דיטרינג לא מוללת פלאים, היא רק מונעת עיוותים כאשר האות בעוצמה נמוכה, אבל זה ממש לא גורם ל 16 סביות לספק ביצועים של 20...
 
למעלה