כישור הזמן.

elad2040

New member
כישור הזמן.

מסקרן אותי: האם זה קונסנזוס מוחלט פה שכישור הזמן היא סדרה גרועה? כי אני ממש אוהב אותה. לג´ורדן יש את החולשות שלו בתור סופר, כשהאורך הבלתי הגיוני של הספרים הוא רק אחת הבעיות, אבל ההרגשה שלי בקריאה היא שבהחלט הושקעה מלאכת מחשבת בתיכנון העלילה והעולם. אני מודה ששני הספרים האחרונים איבדו קצת מומנטום (a pathe of daggers, winters heart ) אבל המצב אינו בלתי ניתן להצלה. מה דעתכם?
 

דרגורן

New member
זה קונסננזוס מוחלט לחלוטין ללא כל

החלטה! חוץ מהעובדה שאני אוהב את הסידרה ומסכים שהמצב ניתן להצלה (אבל מי בפורום הזה בכלל מקשיב לי?
)
 
תרשום עוד אחד שאוהב את הסידרה

הזאת - אני. אבל מי סופר. כנראה שהנינים שלי יזכו לקרוא את הסוף שלה - אבל מי אני שאתלונן.
 

Boojie

New member
תראו, ככל הנראה יש די הרבה אנשים

שאוהבים את הסדרה הזו, כי אחרת היא לא היתה מצליחה כמו שהיא מצליחה. אני לא אקבע עמדה בנושא, כי קראתי כולה עמוד וחצי והחלטתי שזה לא בשבילי (נו, מה אני אעשה, לא אוהבת פנטזיה, ובמיוחד לא מהז´אנר הזה. גם טולקין אני לא אוהבת.), אבל יש הסכמה די נרחבת שכישור הזמן אולי מהנה לקריאה, אבל לא בדיוק סדרת מופת. וכאילו שאני מקפידה תמיד לקרוא רק ספרות מופת...
 

Nalliss

New member
אהבתי עד

לנקודה בה הדמויות תופסות גובה. הפסקתי לקרוא ב-14 (7). לא מפני שנמאס לי, אלא בגלל שלא הצלחתי להשיג את הכרך. כלומר, למרות שהחלה העלילה להמאס עלי לא יכולתי לנתק עיני מן הדפים... ואולי זה אומר משהו על טיב הסדרה. ואני מכירה עוד לפחות 5 שיאמרו פחות או יותר אותו דבר.
 

um2

New member
כישור הזמן>משר הטבעות

פשוט סידרה גדולה ג´ורדן יותר טוב מטולקין
 

barzik

New member
ברור! סוף כל סוף מישהו אומר את זה!!

אני אוסיף ואחזק את דבריו של המלומד שכתב תגובה זו: טולקין כתב רק ספר אחד מצ´וקמק ולא התחשב בקוראים בעוד ג´ורדן כתב וכותב עוד ועוד וגורם הנאה אין סופית לקוראיו. ג´ורדן יצר מיתולוגיה מיוחדת ומקורית בעוד טולקין העתיק מכל מיני מיתולוגיות אחרות. דלות דמיונו של טולקין זועקת לשמים: יש לנו רק רע אחד (סאורון) שבקושי רואים אותו בעוד שאצל ג´ורדן יש המון רעים ראשיים שאף מתחלפים בכל ספר ומפחידים אותנו כל פעם מחדש!!! אצל ג´ורדן הגיבורים מתפתחים - ראנד הופך להיות לוחם - ואחר כך מלך - ואחר כך קיסר - ואחר כך אלוהים - ואחר כך איכר וחוזר חלילה! בעוד אצל טולקין הוביט נשאר הוביט! אצל ג´ורדן אין יצורים משונים וחסרי פשר כמו טום בומבדיל - אין תעלומות בלתי פתורות - הכל ברור, נקי ומובן! איך מעיזים לומר שטולקין יותר טוב?!? בושה!!!
 

Boojie

New member
אוי, באמת, רן...

אני מבינה את הכעס שלך, אבל לא נדמה לך שעל תגובות בנוסח "רומח הדרקון שולת!!!!1" (טוב, נו, פה זה כישור הזמן שולת, מה זה משנה) אין ממש טעם לענות? עזוב, תתווכח עם אנשים שגם מנמקים את דעתם, לא סתם אנשים שמסתובבים עם סטיקרים. אחרת מה בדיוק הטעם?
 

barzik

New member
אבל אני נהנה מזה! ../images/Emo13.gif

ולא, אני ממש לא כועס - אלא משועשע. (בפורום טולקין אנחנו בדרך כלל לא נתקלים באנשים כאלו... עד שיש לי זמן להתאוורר).
 

Boojie

New member
טוב, נו, במקרה זה אני בטח לא אפריע.

רוצה שגם אני אזרוק כמה הצהרות בנוסח "טולקין לא מקורי כי הוא העתיק הכל מג´ורדן" או משהו כזה, כדי שתוכל להשתעשע עוד?
 

barzik

New member
לא נראה לי

קשה לי להאמין, למרות כישוריך הספרותיים, שתוכלי לעשות זאת באופן אמין כמו חלק מחובבי ג´ורדן.
 

Boojie

New member
אוי, באמת, רן...

אני מבינה את הכעס שלך, אבל לא נדמה לך שעל תגובות בנוסח "רומח הדרקון שולת!!!!1" (טוב, נו, פה זה כישור הזמן שולת, מה זה משנה) אין ממש טעם לענות? עזוב, תתווכח עם אנשים שגם מנמקים את דעתם, לא סתם אנשים שמסתובבים עם סטיקרים. אחרת מה בדיוק הטעם?
 

Rogue 7

New member
בחייך, טולקין לוקח את ג´ורדן

בכיס הקטן. ג´ורדן מעולה והשימוש שלו בכל התרבויות העתיקות (מונגולים, אירופה ימי ביינימית, יפן, מזרח תיכון, קלטים וכן הלאה) הוא גאוני. לדוגמה הסינצ´ינים בעלי טעם ערבי מבנה שלטון יפני ותרבות קרובה לספרד בתור הזהב. אבל... אי אפשר להשוות את כישור הזמן לשר הטבעות- יצירה הכוללת שפה ברמה מדעית והסטוריה שאם לא היינו יודעים שזה סיפור היינו חושבים שמדובר במיתולוגיה שעדיין לא התגלתה. נכון שיש לו מוטיבים מהשפות של ארצות השפלה (אחרי הכל זה היה תחום ההתמחות שלו) או רמיזות לנצרות אבל אף סופר לא מסוגל להתנתק באופן מוחלט מהרקע התרבותי שלו. כמו כן שר הטבעות נכתב ע"מ לספק את התאווה של הקוראים לעוד סיפור על הוביטים בעוד המטרה הראשית של טולקין הייתה להמציא תרבות שתתאים מבחינת המדע לשפות שהוא המציא (אלפית בשלשה ניבים, גמדאית, ועוד כמה שפות משניות), ולכן הסילמריליון נכתב בצורה כבדה כל כך (תנסו לקרוא מאמרים אוניברסיטאיים בהסטוריה). רוב הרעים של ג´ורדן מועתקים מספרים אחרים והיופי היחידי בעלילה הוא השילוב של כל כך הרבה מידע בעלילה אחת. הרע של טולקין אינו נראה בגלל סיבות שמפורטות ברמיזה (המלחמה במעלה באוב- דול גולדור, ולפניה מלחמת הטבעת הראשונה) אני מסכים שטולקין בנה את העולם שלו בשיטה הקלאסית של מיתולוגיה אבל כאן כל היופי בשר הטבעות. וכן! אני טולקיאי גאה.
 
הסינצ´נים אמורים לדמות

סין קונפוציונית. הרמז הראשון זה הצפורניים, השני זה ההירארכיה המתוארת, השלישי זה תיאור היחס לעמים "נחותים". יש עוד, אבל טעם ערבי, או ספרד של ימי הביניים אין שם.
 

avima

New member
הרע הלא נראה

חלק ניכר מהיופי בשר הטבעות הוא העובדה שהכוח הרע כמעט לא בא לידי ביטוי (הפחדה וכדומה אבל לא במלוא עוצמתו) וזה למעשה מאבק בין השליחים לעצמם (השאיפה לטבעת) והתנאים הקשים (אוכל, שתיה, מנוחה ובעיקר חוסר התקווה). באחד הספרים היינלין כתב שלגיבור גדול דרוש אויב בעוצמה דומה כי אחרת המאבק לא מענין - כאן הכוחות לא שקולים ובכול זאת יש ענין רב בעלילה. דוגמא הפוכה היא הבלגריאד - כאן לחברה הטובים יש כול כך הרבה כוח (נלחמו נגד אלים, שדים ומה לא, יצרו סערות החזירו ממוות ועוד) שבאיזו נקודה נראה שהמאבקים קצת קטנים עליהם.
 

Nalliss

New member
פואנטה שלא דוברה

העלת בהודעה. כן, האופי של ה"רוע" בבנית יצירה הוא אחד האספקטים "ה"החשובים. באמת זה מה שהציק לי באדינגס (חושבת שציינתי זאת איפשהו). זה מאד משעמם לקרוא על אויב בלתי משתנה על כמה וכמה על אויבים רבים שלא משתנים... ברומח מה שנוסף לרוע היה שהוא נבע מבפנים, כמו בטולקין, אבל לא בגלל טבעת אלא האופי הטבוע בדמויות עצמן- ראה רייסטלין המתוסבך (אנחה). וכאן גאונות (אמרתי כבר שהדמויות הן החלק הכי טוב?) בג´ורדן הרעים הם ר-ע-י-ם אבל משאיפה לכוח וחמדה לפיתויים... ג´ורדן עושה אותם אנושיים אבל הוא מאבד את זה ככל שהוא כותב יותר ויותר. לפעמים סה עצוב. עכשיו עצוב לי, נאליס.
 

שחף3

New member
טולקין כתב יתר מספר אחד

הוא כתב לפחות שלושה ספרים יותר מ"שר הטבעות" ו"ההוביט" -- שזה כבר שניים -- והשניים היחידים שתורגמו לעברית -- שבהם הוא דיבר על דברים שלא דיברו עליהם קודם. ואם אתה קורא לסאורון "רע ראשי" אז לא קראת את The silmarillion (מלקור (Melkor)) וחוץ מזה, מי צריך "רעים ראשיים" בכלל?
 
למעלה