כיצד נכון להודיע לנוסעים על תחנות איסוף בלבד באוטובוסים? (מוחכוורת)

עידן יו

New member

שאלה ראשונה:​

מהי הדרך המומלצת לכרוז או להציג לנוסעים באוטובוס לפני הגעה לתחנות שנועדו לאיסוף בלבד (שבהן לא ניתן לרדת)?

אפשרויות מוצעות:​

  1. להכריז את שם התחנה עם הבהרה שהיא מיועדת לאיסוף בלבד:
    לדוגמה: "התחנה הבאה: [שם התחנה]. תחנה זו מיועדת לאיסוף נוסעים בלבד; אין ירידה בתחנה זו."
  2. לא להכריז כלל את שם התחנה, אלא להודיע רק על תחנות שבהן אפשר לרדת, מעט לפני הגעה לתחנת ההורדה.
  3. להציג את שם התחנה על המסך הדיגיטלי באוטובוס עם הערה שהיא מיועדת לאיסוף בלבד, ללא הכרזה קולית.

שאלה שנייה:​

במקרה של תחנת איסוף בלבד, האם כדאי לכלול מידע נוסף על תחנת ההורדה הקרובה?

אפשרויות מוצעות:​

  1. להכריז את המרחק לתחנת ההורדה הבאה:
    לדוגמה: "תחנת ההורדה הבאה בעוד [X] קילומטרים."
  2. לא להכריז את שם תחנת ההורדה הבאה ולהסתפק בהודעה שהתחנה הקרובה (ללא ציון שם התחנה) היא לאיסוף בלבד.
  3. להציג את המרחק לתחנת ההורדה הבאה רק על גבי המסך הדיגיטלי, ללא הכרזה קולית.

כמובן, רעיונות אחרים יתקבלו בברכה. העקרונות הנדרשים:
- להבהיר לנוסעים באיזה תחנות אין עצירה להורדה כדי למנוע ויכוח עם הנהג.
- לא לבלבל את הנוסעים (לדוגמה, שלא יהיה מצב בו הכרוז אומר את שם התחנה שבה מותרת ההורדה, ועצירת האוטובוס בתחנת איסוף בלבד תגרום לנוסע לחשוב שזו התחנה שבה עליו לרדת).
- לא להטריד את שלוות הנוסע עם עודף כריזה, אבל מצד שני לתת לו את המידע החיוני.
 

connex

Active member

שאלה ראשונה:​

מהי הדרך המומלצת לכרוז או להציג לנוסעים באוטובוס לפני הגעה לתחנות שנועדו לאיסוף בלבד (שבהן לא ניתן לרדת)?

אפשרויות מוצעות:​

  1. להכריז את שם התחנה עם הבהרה שהיא מיועדת לאיסוף בלבד:
    לדוגמה: "התחנה הבאה: [שם התחנה]. תחנה זו מיועדת לאיסוף נוסעים בלבד; אין ירידה בתחנה זו."
  2. לא להכריז כלל את שם התחנה, אלא להודיע רק על תחנות שבהן אפשר לרדת, מעט לפני הגעה לתחנת ההורדה.
  3. להציג את שם התחנה על המסך הדיגיטלי באוטובוס עם הערה שהיא מיועדת לאיסוף בלבד, ללא הכרזה קולית.

שאלה שנייה:​

במקרה של תחנת איסוף בלבד, האם כדאי לכלול מידע נוסף על תחנת ההורדה הקרובה?

אפשרויות מוצעות:​

  1. להכריז את המרחק לתחנת ההורדה הבאה:
    לדוגמה: "תחנת ההורדה הבאה בעוד [X] קילומטרים."
  2. לא להכריז את שם תחנת ההורדה הבאה ולהסתפק בהודעה שהתחנה הקרובה (ללא ציון שם התחנה) היא לאיסוף בלבד.
  3. להציג את המרחק לתחנת ההורדה הבאה רק על גבי המסך הדיגיטלי, ללא הכרזה קולית.

כמובן, רעיונות אחרים יתקבלו בברכה. העקרונות הנדרשים:
- להבהיר לנוסעים באיזה תחנות אין עצירה להורדה כדי למנוע ויכוח עם הנהג.
- לא לבלבל את הנוסעים (לדוגמה, שלא יהיה מצב בו הכרוז אומר את שם התחנה שבה מותרת ההורדה, ועצירת האוטובוס בתחנת איסוף בלבד תגרום לנוסע לחשוב שזו התחנה שבה עליו לרדת).
- לא להטריד את שלוות הנוסע עם עודף כריזה, אבל מצד שני לתת לו את המידע החיוני.
אני לא חושב שצריך להודיע. בדרך כלל אנשים שואלים את הנהג אם הוא מגיע לפה או לפה. כן יהיה נכון להודיע במידה ויהיה שינוי מסלול ויתבטלו תחנות. אולי אפשר כריזה כללית בקווים בין עירוניים "לתשומת לבך, כל התחנות ב(עיר) הן תחנות לאיסוף בלבד ובתחנת ההורדה הראשונה לציין את שם התחנה ולהוסיף תחנת הורדה ראשונה בקו זה
לגבי השאלה השניה כמו שאמרתי, להכריז עליה רק שמגיעים אליה. הרי כל הנוסעים שעלו בתחנות איסוף ישמעו את זה ולא יפספסו שזאת תחנת ההורדה הראשונה
 

EHP12

Well-known member
אני לא חושב שצריך להודיע. בדרך כלל אנשים שואלים את הנהג אם הוא מגיע לפה או לפה. כן יהיה נכון להודיע במידה ויהיה שינוי מסלול ויתבטלו תחנות. אולי אפשר כריזה כללית בקווים בין עירוניים "לתשומת לבך, כל התחנות ב(עיר) הן תחנות לאיסוף בלבד ובתחנת ההורדה הראשונה לציין את שם התחנה ולהוסיף תחנת הורדה ראשונה בקו זה
לגבי השאלה השניה כמו שאמרתי, להכריז עליה רק שמגיעים אליה. הרי כל הנוסעים שעלו בתחנות איסוף ישמעו את זה ולא יפספסו שזאת תחנת ההורדה הראשונה
אולי אנשים בגיל שלך. אבל צעירים כיום עולים לאוטובוס עם אזניות, והולכים ישר לברקודים של האפליקציות. ולכן הנהג לא יכול להגיד להם שאין הורדה כאשר הם משלמים. יש לא מעט סיפורים על עימותים שהיו עם הנהג בקווי הצפון הרחוק כי לא הסכים להוריד אותם במחלף נתניה.

גם נתקלתי פעם במישהי ששואלת נהג של 347 בנמיר אם הוא עוצר ברמת אביב, למרות שמותר לו הורדה רק בגלילות. ולמרות זאת עלתה על האוטובוס. בגלל ניסוח השאלה
 

ohadg09

Active member
אולי אנשים בגיל שלך. אבל צעירים כיום עולים לאוטובוס עם אזניות, והולכים ישר לברקודים של האפליקציות. ולכן הנהג לא יכול להגיד להם שאין הורדה כאשר הם משלמים. יש לא מעט סיפורים על עימותים שהיו עם הנהג בקווי הצפון הרחוק כי לא הסכים להוריד אותם במחלף נתניה.

גם נתקלתי פעם במישהי ששואלת נהג של 347 בנמיר אם הוא עוצר ברמת אביב, למרות שמותר לו הורדה רק בגלילות. ולמרות זאת עלתה על האוטובוס. בגלל ניסוח השאלה
באפליקציה זה די פשוט, צריך לא לאפשר לתקף כשהיעד הוא תחנת הורדה בלבד
שמתי לב לאחרונה לנהגים שמוודאים שאתה נוסע למקום שהם מורידים בו (קרה לי שנהג ב930 שאל אותי אם אני לירושלים, 608 לנתניה, 635 לתל אביב וכו')
 

EHP12

Well-known member

שאלה ראשונה:​

מהי הדרך המומלצת לכרוז או להציג לנוסעים באוטובוס לפני הגעה לתחנות שנועדו לאיסוף בלבד (שבהן לא ניתן לרדת)?

אפשרויות מוצעות:​

  1. להכריז את שם התחנה עם הבהרה שהיא מיועדת לאיסוף בלבד:
    לדוגמה: "התחנה הבאה: [שם התחנה]. תחנה זו מיועדת לאיסוף נוסעים בלבד; אין ירידה בתחנה זו."
  2. לא להכריז כלל את שם התחנה, אלא להודיע רק על תחנות שבהן אפשר לרדת, מעט לפני הגעה לתחנת ההורדה.
  3. להציג את שם התחנה על המסך הדיגיטלי באוטובוס עם הערה שהיא מיועדת לאיסוף בלבד, ללא הכרזה קולית.

שאלה שנייה:​

במקרה של תחנת איסוף בלבד, האם כדאי לכלול מידע נוסף על תחנת ההורדה הקרובה?

אפשרויות מוצעות:​

  1. להכריז את המרחק לתחנת ההורדה הבאה:
    לדוגמה: "תחנת ההורדה הבאה בעוד [X] קילומטרים."
  2. לא להכריז את שם תחנת ההורדה הבאה ולהסתפק בהודעה שהתחנה הקרובה (ללא ציון שם התחנה) היא לאיסוף בלבד.
  3. להציג את המרחק לתחנת ההורדה הבאה רק על גבי המסך הדיגיטלי, ללא הכרזה קולית.

כמובן, רעיונות אחרים יתקבלו בברכה. העקרונות הנדרשים:
- להבהיר לנוסעים באיזה תחנות אין עצירה להורדה כדי למנוע ויכוח עם הנהג.
- לא לבלבל את הנוסעים (לדוגמה, שלא יהיה מצב בו הכרוז אומר את שם התחנה שבה מותרת ההורדה, ועצירת האוטובוס בתחנת איסוף בלבד תגרום לנוסע לחשוב שזו התחנה שבה עליו לרדת).
- לא להטריד את שלוות הנוסע עם עודף כריזה, אבל מצד שני לתת לו את המידע החיוני.
לשים שלט בקדמת האוטובוס "אין הורדה עד XX" כמו ש"דן" עושים עם 292 שעל כל האוטובוסים יש שלט מקדימה "אין הורדה בבני ברק".
 

846

Active member
לשים שלט בקדמת האוטובוס "אין הורדה עד XX" כמו ש"דן" עושים עם 292 שעל כל האוטובוסים יש שלט מקדימה "אין הורדה בבני ברק".
אף אחד לא מסתכל על האוטובוס עליו הוא עולה, הפרצוף תקוע במסך של הטלפון. אנשים לא מסתכלים אפילו על השילוט קו התקני של האוטובוס.
 

EHP12

Well-known member
אף אחד לא מסתכל על האוטובוס עליו הוא עולה, הפרצוף תקוע במסך של הטלפון. אנשים לא מסתכלים אפילו על השילוט קו התקני של האוטובוס.
אז איך הם יודעים להבדיל בין קווים שונים של אותו מפעיל בתחנה?
 

david80

Active member
צריך להוציא את "איסוף/הורדה בלבד" מחוץ לחוק, זה עושה יותר נזק מתועלת.
יש אינספור דרכים אחרות לקיצור זמני נסיעה!
 

ohadg09

Active member
צריך להוציא את "איסוף/הורדה בלבד" מחוץ לחוק, זה עושה יותר נזק מתועלת.
יש אינספור דרכים אחרות לקיצור זמני נסיעה!
לא מסכים, אולי בקווים עירוניים ואזוריים
אני לא רואה סיבה למה שיהיה אפשר לנסוע ב961 מהתחנה המרכזית לגבעת המבתר או ב390 מפלוגות למלאכי
 

david80

Active member
לא מסכים, אולי בקווים עירוניים ואזוריים
אני לא רואה סיבה למה שיהיה אפשר לנסוע ב961 מהתחנה המרכזית לגבעת המבתר או ב390 מפלוגות למלאכי
אבל אני כן רואה סיבה לאפשר נסיעה בקו 669 ממחלף גבעת שמואל למסוף רעננה (הקו מתחיל בבאר שבע) כי זה חוסך בשעות הערב המאוחרות נסיעה למחלף גהה והחלפה הכרוך לעיתים בהמתנה לקו 567 שיכולה לקחת לעיתים עד 30 דקות בשעות כאלה.
יש בארץ מאות קווי אוטובוסים ועשרות אלפי תחנות, אז במקום לבדוק כל מקרה לגופו יותר פשוט לבטל לחלוטין את "איסוף/הורדה בלבד" ולשים חוק גלובלי שיגרום לנוסעים מקומיים להעדיף קווים מקומיים.
בחו"ל למשל, אפשר בפועל לעשות נסיעות מקומיות ברכבות בינעירוניות, אבל זה לא משתלם, כי צריך לרכוש כרטיס בינעירוני כדי לעלות על רכבות אלו.
אצלנו למשל, אפשר לקחת את כל קווי האוטובוס שאורך מסלולם מעל 100 ק"מ, לשים שילוט על האוטובוסים והתחנות "כרטיסים של 15 ק"מ אינם תקפים כאן" ומערכת הכרטוס תגבה בהתאם מחיר של 40 ק"מ לפחות (למי שאין מנוי יומי/חודשי שמכסה מרחק זה).
 
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Well-known member
אבל אני כן רואה סיבה לאפשר נסיעה בקו 669 ממחלף גבעת שמואל למסוף רעננה (הקו מתחיל בבאר שבע) כי זה חוסך בשעות הערב המאוחרות נסיעה למחלף גהה והחלפה הכרוך לעיתים בהמתנה לקו 567 שיכולה לקחת לעיתים עד 30 דקות בשעות כאלה.
יש בארץ מאות קווי אוטובוסים ועשרות אלפי תחנות, אז במקום לבדוק כל מקרה לגופו יותר פשוט לבטל לחלוטין את "איסוף/הורדה בלבד" ולשים חוק גלובלי שיגרום לנוסעים מקומיים להעדיף קווים מקומיים.
בחו"ל למשל, אפשר בפועל לעשות נסיעות מקומיות ברכבות בינעירוניות, אבל זה לא משתלם, כי צריך לרכוש כרטיס בינעירוני כדי לעלות על רכבות אלו.
אצלנו למשל, אפשר לקחת את כל קווי האוטובוס שאורך מסלולם מעל 100 ק"מ, לשים שילוט על האוטובוסים והתחנות "כרטיסים של 15 ק"מ אינם תקפים כאן" ומערכת הכרטוס תגבה בהתאם מחיר של 40 ק"מ לפחות (למי שאין מנוי יומי/חודשי שמכסה מרחק זה).
סיבה נוספת שעושים את המגבלות האלו כיום, זה כדי לוודא שהקווים ממלאים את הייעוד המקורי שלהם לשרת מעיר X לעיר Y. ושלא יתחילו לתת שירות עירוני על האינטנסיביות שלו. יש כאלו שזה מאוד יפריע להם אם הקו יתחיל לתת שירות כזה. במיוחד אם זה יביא מסות של תלמידים. אני יכול להסכים שיש שימוש מוגזם בכלי הזה. אבל לא לשלול אותו לגמרי. יש כמה כלים שאני חושב שצריך להקפיד:
1. מגבלות איסוף והורדה יהיו רק בקווים שלפי הרישוי יש להפעילם בכלים בינעירוניים.
2. מגבלות יהיו רק אם יש שירות מקביל תדיר (לפחות פעם ב-20 דקות), שעושה את המקטע של הבינעירוני. לכן אני חושב שעל קווים בינעירוניים לא לנסוע במסלול ייעודי בערי המוצא והיעד.
 
צריך להוציא את "איסוף/הורדה בלבד" מחוץ לחוק, זה עושה יותר נזק מתועלת.
יש אינספור דרכים אחרות לקיצור זמני נסיעה!
לא תמיד זה נכון. ראה מקרה 292. אם יאפשרי הורדה בתוך בני ברק כשהוא נוסע לכיוון הדר גנים, לא יהיה מקום למי שרוצה להגיע להדר גנים והוא יהיה עמוס באנשים שסתם רוצים נסיעה פנימית בבני ברק. גם ככה התדירות שלו נמוכה מהביקוש
 

846

Active member
שאלה ראשונה:
1. שם התחנה + איסוף בלבד, אין הורדה בתחנה זו.
3. גם כריזה וגם תצוגה על המסך, אתה חייב לעמוד בדרישות הנגישות

שאלה שניה:

1. אחרי הכריזה שבסעיף 1. בשאלה הקודמת, הכריזה צריכה להיות: תחנת הורדה הבאה: "שם התחנה" , מרחק בק"מ הוא מידע שהנוסע לא מכיר, הוא צריך את שם התחנה אליה הוא תכנן להגיע.
 
למעלה