כיצד נעבור את ה-UpHill בשלום, וננצח

כיצד נעבור את ה-UpHill בשלום, וננצח

תחרות ה- UpHill ה2- בגולן תתקיים בשבת 4/1/03 ותצא מחוף הכינרת בגובה של מינוס 300 מ´ , בעליה של 9 ק"מ לגובה של 330 מ´ מעל פני הים. אירוע יוצא דופן ומיוחד בנוף תחרויות ה-XC הוותיק. זמן רב לאימונים אין לנו, אז מה אפשר לעשות בכל זאת! הכנת האופניים: 1. אחת מתכונות האופניים החשובות ברכיבה בעליות היא משקל נמוך. אז הוציאו מהמחסן את הזנב הקשיח הישן והטוב והשאירו בבית את אופניי השיכוך המלא. רצוי להוריד מהאופניים משקל עודף, החל מפנסים ועד צמיגי הפרירייד השמנים. אין לכם זנב קשיח? לא נורא - אופניי שיכוך מלא בעלי משקל נמוך או אופניי סופטטייל יכולים להיות יתרון בעליות טכניות ולהדביק את הגלגל האחורי לקרקע לא יציבה. 2. לא גמרנו עם המחסן – החליפו את כידון הרייזר האופנתי בכידון שטוח והוסיפו לו קרניים. הכידון השטוח יוצר תנוחת רכיבה עם הטיית הגוף קדימה, היעילה בעליות. בקרניים נשתמש בשיפועים חזקים להעברת משקל הגוף קדימה לצורך מניעת הזדקרות הגלגל הקדמי. 3. פרדוקס הצמיגים – מצד אחד אנו רוצים צמיג עם יכולת אחיזה טובה למניעת התחפרות ומצד שני ניתן לחסוך הרבה משקל ע"י שימוש בצמיגים סמיסליק קלים. חפשו צמיגים המשלבים תכונות אלו – משקל נמוך/אחיזה. הרכיבה: אנו עומדים לפני עליה של 9 ק"מ בהפרש גובה של יותר מחצי ק"מ! איך עושים את זה?! 1. כל עליה וההילוך שלה – בחרו את ההילוך שיאפשר לכם שמירה על קצב דיווש אחיד ולא כוחני. זכרו, תמיד טוב לדעת שיש עוד הילוך קל יותר – לרגע של משבר. 2. תשמרו קצת אנרגיה ברזרבה – תמיד תחשבו על הק"מ הבא. קטעי המנוחה מעטים וצבירת כוחות מחודשים לא תמיד אפשרית. קחו אויר, תירגעו ותשמרו קצת אנרגיה בצד. 3. תנוחת הרכיבה הנכונה – קחו את האגן מעט קדימה, לקצה האוכף. כופפו מרפקים וקרבו חזה לכידון. תנו לישבן לרחף מעל האוכף וחפשו את האיזון שישמור על הגלגל האחורי דבוק לקרקע וימנע מהגלגל הקדמי להזדקר. 4. קצב ברגלים – קצב פידול מהיר ואחיד ייקח אתכם מעלה בקלילות ובמינימום אנרגיה. 5. ישרו מבט קדימה – תכננו את נתיב הרכיבה ובחרו את המסלול המתאים. הימנעו ממיקוד העיניים בגלגל הקדמי שיגרור הפתעות בלתי צפויות. 6. אל תעשה לחברך את השנוא עליך – הגעתם לקטע טכני ואופס, נתקעתם – קודם כל לפנות את המסלול. אם הדרך פנויה ואתם מסוגלים לעלות מיד על האופניים אז קדימה. אם הקטע טכני ובעייתי קחו את האופניים על הגב וקדימה בריצה. 7. פטישים בסוף – רכיבה בעמידה נותנת בראש אך גם מחסלת אנרגיות חיוניות. אתם מריחים את הסוף ויש לכם קצת כוח ברזרבה – עמדו על הפדלים ותנו בראש.
בהצלחה!
 

לוק21

New member
../images/Emo68.gifיש לי עוד עצה אם אפשר..

לשכוח מלחסוך משקל בצמיגים וכל מיני חלקים, וללכת לחדר כושר, שחיה, ולהתאמן שנה שנתיים, ואז אולי ננצח.
 

TTB

New member
לא מסכים בכלל על 3!

הוזזת האגן קדימה יגרום להקטנת המנוף שיוצר הרגל יקשה על הפידול ועל הטיפוס אם כבר תזוזת האגן צריכה להיות אחורה על הכסא ובצורה כזאת אתה גם מפנה משקל מקידמת האופניים וגם מגדיל את המנוף שהיתרונות הם 1) משקל יותר גדול על הגלגל האחורי (אחיזה יותר טובה), 2) פינוי משקל מקדמת האופניים (שליטה יותר קלה בהיגוי) תומר.
 

TTB

New member
אין שום סיבה להתהפך

בשביל שתתהפך אתה צריך ממש ממש שיפוע חזק.
 
בעליה ממושכת הישענות אחורה

לאורך זמן היא מאוד מעייפת, בניגוד להישענות קדימה, שבה אתה אולי מאבד קצת לחץ על הצמיג האחורי, אבל מרוויח הרבה כוח להמשך. אתה צודק לגבי עליות קצרות וקשות, אבל בכאלה כשהן תלולות מדי, אתה עשוי להתהפך, אלא אם כן תעביר את הישבן אחורה בזמן שאתה משעין את החזה קדימה (כדי לא להזיז את מרכז הכובד מאחורי הגלגל האחורי, שזה מה שיביא את ההתהפכות).
 
למעלה