כיצד נפחית את העלויות הקבועות בעסק שלנו?

כיצד נפחית את העלויות הקבועות בעסק שלנו?

בפוסט/ים קודמים הגדרנו מהן עלויות קבועות ומדוע חשוב להפחית אותן.
עתה ניתן לכם כמה טיפים כיצד להקטין עלויות קבועות:

1. יש ללמוד בצורה יסודית את מבנה העלויות של העסק ולהבין את בסיסו (מה קבוע ומה משתנה, מה הכרחי ומה הוא 'מותתרות' וכד').

2. יש לבחון אלו הוצאות ניתן לצמצם ע"י מו"מ עם הספק או קבלת הצעות חליפיות (נניח ביטוח עסק או ביטוחי רכבים, גם עמלות בנק על ניהול חשבון ועוד). לעיתים החלפת חשב בעסק או שנת כספים חדשה הם הזדמנות לפתוח הסכם התקשרות ולהפחית עלויות.

3. יש לבחון איזה חלק מהקבועה צריך להשאיר ואיזה חלק אפשר להפוך למשתנה (כלומר להוציא החוצה ולצרוך על-בסיס צורך). לדוגמא:
בעסק שלנו יש שלושה עובדים. לשניים מהם יש תעסוקה מלאה לכל החודש ולשלישי - רק חצי משרה ותגבור בסופי שבוע/זמני עומס. נוכל להעביר עובד זה לבסיס שעתי/ להיעזר בקבלן כח אדם חיצוני כנגד חשבונית מס חודשית וללא קיום יחסי עבודה על כל המשתמע לגבי עובד זה. בכל אחת מן החלופות נצמצם עלות , ונבחר בחלופה שנוחה לנו.

4. פן אחר של ההוצאה הקבועה הוא שהן קבועות על היקפי פעילות ב - 'מדרגות'. למשלשטח המחסן של העסק שלנו מספיק לנפחי הפעילות הנוכחיים. אם הפעילות תגדל ב - 10%-20% עדיין נוכל להשתמש באותו שטח, אך אם נגדל ב - 50% סביר שזה לא יספיק לרמות המלאי שנצטרך להחזיק. לכן יש לדעת את מגבלות ה - 'מדרגות' הללו , ורצוי וצריך 'לנצל' את הקבועות עד קצה המדרגה. המשמעות תהיה עלות קבוע נמוכה יותר לכל יחידת מוצר /שירות נמכרת או לכל שקל מכירות ותגביר הרווחיות בשורה התחתונה.
 
למעלה