כיצד לחבר מגבר אוזניות?

EB10000

New member
כיצד לחבר מגבר אוזניות?

שלום

אתמול הגיע מגבר אוזניות Magni 3 שהזמנתי מזמן (99$). תמיד סקרן אותי לדעת אם מגבר אוזניות יעודי יכול להשמע יותר טוב מהמגבר המובנה ברסיבר. יש לי אוזניות שינהיזר HD800 שנכרשו יד שנייה, ורסיבר ימהה A2070. ל Magni 3 יש ניסות PRE IN RCA בלבד ללא DAC. לרסיבר יש כמה יציאות אודיו LINE למשך ZONE 3 ויציאה PRE OUT שלה MAINS ואחת של ZONE 2 לחיבור מגבר חיצוני. ההבדל הוא שיציאת LINE באה עם עוצמה קבועה ואז כיול הווליום אפשרי רק עי מגבר האוזניות, ביצאת PRE OUT השליטה על הווליום אפשרים עי הרסיבר. אני מעדיף את זה, אבל לא בטוח שזה החיבור הכי אידיאלי מבחינת איכות. אם אני מחבר יציאה PRE OUT אז לאיזה עוצמה לכיין את בקרת הווליום במגבר האוזניות? אגב בנתיים עי חיבור ל LINE OUT קבוע, אכן איכות השמע טובה יותר דרך ה Magni 3 מאשר מגבר האוזניות המובנה ברסיבר. עשיתי כמה בדיקות בעזרת דיסקי הסמינאר שלח לי מיכאל לנג (אני אנצל הזדמנות זאת להודות לו על כך, אני אכתוב הודעה נפרדת על כך בהמשך).

אגב זה קישור לעמוד המוצר:

http://www.schiit.com/products/magni-3

תודה לעוזרים.
 
אין לך אלטרנטיבה

שלום
https://www.crutchfield.com/S-JXLv5Rudvke/p_022RXA2070/Yamaha-AVENTAGE-RX-A2070.html
מאחר והמקור TAPE נעלם, וגם VCR אין לרסיבר יכולות של LINE OUT לפני כפתור העוצמה.
אתה יכול לנסות לחבר בטור את המקור (אם נניח זה CDP) למגבר אוזניות ומהייאה של המגבר אוזניות לרסיבר.
בוודאי ישמעו יותר טוב במגבר יעודי, מאחר והרסיבר אינו מכיל מגבר כזה!
המימוש ברסיבר זה מחלק נגדים במוצא המגבר הספק, שנהותב לשקע אוזניה.
 

EB10000

New member
תודה, פניתי לתמיכה של schiet החברה של MAGNI

הם חזרו אלי דיי מהר. המליצו שתי אפשרויות. אחת לחבר ליציאת ה ZONE 2 שהיא:

line-level 2nd- and 3rd-room outputs for use with separate amplifiers or powered speakers

אבל אמרו שמדובר ביציאה בעוצמה קבועה ללא אפשרות שליטה על ווליום מהרסיבר עצמו, ולכן במקרה זה מומלץ להשתמש בכבל RCA ארוך בכדי למקם את ה MAGNI קרוב למקום הישיבה לשם גישה נוחה לבקרת העוצמה. אפשרות השנייה שהם המליצו, אבל פחות עדיפה, היא כפי שחשבתי, לחבר את ה MAGNI ליציאות ה PRE OUT של הרסיבר ואז לכוון את בקר העוצמה שלו עד שמקבלים תוצאה טובה ואז ניתן לבקר עוצמה מהרסיבר עצמו. הם רשמו שזה חיבור פחות עדיף, שכן לא יבטיח איכות שמע אופטימאלית, ועלול להוסיף רחש רקע.

דיי מאכזב שלרסיבר יקר כזה אין אפילו יציאה דיגיטאלית אחת, כדי לחבר DAC חיצוני למשל. יותר מזה, אפילו אם אני מחבר את האוזניות ישירות ליציאת ה LINE OUT של כרטיס הקול המובנה בלוח המחשב, אני מקבל איכות שמע הרבה יותר טובה מאשר לחבר ליציאת האוזניות של הרסיבר עצמו... זה פשוט זלזול בלקוחות לא להשקיע עוד 50 דולר ברכיבי הרסיבר כדי להוסיף מגבר אוזניות יעודי בינוני. אכן כנראה שהגברת האוזניות מגיעה מדרגת ההספק דרך מנחת התנגדותי. פעם לימהה היה PRIVATE TEATHER שמאפשר מצבי סראונד שונים דרך האוזניות, בדגם החדש ברגע מחברים אוזניות, הרסיבר עובר למצב STEREO וניתן לבחור רק מצב STEREO או PURE DIRECT בלבד. בקיצור, פיצ'רים חדשים תמיד באים על חשבון פיצ'רים ישנים... מה שבטוח, הרסיבר הבא לא יהיה ימהה.
 

Ron W

New member
יש פתרון סודי.. קטלני

אוזניות מהטובות כמו akg k1000
מתחברות ליציאת המגבר ישירות כמו רמקול
כך נוהגים גם באולפני קול "חאפרים" משתמשים במגבר סטריאו
ועליו כמה זוגות אוזניות במקביל לכל המבצעים
הסכנה בעוצמה גבוהה מדי, מנגד אין הגבלה לעוצמה שניתן לקבל
או לסוג האוזניות. כך גם פתרת את מגבלות הסראונד
לכל היותר חבר נתיך 0.1 בטור לא יזיק אם כי גם לא מגן לגמרי.
 
מומלץ להוסיף נגד טורי של 100 אוהם 2 וואט

אכן, פיתרון מאד מקובל באודיו מקצועי. אלא שמומלץ להוסיף נגד טורי לכל אוזניה. נגד זה מגביל את הזרם שזורם דרך האזניה ומאפשר פתיחת יותר ווליום של המגבר.
לכל זוג אזניות יש לחבר שני נגדים, נגד לכל צד.
ערך הנגד יכול להיות בין 100 למאתיים אוהם ובהספק של שני וואט לנגד.
אריאל אריאלי
 
רגע, זה לא מה שיש בתוך הרסיבר?

שלום
אם הרעיון לחבר לשם את המגבר אוזניות, אזי צריך מחלק מתח (זוג נגדים לכל ערוץ)
כדי להפחית את מתח היציאה. כניסת LINE בדרך בעלת עכבה גבוהה של 10K אוהם ומעלה, כך שאין בעיה של עומס או זרם.
הפתרון באוזניה מוגבל לאוזניות בעלות עכבת נתונה (גבוהה) ואינה מתאימה לכל אוזניה, שהרי יש כאילו מ-32 אוהם ועד 600 אוהם.
 

Ron W

New member
התכוונתי ללא נגדים..

שממילא יש ביציאת אוזניות יעודית ברסיברים
בהנחה שעובדים בזהירות, גם כדי לשמור על השמיעה.
יתרון נוסף שאפשר למשוך את כבל הרמקול/אוזניה למרחק גדול
בגלל התנגדות מוצא נמוכה.
 
נגדים

כאשר הייתי בונה מגברים בשנות ה70 . אז על השקע יציאה של האוזניה הייתי מלחים 2 נגדים . להחליש את הזרם לאוזניות לר זוכר את הערך שלהם . רק אוזניות אלקטרו סטטיות היו מיתחברים ישר ליציאת הרמקולים. היו לי גם כאלה .
 

EB10000

New member
טוב מתברר שבהגדרות מתקדמות של הרסיבר

ניתן לשנות את אופן ההגדרה של יציאות ה ZONE 2 מעוצמה קבועה לעוצמה משתנה, אז ניתן לשלוט בעוצמה של ה ZONE 2 לרבות שליטה במצב השמע, ומקור, באופן נפרד לחלוטין מה MAIN ZONE. אז חיברתי את ה MAGNI המדהים ל וציאת ZONE 2 והגדרתי אותה עם בקרת עוצמה, את בקר העוצמה האנלוגי ב MAGNI כוונתי למקסימום במצב עכבה HIGH (ל HD800 יש עכבה של 300 אוהם!), לא רק ששומעים מעולה (ממש הוריד לי חשק לשמוע מוסיקה דרך רמקולים), זה הוסיף פיצ'ר חדש: עכשיו אני יכול לשמוע מוסיקה דרך האוזניות בכל עוצמה שאני רוצה במצב PURE בזמן שאשתי צופה בסרט דרך הרמקולים במצב DOLBY SUR בכל עוצמת שמע אחרת! באפלקציית השליטה אדרויד ניתן לפצל את השליטה ל MAIN ו ZONE 2 עד 3 ולהשתמש בשני טלפונים חכמים בכדי לשלוט על הרסיבר סימולטאנית כאילו יש שני או 3 רסיברים שונים!

מתברר שכל ZONE משמש כ PRE נפרד עם בקרה משלו ומצב DSP משלו (ZONE 2 ו 3 מוגבלים רק לסטריאו דו ערוצי, אבל בו זמנית ה MAIN יכול להיות בכל מצב DSP או פענוח שרוצים).

מתברר גם שה MAGNI 3 שעולה רק 99$ (ועוד 40 משלוח) קיבל דירוג מקום 1 מבין 10 מגברי אוזניות, כולל אלו שעולים 1000$:

https://www.themasterswitch.com/best-headphone-amps

יציאת ה ZONE OUT מסוגלת להפיק עד 5V RMS, עדיין ה HD800 נשמעים לצערי מעט חלשים גם במלא העצמה של ה MAGNI והרסיבר יחד (שומעים מספיק חזק, אבל לא ניתן להגיע לעוצמה שמאד חזקה שתמסך רעשי סביבה קליל), אבל זה בנתיים מספק, ומהווה שדרוג משמעותי בהשוואה לחיבור ישירות ליציאת האוזניות של הרסיבר ששם שמעו ממש חלש, ואם ההיתי מגביר, היו שומעים עיוותים, אבל עדיין עוצמה חלשה...

מבחינת יכולת דחיפה, ל MAGNI יש יכולות זהות כמו למגברי אזניות הי אנד ב 2000$:


http://www.bryston.com/products/power_amps/BHA-1.html

http://www.schiit.com/products/magni-3

מומלץ מאד בתור מגבר ראשון. ואם הוא עולה 99$ לצרכן, כאשר רסיבר כמו שלי עולה 1500$, מה הבעיה לחברה כמו ימהה לשלב מגבר אזניות באותה הרבה בתוך הרסיבר, שייקר אותו בלא יותר מ 50$? לא ברור לי הקטע הזה...
 
מגברי אוזניות במגברים ורסיברים

שלום
זו דרכו של עולם. בזמנו, נגני CD הכילו מגברי אוזניות יחסית טובים. אבל זמנם עבר. בחישובי העלות ומחיר מכירה לרסיבר שלך, עם מגבר אוזניות - העלות של ימהה כנראה תהיה נמוכה מזו של MAGNI אך תייקר את הרסיבר מעל 1,500$. ושם יש תחרות שבה ימהה חייבת לעמוד - יצרני רסיברים אחרים, שמיצרים רסיברים ב-1,500$...תוספת של 150$ היא עניין זניח בסה"כ.
אני הוספתי למצלמה שלי ( קנון 5DmkIV) גריפ, שעלותו בארץ 1,500-1600 ש"ח
נאיביי ב-199$ (+משלוח ומע"מ). מעולם לא שאלתי למה לא יכלו להוסיף גריפ ב-3,500$ שהמצלמה עלתה, וכנ"ל עוד ים עדשות ואביזרים...
אתה מזמין חומוס ומקבל גם פיתות וחמוצים ליד.
אתה מזמין במסעדה רומנית בקיבוץ גלויות קבב (7 ש"ח ליחידה) וכל המסביב זה אקסטרה: צ'יפס, שלם. חמוצים: שלם וכו'. כ"א מרכיב את המחיר שלו אחרת.
 

EB10000

New member
במחשבה שנייה שיטת ZONE2 לא יעילה! מחפש HDMI AUDIO EXTRACTOR

שלום

אחרי ההטלהבות מאיכות השמע והנוחות של שימוש באזור 2 עבור מגבר האוזניות, היום כאשר לקחתי הפסקה מהאזנה למוסיקה (דרך שרת המוסיקה המובנה ברסיבר), וניסיתי לשמוע חדשות דרך ממיר לוויני המחובר לרסיבר עי HDMI הגיעה האכזבה - גורניש. אין קול ואין עונה. מעיון ברשת הבנתי שכל הרסיברים מגבילים את המוצא האנלוגי של ZONE 2 רק למקור אנלוגי חיצוני, או מקור אדיו בלבד פנימי כמו רדיו FM או רדיו אינטרנט, או שרת מוסיקה מהרשת שאמנם מקור דיגיטאלי אבל עובר המרה לאנלוגי.

הסיבה לכך היא זכויות יוצרים. אז הפתרון הוא ככל הנראה להשתמש ביציאת ה HDMI ל ZONE2 אבל זו כמובן יציאה דיגיטאלית (היא כן מוציאה מקורות אנלוגיים). אז אני עכשיו צריך ממיר HDMI לאודיו אנלוגי. זה למעשה DAC, אבל בכדי לא לאבד איכות, צריך אחד מאד איכותי. אבל כל הממירים HDMI לאודיו אנלוגי הם ממירים סיניים סוג ז' שעולים עד 30$ באמזון או אי ביי. לא מצאתי אחד איכותי, ואם יש כזה, זה בטח יעלה המון...

אפשרות שנייה היא לקום מהקורסא. לתקוע את האוזניות ליציאת ה MAGNI עבור האזנה למוסיקה מהשרת או הרדיו, וכאשר אני ארצה לשמוע חדשות ממקור דיגיטאלי חיצוני, לתקוע את האוזניות ישירות ליצאת האוזניות ברסיבר... אבל זה אומר לקום מהכסא כל כמה דקות כי אני אדם לא החלטי...

בקיצור, נראה שעולם האודיו לא משתלב טוב עם עולם הקולנוע הביתי...
 
לפני ששופכים את התינוק עם המים...

שלום
ק"ב זה ענף אחד. אודיו דו ערוצי High End זה ענף אחר.
החיבור ביניהם, מתבצע בד"כ בקדם מגבר דו ערוצי High End בכניסת HT Bypass.
זו הטופולוגיה הנכונה למי שמחפש את 2 העולמות.
אצל חברי, זה התחיל ברסיבר ק"ב (DENON 43xx) שאת הערוצים הקדמיים (B&W802D) דחף מגבר Adcom. לאחר שהמגבר שווק, הוא החליף אותו במגבר של Pass Labs באותה עצמה (250W) והוסיף קדם.
לכל אחד מ-2 הענפים יש יתרונות וחסרונות. יש לשלב אותם כדי להנות מכל העולמות. הפתרון של רסיבר עם יכולות פיענוח ו-DSP מפה ועד סינגפור, לא יכילו את היכולות דו ערוצי High End שאתה מחפש.
 
למעלה