כיצד לעודד ילדים למיצוי פונטציאל
שלום רב לכולם. אני מאוד מבולבלת בימים האחרונים ודיי לא יודעת מה לעשות והאם אני פועלת נכון. יש לי 2 בנות- בת 10 ו 9. הילדה בת 10 היא ילדה מבריקה, יצירתית, יפה, כישורי שפה מדהימים, כותבת סיפורים, תופרת סורגת. כל מה שהיא נוגעת בו היא יודעת לעשות כולל אלקטרוניקה. הבעיה שלי איתה בזמן האחרון הוא הזלזול בלימודים. מה שבא לה בקלות אז בא מה שלא לא. בלי ללמוד כלל למבחנים היא מקבלת 85. אם היא לומדת היא מקבלת מאיות. המורה טוענת שהיא יכולה להתקע בבנוניות וחבל. יש לה הרבה ואם היא תזלזל בלימודים זה יכול להשפיע גם על דברים אחרים. כל מה שלא ממש יעניין אותה היא תזנח באמצע. לאחרונה אני ממש יושבת איתה המון ללמוד למבחנים וזה מאוד מקשה עלי במסגרת הביתית. הייתי מעדיפה שהיא תעשה זאת לבד. שנה שעברה למדה לבד וכנראה מיצתה את העניין של למידה למבחנים בכלל. השאלה היא האם כדאי וצריך לדחוף אותה למאיות שאותה זה לא ממש מעניין או להשאיר אותה בבנוניות ושלא תלמד ותשא בתוצאות לבד? לגבי הילדה השניה, ילדה מקסימה ומתוקה. ילדה מאוד רגילה. לא יותר מידי יצירתית אך מצליחה להפיק דברים נאים. בקיצור ילדה ממוצעת לחלוטין- העתק של אמא שלה. לה יש קשיים מוטוריים מגיל קטן. בעיה באחיזת העפרון, אטיות מסויימת מטופלת מגיל קטן בריפוי בעיסוק, המרפאה בעיסוק העיפה אותנו אחרי 40 טיפולים והיא אמרה שיש דברים שאין להם פתרון. עשינו אלבויים, תקשור מה לא....המון דברים הסתדרו בקטע הרגשי אבל יש הרבה דברים שעדיין נשארו שעם הזמן ואהבה ותמיכה שלנו יעברו. אנחנו משקיעים בה המון. עם כל הקשיים שלה יש לה כח רצון להצליח יותר מכל אדם שאני מכירה. משיגה כל דבר עם עבודה קשה, לא מוותרת. עם כל הקושי המוטורי שלה, כשכל הבנות בכתה א' קפצו בחבל היא התאמנה שלושה שבועות רצוף מהרגע שחזרה מבית הספר ועד שהלכה לישון. עד שהצליחה ונהיית מומחית. כך גם עם הקריאה. השקענו בה המון..וכשהיא החליטה שהיא תקרא כמו כל הילדים בגילה. היא לקחה ספרים ולא עזבה עד ששלטה. השאלה שלי לגביה, עד כמה לדחוף? הרי קשה לה. וכשהיא ממש רוצה היא מצליחה בסוף. לפעמים זה יכול להלחיץ כי לפעמים היא רוצה שלנו זה נראה מאוחר מידי ואולי היא לא תספיק בסוף: ללמוד למבחן/ להכין מערכת/ להתארגן בבוקר. השאלה היא מה לעשות. לתת לה לבד או להתערב ועד מתי. אני מצטערת מאוד על האורך אך זה גם נתן לי מקום להוציא את הכל.תודה מראש אמא של בנות מדהימות
שלום רב לכולם. אני מאוד מבולבלת בימים האחרונים ודיי לא יודעת מה לעשות והאם אני פועלת נכון. יש לי 2 בנות- בת 10 ו 9. הילדה בת 10 היא ילדה מבריקה, יצירתית, יפה, כישורי שפה מדהימים, כותבת סיפורים, תופרת סורגת. כל מה שהיא נוגעת בו היא יודעת לעשות כולל אלקטרוניקה. הבעיה שלי איתה בזמן האחרון הוא הזלזול בלימודים. מה שבא לה בקלות אז בא מה שלא לא. בלי ללמוד כלל למבחנים היא מקבלת 85. אם היא לומדת היא מקבלת מאיות. המורה טוענת שהיא יכולה להתקע בבנוניות וחבל. יש לה הרבה ואם היא תזלזל בלימודים זה יכול להשפיע גם על דברים אחרים. כל מה שלא ממש יעניין אותה היא תזנח באמצע. לאחרונה אני ממש יושבת איתה המון ללמוד למבחנים וזה מאוד מקשה עלי במסגרת הביתית. הייתי מעדיפה שהיא תעשה זאת לבד. שנה שעברה למדה לבד וכנראה מיצתה את העניין של למידה למבחנים בכלל. השאלה היא האם כדאי וצריך לדחוף אותה למאיות שאותה זה לא ממש מעניין או להשאיר אותה בבנוניות ושלא תלמד ותשא בתוצאות לבד? לגבי הילדה השניה, ילדה מקסימה ומתוקה. ילדה מאוד רגילה. לא יותר מידי יצירתית אך מצליחה להפיק דברים נאים. בקיצור ילדה ממוצעת לחלוטין- העתק של אמא שלה. לה יש קשיים מוטוריים מגיל קטן. בעיה באחיזת העפרון, אטיות מסויימת מטופלת מגיל קטן בריפוי בעיסוק, המרפאה בעיסוק העיפה אותנו אחרי 40 טיפולים והיא אמרה שיש דברים שאין להם פתרון. עשינו אלבויים, תקשור מה לא....המון דברים הסתדרו בקטע הרגשי אבל יש הרבה דברים שעדיין נשארו שעם הזמן ואהבה ותמיכה שלנו יעברו. אנחנו משקיעים בה המון. עם כל הקשיים שלה יש לה כח רצון להצליח יותר מכל אדם שאני מכירה. משיגה כל דבר עם עבודה קשה, לא מוותרת. עם כל הקושי המוטורי שלה, כשכל הבנות בכתה א' קפצו בחבל היא התאמנה שלושה שבועות רצוף מהרגע שחזרה מבית הספר ועד שהלכה לישון. עד שהצליחה ונהיית מומחית. כך גם עם הקריאה. השקענו בה המון..וכשהיא החליטה שהיא תקרא כמו כל הילדים בגילה. היא לקחה ספרים ולא עזבה עד ששלטה. השאלה שלי לגביה, עד כמה לדחוף? הרי קשה לה. וכשהיא ממש רוצה היא מצליחה בסוף. לפעמים זה יכול להלחיץ כי לפעמים היא רוצה שלנו זה נראה מאוחר מידי ואולי היא לא תספיק בסוף: ללמוד למבחן/ להכין מערכת/ להתארגן בבוקר. השאלה היא מה לעשות. לתת לה לבד או להתערב ועד מתי. אני מצטערת מאוד על האורך אך זה גם נתן לי מקום להוציא את הכל.תודה מראש אמא של בנות מדהימות