כיצד קמעונאים משפיעים על התנהגות הקונים ומגדילים את הקניות

Haim-levi12

New member
קמעונאים, כולל סופרמרקטים, משתמשים באסטרטגיות שונות כדי לגרום לך להוציא יותר כסף. קמעונאים נהגו להשקיע במשרדי פרסום חכמים כדי להעלות סיסמאות קליטות ושלטים שיעודדו את הקונים לקנות. אך מאז שנות השבעים הפסיקו הקמעונאים לבנות חנויות שהיו אטרקטיביות בלבד ובמקום זאת החלו לבנות סביבות שתוכננו באווירה שתעודד את הלקוחות שלהם לקנות.


אווירה מפתה אותך לקנות
בשנת 1971 פיליפ קוטלר היה הראשון שהשתמש במונח אטמוספריה והשתמש בו ככלי שיווקי. המנהל הבסיסי היה אז (כמו שהוא נותר היום) שמבחינים באווירת הממסד באמצעות חושי האדם. קוטלר כתב, "הוויזואלי; חוש הראייה (צבע, בהירות, גודל, צורה), אודיאלי; חוש הצליל (נפח, גובה הצליל), חוש הריח; חוש הריח (ריח, רעננות), ומישוש, החוש של מגע (רכות, חלקות, טמפרטורה). "


האווירה של הממסד יכולה להיווצר באופן שיש לו את ההשפעה הגדולה ביותר על התנהגות הקנייה. מרגע שנכנסת לחנות אתה הופך לעכבר במבוך אטמוספרי שתוכנן במטרה עיקרית אחת - להגדיל את ההוצאות שלך.


כוחה של מוזיקת רקע
מוזיקה היא אחת ההשפעות החזקות ביותר על אופן התנהגות הקונים. לאורך השנים מחקרים הראו כי מוסיקה איטית מעודדת את הקונים להאט ולהשתהות יותר. זהו גם קצב המוסיקה שמשפיע בצורה החיובית ביותר על הוצאות הלקוחות. מוזיקה איטית מגדילה את המכירות.

נפח המוסיקה משפיע גם על הקונים. מוזיקה רועשת שולחת את הלקוחות מהבית מהר יותר, למרות קבוצת הגיל. נראה שמוסיקה קולנית גם מטה את תפיסת הזמן. יש לקוחות שחושבים שהם בילו פחות זמן בקניות ממה שהיה להם.

ז'אנר המוסיקה משפיע גם על התנהגות הלקוחות. לדוגמא, למוזיקת הפופ המובילה 40 יש השפעה חיובית על סכום הכסף שמוציאה נערות וצעירות צעירות. כשמנגנים מוסיקה לחג נמכרים יותר סחורות לחג. בחנויות שמוכרות בגדי חוץ וציוד, מוזיקה כפרית מעודדת הוצאות.


בגלל ההשפעה הגדולה שיש למוזיקה על התנהגות הקונים, כאשר קמעונאים מוצאים את המוסיקה המתאימה ביותר למותג החנות ולדמוגרפיה של הלקוחות, הם יכולים לגרום לך להוציא יותר.

מבצעים וקופונים
חברות וחנויות מבצעים לעיתים קרובות הנחות שמפתות את הלקוח לקנות.
באתר קופון לאייבורי ניתן לראות זאת בצורה ברורה.

כוח הריח
אותו חלק במוחנו (בתוך האונה הלימבית) השולט ברגשות שולט בריח. כוח הריח יכול להפוך אותך מעצבות לשמחה, להגביר או להאט את הדופק, וגם לגרום לך להוציא יותר כסף.

כאשר לחנויות יש ארומה נעימה, לקוחות נוטים לחוות דעה חיובית יותר על החנות והסחורה ובסופו של דבר קונים יותר. זה גם משפיע על האופן שבו הלקוחות תופסים זמן. ככל שהארומה נעימה יותר, כך הם הבחינו פחות בפרק הזמן שעבר.

כוח הצבע
חלק מבניית סביבה שמעודדת הוצאות לקוחות היא ליצור סביבה עקבית ושהלקוח יכול להבין מבחינה לוגית.

לצבע יש השפעה עצומה על קוהרנטיות החנויות. בעוד שכולנו מגיבים בצורה דומה לצבעים, כיצד אנו מגיבים מוגדר על ידי התרבות שלנו. לדוגמא, לבן מייצג טוהר בתרבות שלנו, ואילו בסין זה קשור למוות.

קמעונאים ישתמשו בצבע כדי להעצים את אווירת הסביבה על בסיס בסיס הלקוחות שלהם. קבוצות גיל שונות מעדיפות לוחות צבעים שונים. חנות שמכוונת לבני נוער תשמור ככל הנראה על תשומת ליבם על ידי פלטה נועזת ובהירה. בגיל העמידה ומעלה נוח יותר מוקף בצבעים רכים ושלווים יותר.

חנויות קמעונאיות לעתים קרובות השתמשו באדום בחלונות בשל מכירה מכיוון שכאשר אנשים מסתכלים על הצבע האדום ההודעה הראשונה שנשלחת אליהם היא לעצור. כשאנשים מסתכלים באדום למשך זמן כלשהו, זה יוצר תחושת דחיפות. עם התגובות הללו, הצבע האדום הוא בחירה טובה לשימוש הקמעונאים כדי למשוך לקוחות לחנויות.

הצבע אמנם מרכיב חיוני בקשר עם לקוחות, אך הוא לא יבטיח הצלחה. עם זאת, כאשר קמעונאים מקבלים את זה נכון, זה בדרך כלל גורם ליצירת מצורף למותג ולהגדלת ההוצאות.

כוח המגע
קמעונאים אימצו את הרעיון שמגע משפיע על חוויית הלקוח הכללית. מחקרים הראו שכאשר לקוחות נוגעים ומחזיקים סחורה, יש תחושת בעלות פסיכולוגית שחווה.

כתוצאה מכך, חנויות נוספות מייצרות כעת סחורה בהישג ידם של לקוחותיהן ומעודדות אותם לאסוף אותה, להרגיש אותה, לנסות אותה ולנסות אותה. זה חל במיוחד בחנויות אלקטרוניקה כאשר בעבר, חלק גדול מהסחורה הידנית ננעלה תחת דלפקי תצוגה. מחלקות האלקטרוניקה של ימינו בחיים. לקוחות מנגנים על הכלים, משתמשים במחשבים ומתאימים את עוצמת הקול.

חום נוטה להביא לתחושה של אמון וביטחון אצל אנשים. בסוכנויות רכב יש תמיד סיר של קפה טרי. הנחת כוס קפה חמה לידיים של קונה פוטנציאלי עשויה לאטום את העסקה.

תוכלו למצוא עוד מידע באתר הקופונים האמין והגדול שקיים היום https://jemix.co.il/
 
למעלה