כישורי שפה לכיתה ג'

fannyd

New member
כישורי שפה לכיתה ג'

הילדה לא מסתדרת עם המכוון שהמורה חילקה והוא באמת מאד עמוס. האם יש חוברות עבודה שגם עושות חשק לעבוד? גם משהו מובנה בנושא התחביר. איך היית מציעה לעבוד בבית, במיוחד בתקופת החופשה הקרבה כדי לסגור קצת את הפער?
 

נירה63

New member
שבי ועזרי לילדה שלך.

לפעמים המורה לא מצליחה בכיתה ואולי מספיק שבבית בשקט בלי רעש מסביב תתני לה דוגמה, כווני אותה עודדי אותה ואולי זה יתן לילדה פוש להמשיך קדימה.
 

fannyd

New member
אני יושבת אתה וזה עוזר

אבל לוקח הרבה זמן להתגבר על ההתנגדות שהיא מפתחת בבית הספר. לגבי כתיבת סיפור גם אני הייתי מתקשה לכתוב לפי תרשימים תוך הכללת כל האלמנטים הנדרשים.
 

נירה63

New member
אני הייתי ממליצה לך לקבוע פגישה

להרים טלפון למחנכת הכיתה, להסביר בצורה הכי נעימה וכנה שאת יכולה, לקבוע פגישה ולבקש עזרה. תראי אני מורה, בשנה שעברה חינכתי כיתה ג' והיה מקרה שילד מסויים לא הצליח,לא הרגיש בנוח ולא ידעתי מה עובר עליו...למרות שכל כך השתדלתי בכיתה אבל כשמורה עומד מול 37 תלמידים זה לא תמיד מצליח ואז...יום אחד התקשרה אלי אמו וביקשה לפגוש אותו, ישבנו שוחחנו כתבתי לעצמי מה האם והילד אומרים לי...ויצאתי עם הרבה מאוד מחשבות, מאז ישבתי איתו ויש כן התקדמות, למה אני מספרת לך את הסיפור הנ"ל מפני ש...לפעמים בשיחה עם המורה אפשר להזיז דברים ולעזור לילדה. השנה אני לומדת חינוך לשוני בו מלמדים אותנו המורים איך ללמד את התלמידים לכתבו סיפורים, זו משימה קשהההההההההההה לנו המבוגרים, על אחת כמה וכמה לילדים. כתיבה היא התפתחות ואותה מורה צריכה ללמד את הילדים איך כותבים סיפור אם זה ע"י תרשים זרימה או תבניות אחרות. ממליצה לך בחום הרימי טלפון למורה ובקשי את עזרה, וראי אולי היא תסביר תיתן לך דוגמה ובכך תוכלי להקל על ילדתך. במקביל ממליצה לף להכנס לפורום מורים ולשאול איך אפשר לעזור לילדה. בהצלחה רבה לך.
 
שלום נירה לילד היה מזל עם מורה

מתחשבת אבל לצערנו במדינה לא כל המורים מתחשבים. מצד אחד נכון שמורה אחת מול כיתה בת 35-40 תלמידים קשה לה לאבחן כל אחד או להגיע לכולם אבל לרוב גם כשההורים באים למורים המלמדים את הילדים לרוב המורות לא מתחשבות, "שוכחות" ומה לא. זה נדיר לפגוש מורה היום שאכן אכפת לה מהמקצוע ומהילדים. כל שנותר לי לאחל לך הצלחה בהשמך דרכך המשיכי להיות אכפתית. הילדים שלומדים אצלך רק מרוויחים
 
אין משהו מובנה - ממציאים גלגלים

בנושא החינוך הלשוני אני דווקא מבינה. התוכנית מעולה, אבל... הבעיה, שהמורים "מלבישים" על הילדים את השמות המפוצצים והילדים לא מבינים מה רוצים מהחיים שלהם. שלא נגיד.... שגם המורים לא בדיוק תמיד יודעים מה רוצים מהם. וכשהם בעצמם יודעים הם לא תמיד רוצים לעשות את העבודה. הצרה, שהמורים בעצמם צריכים ללמוד תוך כדי תנועה, והם לא תמיד שמים לב, שהילדים לא רצים איתם. וכך יוצאים מתוסכלים גם המורים וגם התלמידים. שימי פה את המחוון שהמורה חילקה, ספרי בדיוק מה היא צריכה לעשות שם, ואעזור לך להסביר לה מה לעשות.
 

fannyd

New member
תבנית סיפורית

א. שם הסיפור | הרעיון המרכזי | ----------------------------------------------------------------- | | | רקע עלילה לקח | | ------------------ -------------------------- | | | | | | דמויות מקום זמן ארוע בעיה פתרון | מניע ---------- | | ראשי משניים ב. שם הסיפור:-------------------- רקע עלילה | | ----------------------------- ----------------------------- | | | | | | מקום זמן דמויות ההתרחשות הבעיה פתרון הבעיה
 

fannyd

New member
הבעיה שלנו

כשבתי כותבת סיפור היא חיה אותו, הכתיבה עבורה היא חוויה רגשית, היא מזדהה עם הדמות ותוך כדי אף עוברת לכתוב בגוף ראשון. מיותר להגיד שאין לה ראש לשום תבנית. היא ממש לא יוצאת דופן בכיתתה. יש ילדים שמאד נפגעים מהערות ולוקחים את זה מאד אישי. כששוחחתי עם חברה שלה היא התעקשה להקריא לי את כל "הסיפורים הנפלאים" שכתבה. הם לא מוכנים לקבל ביקורת.
 
שתי צורות מקובלות בכתיבה

יש כמה צורות בכתיבה. כבר ידוע, שגם סופרים חושבים על כתיבתם. הסופרים אינם "מוציאים מן השרוול" את הסיפורים שכותבים. הרעיונות מגיעים מהמוזה, אך הכתיבה ברובה היא עבודה שחורה. אין צורך להפריע לכתיבה חופשית, הילדה יכולה לכתוב כל יום סיפור כמה שמתחשק לה. בבית הספר רוצים ללמד אותה איך לכתוב כך שהסיפור יתקבל גם אצל אחרים בצורה הנכונה, לפי הכללים וכו'. יש איזו טעות כשחושבים שילדים צריכים רק להביע את עצמם. יחד עם זאת, כדאי לשים לב, שיהיה להם גם וגם. גם הבעה חופשית בה יוכלו לספר כל מה שמתחשק להם, ומצד שני שיוכלו לבנות סיפור "שווה", משהו שיש בו כללי כתיבה מתאימים. האתגר בכתיבה לפי כללים גדול מאשר רק כתיבה. ויכול להועיל אם עושים אותו בצורה "כייפית".
 
למעלה