כיצד בעצם משבר הנדלן בישראל משפיע על תחום התחדשות העירונית בישראל?

vadimneta

New member
למשבר הנדל"ן בישראל עשויה להיות השפעה משמעותית על תחום ההתחדשות העירונית,
שכן הוא עשויה להשפיע על הביקושים לפרויקטים של בנייה חדשה ועל זמינות המימונית מצד הבנקים.
בעת משבר נדל"ן, עלולה להיות ירידה בביקוש לדיור ושטחי מסחר חדשים, מה שיוביל להאטה בפרויקטים של בנייה חדשה.
זה יכול להשפיע על יוזמות התחדשות עירונית, שכן פרויקטים רבים של התחדשות עירונית כוללים הקמת מבנים חדשים או שיפוץ מבנים קיימים. פרוייקטי פינוי בינוי או תמ"א 38 או חלופת שקד לדוגמא.
אני תמיד מציע לפנות למלווה משקיעים כאשר מחפשים נכס להשקעה במתחמים בעלי פוטנציאל להתחדשות עירונית.
ירידה בפרויקטים של בנייה חדשה עלולה להביא לירידה במספר הפרויקטים של התחדשות עירונית שיוזמו.
בנוסף, במהלך משבר נדל"ן, עלול להיות קשה יותר להשיג מימון לפרויקטים של התחדשות עירונית במיוחד עקב הפחד מצד הבנקים שהייזמים עלולים להכנס לחדלות פרעון ולהתקע עם מלא דירות. משקיעים עשויים להסס יותר להשקיע בפרויקטי בנייה חדשים או לדרוש תשואות גבוהות יותר, מה שמקשה על הבטחת מימון ליוזמות של התחדשות עירונית.
הדבר עלול להגביל את כמות המימון הזמין לפרויקטים של התחדשות עירונית, ולהקשות על ביצוע פרויקטים רחבי היקף.
מאידך, משבר נדל"ן עלול להציג גם הזדמנויות להתחדשות עירונית. לדוגמה, במהלך מיתון בשוק הנדל"ן, ערכי הנכסים עשויים לרדת, מה שהופך את זה למשתלם יותר עבור יזמים לרכוש נכסים לפרויקטים של התחדשות עירונית. בנוסף, עשוי להיות עניין מוגבר בשיפוץ נכסים קיימים במקום בבניית נכסים חדשים, מה שעלול להוביל להתמקדות בשימוש חוזר אדפטיבי ושימור מבנים היסטוריים.
לסיכום, משבר הנדל"ן בישראל יכול להשפיע על תחום ההתחדשות העירונית במספר אופנים, לרבות השפעה על הביקוש לפרויקטי בנייה חדשים, זמינות מימון והזדמנויות לרכישת נכסים.



הערה:
המידע המוצג במאמר זה, הינו חומר מסייע בלבד ואין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בהתחדשות עירונית או בהשקעות נדל"ן באופן כללי בארץ או בחו"ל.
לכן, אין לראות במידע האמור, כהמלצה, חוות דעת או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא או תחליף לייעוץ פרטני ואישי, בהתאם לנתונים האישים, והצרכים המיוחדים של המשקיע לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן בארץ או בחו"ל.



building-gd2d8d4367_1920.jpg
 
למעלה