כישוף למען גחמה

untitled1

New member
כישוף למען גחמה

מה דעתכם עליו? אני מניחה שחלקכם יקפוץ ויגיד שזה לא תורם להתפתחות הרוחנית, או מכעיס את הכוחות הפועלים, ולכן אסור לעשות את זה. אני מסכימה עם זה שאולי אין לזה תרומה מגביהת שחקים, אך זה בלבד לא הופך את זה לפסול. האפשרות כי יש עקרון ביקום המסנן את הפעולות שאנחנו עושים רק למה שדרוש והכרחי, נשמעת יותר מתקבלת על הדעת, אבל גם בה יש מעט ערפל והתחמקות מתשובה. למרות ששמעתי בהרבה פורומים את הקפיצה למסקנה ש"כישוף למען גחמה הוא פסול", זו לא הדרך בה אני חושבת (להסכים עם מה שאומרים לי בלי לחשוב), ולכן אבקש להעלות את הדיון. ארחיב קצת על דעתי בינתיים. יש לי הגדרות קצת שונה למאגיה ולכישוף. מאגיה היא ההגדרה הכללית יותר, שכוללת בתוכה גם כישוף. מבחינתי מאגיה היא דרך של גרימת שינוי במציאות. יש לה קשר הדוק עם סמלים, כיוון שהם מעצבים את תודעתנו, וטבועים בתודעתו של היקום. לא פחות מכך היא מוזנת על ידיי דמיון ואנרגיה. אך כמו שמישהו אמר פעם, גם קנייה של קרמבו במכולת יכולה להיכנס תחת ההגדרה הזאת למושג מאגיה. ואני בהחלט מסכימה. כישוף, לעומת זאת, הוא דרך לגרימת שינוי בדרך עקיפה. פעולה שנעשית כשאשר אתה עצמך הוא לא הכלי (היחיד) בו עוברת האנרגיה תיעול במטרה להגיע לאובייקט (כלומר, לא אתה תלך למכולת בעצמך ותקנה את הקרמבו), אלא היא משולחת אל ארץ האפשרויות ללא גבול, הלא הוא היקום, שם היא יכולה להיות מנווטת על ידיי גורמים נוספים, כמו אלים, היסודות וכד'. ובכן, אני מניחה שפעולה כמו אכילת קרמבו היא מימוש של גחמה. הפעולה הזאת מבוצעת על ידי ועל ידיי כל אותם שוחריי הקרמבו הנאמנים יום יום, בלי שמישהו חשב להוציא אותה מחוץ לחוק. זאת אומרת, אנחנו פועלים למען גחמותינו כל הזמן – מה הבעיה שנעשה זאת על ידיי פעולה עקיפה כגון כישוף?
 

Bastat

New member
לא ממש הבנתי אותך....

"זאת אומרת, אנחנו פועלים למען גחמותינו כל הזמן – מה הבעיה שנעשה זאת על ידיי פעולה עקיפה כגון כישוף? "- גם כן נעשה כל הזמן, אז מה ההבדל ומהי השאלה פה ?
 

untitled1

New member
הה טוב

חשבתי שפה התפיסה שכישוף עושים אך ורק למען רצון-טהור-אשר-נובע-מצורך מוכרת ומקובלת. זה הרושם שנוצר אצלי מרוב הפורומים והספרים שקראתי.
 

Bastat

New member
:)

כל אחד כאן מתרגל את המאגיה בדרך שלו. יש את המוסריים יותר ויש את המוסריים פחות... וכמעט כל האנשים שאני מכירה מתנהלים ביומיום שלהם בגחמות :)
 

MaaYan B23

New member
אני לא מסכים כ"כ עם ההגדרות..

ואולי בגלל גם לא כ"כ הבנתי את הפואנטה. את מגדירה כישוף כחלק ממאגיה, למה לא הפוך? הרי מדובר בסמנטיקה מוגדרת בחברה, אבל את בכל זאת מגדירה אותה שונה. מעניין. לגבי זה שקניית קרמבו במכולת זה חלק ממאגיה, אני מצטער אבל זה ממש מצחיק אותי. העיקרון המסביר שכביכול מאגיה היא פעולת הרצון, כולל בצורה מסויימת גם ע"י פעולה פיסית הוא די שגוי מיסודו (על אף שנותן הסבר טוב לתחילת ההבנה). בנוגע לטוב ורע, כאן אנחנו נוגעים במוסריות בתחום וכמו בכל תחום זהו נושא טעון ושנוי במחלוקת מכל הצדדים הנוגעים לדבר.
 

untitled1

New member
ככה אני מגדירה.

על טעם ועל ריח... אם זה לא היה שנוי במחלוקת לא היה טעם לדיון.
 

RainBird

New member
תלוי בלחש אני מניח לחש להגברת ההנאה מחוש הטעם- אחרי שבישלתי ארוחה, אין לו השלכות מזיקות לטווח הארוך וניתן להטיל בתור גחמה. "ההוא עיצבן אותי אז קיללתי את אם סבתו לגיהנום של לבה רותחת" ההשלכות של זה פחות חיוביות ורצוי להשקיע יותר מחשבה. העברתי את הדעה שלי? אם יש צורך אשמח להרחיב...
 

gwizard

New member
נכון ולא נכון

נכון כי אם רואים בכל דבר משהו חי אז אי אפשר לחיות מבלי לפגוע בשום דבר (כי הרי גם חיידקים חיים). לא נכון כי צריך ללמוד להפעיל שיקול דעת. החיים הם לא שחור ולבן, חי ולא חי, פוגע או לא פוגע. החיים הם גוונים של אינסוף צבעים וכל אחד מהם ייחודי ונדרש. כאשר כתבתי לך את המשפט התכוונתי לכך שלדעתי מותר לך לעשות כל סוג כישוף כל עוד את לא הולכת בעקבות הגחמה לפגוע בייצורים חיים אחרים. פרדוקס ? זה לחלוטין תלוי בראיית העולם והמוסר שלך.
 

neophile

New member
כל הכישופים הם למען גחמות

as in sorcery מאגיה בשונה מכך אינה נפרדת מהתפתחות רוחנית
 

RainBird

New member
אתה מתכוון להגדרה של sorcery מהמאה ה-16 כ"מאגיה שמטרתה לחזות את העתיד" או משהו אחר שיצרת לשיטתך?
 

neophile

New member
לזה אני מתכוון בsorcery

may be a way opened for the consideration of the whole subject of them. Of these therefore the first is menstruous bloud [blood], which, how much power it hath in Sorcery, we will now consider; for, as they say, if it comes over new wine, it makes it soure, and if it doth but touch the Vine it spoyles [spoils] it for ever, and by its very touch it makes all Plants, and Trees barren, and they that be newly set, to die; it burns up all the hearbs [herbs] in the garden, and makes fruit fall off from the Trees, it darkens the brightness of a looking glass, dulls the edges of knives, and razors, dims the beauty of Ivory, and makes Iron presently rusty, it makes brass rust, and smell very strong: it makes dogs mad, if they do but tast [taste] of it, and if they being thus mad shall bite any one, that wound is incurable: it kils [kills] whole hives of Bees, and drives them from the hives that are but touched with it, it makes linnen [linen] black that are boyled [boiled], it makes Mares cast their foal if they do but touch it, and makes women miscarry if they be but smeared with it: it makes Asses barren as long as they eat of the corn that hath been touched with it. The ashes of menstruous clothes, if they be cast upon purple garments that are to be washed, change the colour of them, and takes away colours from flowers. They say that it drives away tertian, and quartane Agues, if it be put into the wooll of a black Ram, and tyed [tied] up in a silver bracelet, as also if the soles of the patients feet be noynted [anointed] therewith, and especially if it be done by the woman her self, the patients not knowing of it; moreover it cures the fits of the falling sickness. But most especially it cures them that are affraid [afraid] of water, or drink after they are bitten with a mad dog, if onely a menstruous cloth be put under the cup. Besides, they report, that if menstruous women shall walk naked about the standing corn, they make all cankars [cankers], worms, beetles, flyes [flies], and all hurtfull things fall off from the corn: but they must take heed that they do it before Sun rising [sunrise], or else they will​
 

charlila

New member
מכונת תפוחי האדמה האוטומטית

איפה עובר הגבול הדק בין גחמה ללא-גחמה? לקנות לחם במכולת? לאפות לחם? לצלות בשר על מנגל? לצוד ואז לצלות? מכירה את המכונה האוטומטית החדשה לתפוחי אדמה? היא שותלת, משקה, קוטפת, מקלפת, חותכת, מבשלת ואוכלת אותם בעצמה. בניגוד אליה, אדם שקונה קרמבו במכולת - ניזון, מה שעונה על צורך די בסיסי... באי נלך הפוך: הגדירי-נא מה איננו גחמה?
 

untitled1

New member
אני מסכימה איתך

גם אני לא חושבת שיכול להיות הבדל המדוייק בין רצון "אמיתי" וגחמה. עוד אחת הסיבות שזה נראה לי מוזר להאדיר את הראשון ולשלול את השני. אבל אפשר לעשות הפרדה גסה: רצון יציב הוא משהו תלוי צורך מושרש וחזק, ואמור לתרום להתפתחות האישית.
 

gwizard

New member
אני לא מסכים

כאשר קראולי דיבר על "הרצון האמיתי" הוא התכוון לכך שיש את החלק בך שהוא מעבר לחלק החושב ביום יום, אלא כזה אשר מייצג את הנשמה שלך, האל או מלאך שומר - במילים אחרות, האני הגבוה. הראייה של מה זה אני גבוה משתנה בהתאם למסורת ותקופה, אבל כולם מסכימים על כך שזה חלק ממך שתמיד ער ותמיד יודע טוב יותר מה את צריכה. לפי כך, הרצון האמיתי שלך לא נקבע ברציונליות ע"י המחשבה היומיומית, אלא מתגלה אחרי תרגול רב ומפרך מאת האני הגבוה שלך. אני מקווה כי ההבדל בין הרצון האמיתי לבין גחמה מובן עכשיו יותר טוב כך שממש אין לומר כי אין הבדל ביניהם. ההבדל ביניהם בכך שאחד הינו ההפך מן השני.
 

untitled1

New member
אף על פי שזה נחמד להאמין

מעולם לא פגשתי את האני הגבוה/הנצחי שלי, ככה שאני קצת מתקשה להכיר בקיומו. אני יודעת שיש לי מודעות והחלטות שאני מקבלת בשביל עצמי, ודחפים וזכרונות לא מודעים - שמכוונים את ההתנהגות שלי. לא שתמיד אני צריכה הוכחות כדי להאמין (אדרבא, אמונה היא לא מעט עניין של בחירה), אך האני הגבוה תמיד היה מושג קצת זר בעיניי. אמנם זוהי אפשרות נחמדה ומעניינת, ואני לא פוסלת אותה, אבל זה לא משהו בעזרתו אני נוהגת להסביר לעצמי דברים.
 
למעלה