כיצד להתמודד עם אם שמסרבת לראות את קשיי בנה ולהעבירו לח"נמ

חיה 100

New member
כיצד להתמודד עם אם שמסרבת לראות את קשיי בנה ולהעבירו לח"נמ

שמי חיה אני מורה לחינוך מיוחד שעובדת בבית ספר רגיל. במסגרת עבודתי אני עובדת עם תלמיד שמתקשה לרכוש את הקריאה והכתיבה, מאובחן עם לקויות למידה, קשיי קשב וריכוז, קשיים גרפומוטוריים קשיים בעיבוד מידע ועוד. בנוסף מבחינה חברתית אינו מצליח ליצור קשרים חברתיים ומצבו הריגשי ירוד. האם מסרבת לראות את הקשיים, בשיחות איתה היא מתעקשת שהוא יודע לקרוא ואין לו שום קושי, יש לו חברים והוא מאושר. בית הספר העלה אותו לוועדת השמה והורים סרבו ועירערו על ההחלטה. התלמיד נשאר ללמוד בבית הספר, ממשיך לצבור פערים משמעותיים, מתקשה להיות תלמיד מן המניין ולקחת חלק פעיל בשיעורים. הוא מתוסכל וממשיך לצבור חוויות של כישלון.
כל שיחה עם ההורים מסתיימת במבוי סתום, מה עלי לעשות? כיצד אוכל להסביר לאם שהיא גורמת עוול לבנה?
 
חינוך מיוחד

הי חיה, האם הילד לומד בכיתה רגילה ואת מתגברת אותו במסגרת שעות ביהס?
 

חיה 100

New member
תשובה לליהי

כן ליהי, הוא לומד בכיתה רגילה,עבר וועדת שילוב ומקבל תמיכה מסל השילוב
 
וועדת שילוב

הי חיה, אני חושבת שתפקידינו כמחנכות הוא לעזור לילדים. אני מבינה לליבך ולליבו של הילד ואכן קשה לראות את הפערים שהולכים וגדלים יחד עם התיסכול. במידה וההורים אינם משתפים פעולה עם הצוות החינוכי, כל שנותר הוא לחזק את הילד והביטחון העצמי שלו. זו אכן משימה קשה מאוד אך אפשרית. ילד כזה כפרויקט של בניית ביטחון עצמי יכול להיות בסוף התהליך תקשורתי וחברותי למרות הקשיים הקוגנטיביים.
באני מאמין שלי כמחנכת אני אוהבת למצוא בילד, ובכל ילד את נקודות האור שלו ולהעצים אותם אני חושבת שאת עושה עבודת קודש עבודה שרק בעתיד הילד וההורים יוכלו להעריך ואין פידבקים מידיים אבל זאת נקראת שליחות. והלוואי ויהיו הרבה מחנכות כמוך שיהיה כל כך איכפת להן מהילד. אם תרצי אשמח לתת לך טיפים וכלים לבניית ביטחון עצמי לילד.
 

הר תבור2

New member
רצח רבין והקשר ל"אסון תע"ש 92"...

לדעתי לא מקרי שהרוצח יגאל עמיר הגיע מהרצליה - מקום הפיצוץ הסודי ב- 1992 . רבין היה רוה"מ בזמן הפיגוע ואהוד ברק הרמטכ"ל
 

הר תבור2

New member
הרקע לרצח "איכות הסביבה" ולא פוליטי...

כדאי שכל מי שחשב שהרקע לרצח הוא פוליטי יבין - הרקע לרצח הוא "איכות הסביבה" (ובריאות ציבור הנפגעים ).
 

meidadc

New member
אני לא חושב שזו תפקידה של מורה להסביר לאמא שהיא גורמת עוול

כאשת חינוך, התפקיד שלך הוא לתאר איך את מתרשמת מהילד ולהמליץ המלצות. מי שמתכללים את כל המידע ומחליטים בהתאם לעמדות החינוכיות שלהם הם ההורים. חשוב מאוד לכבד את ההחלטות שלהם, אפילו אם אנחנו לא מסכימים איתן.

הרבה פעמים יש פער בין רמת התפקוד בבית ובבית הספר שנובע מכל מיני סיבות (בראש ובראשונה, בבית הספר הילד הוא אחד מתוך 35 ובבית יש לפעמים אפשרות לשבת איתו אחד על אחד). לכן המקור לפער בין עמדתך לעמדת האם עשוי להיות מוסבר מפערים בתפקוד בסביבות שונות.
 
למעלה