כיצד מובטחת שההשקעה ע"ש המשקיע?

שאלה מצויינת אלון המצריכה תשובה ברורה ונהירה בפני עצמה

אומנם בתשובותי לשאלות הקודמות התייחסתי לנושא הבטחת ההשקעה על שם המשקיע, אין ספק שנושא זה דורש התייחסות נפרדת בכדי להסיר כל חסם בפני משקיע החושש ובצדק שמא השקעתו למעשה נשלטת באופן מלא ע"י אחר ובכלל בשם גורם פרטי או גוף משפטי אחר הנשלט ע"י אחרים, בין אם חברת ההשקעות, הגורם המציע את שירותיו לרכישה או כל גורם אחר.

נושא הבעלות על ההשקעה והשליטה הינו עניין מכריע עבור כל משקיע ובוודאי עבור משקיע שאינו מתגורר במדינה בה מושקע כספו.

ההשקעות השונות עליהן עמדתי בתשובותי הקודמות הדגישו את נושא הבעלות המלאה של המשקיע על השקעתו ואבקש עתה להיתייחס ביתר פירוט למניעת אי הבנות.

1.בהשקעה בנכס קיים החל מהגשת הצעת הרכישה למוכר, השם המלא של המשקיע או כל שם אחר שיבקש, יופיע בהצעת הרכישה ויועבר למשקיע בכדי שיוכל לוודא כל הפרטים. למיותר לציין שהצעת רכישה תעשה רק לאחר שהמשקיע יקבל את כל הפרטים אדות ההשקעה,לרבות תצלומים של הנכס ושאר פרטים מלווים בהיתייחסות משפטית וכן כדאיות ההשקעה באמצעות משרדי. לאחר שהמשקיע בהמלצת משרדי כמובן יורה על הגשת ההצעה, זו כאמור תתבצע רק בשם המשקיע ובאם ההצעה לרכישה תתקבל, כל המסמכים המשפטיים הנוגעים לרכישה יהיו בשם הרוכש. במידה והרוכש בוחר לקחת משכנתא אשר תסודר לו באמצעות משרדי בהיקף של כ 65 אחוז, המשכנתא וכל המסמכים יהיו בשם המשקיע בלבד.
ביום הרכישה והעברת התשלום למוכר, משרד עורכי הדין ברשותי מוסמך באופן מלא דרך קוד גישה סודי להיכנס לאתר של רשות המקרקעין, קוד הקודשים של הטאבו, ולרשום הן הבעלות מלאה והן המשכנתא ע"ש המשקיע והמשקיע בלבד כולל כתובתו בישראל או כל כתובת שימסור. למעשה גם לאחר הרכישה, השליטה המלאה בהשקעה, קרי בנכס, היא בידי המשקיע והמשקיע בלבד. מאחר וברשותי גם חברת ניהול, החברה כמובן מציעה שרותי ניהול מלאים בנכס, לרבות מציאת שוכרים, ניהול שוטף, תשלום המשכנתא ובהמשך מכירת הנכס באם המשקיע יבקש לממש עליית הערך של הנכס.

2.השקעה בנכס טרום בניה הפרוצדורה דומה מאד. ההסכם רכישה מול הקבלן מתבצע אך ורק בשם המשקיע אשר כמובן מנותב רק להשקעות שמשרדי וחברתי סבורים שראוי להשקיע. המשקיע מקבל העתק של הסכם הרכישה בו מופיע שמו המלא כבעל הזכויות ברכישה ולאחר מכן אף יש למשקיע כ 10 ימים להתחרט על הרכישה ללא כל סיבה ולקבל את הפיקדון הראשון חזרה באופן מלא ללא קנסות. הפיקדון של הרוכש, כפי שהסברתי ארוכות בתשובות הקודמות, אינו מגיע לקבלן אלא למשרד עורכי דין גדול ששומר על הפיקדון בחשבון נאמנות עד סיום הבניה, מסירת המפתחות והעברת הבעלות ע"ש המשקיע, רק אז מועברים דמי הרכישה כולל הפיקדון לקבלן. ביום הרכישה וקבלת המפתחות הבעלות והמשכנתא נרשמים ברשם המקרקעין בשם המשקיע והמשקיע בלבד כולל כתובתו בישראל וזאת באמצעות משרד ערוכי הדין ברשותי.

3. בהשקעה של הלוואת משכנתא בלבד באחוזים גבוהים לבעל נכס קיים המשכנתא נרשמת ע"ש המשקיע בלבד ברשם המקרקעין כפי שציינתי למעלה.

אשמח להשיב לכל שאלה משלימה והבהרה. אנא גם פנו לאתר שלי בעברית אשר יש לו לינק בפורום ואשר מסביר בפירוט.
 
למעלה