חוויתי פעמיים
פעם ראשונה במסגרת קורס מכשירים, לאחר המראה ב C172 מירושלים ז"ל לשדה דב בלילה מעל נתב"ג. תקלת האלטרנטור "חיסלה" גם את המצבר ונותרנו ללא חשמל במטוס. נוכחותו של המדריך הלל אלראי ז"ל השרתה את הבטחון הנדרש, החלטנו - בהעדר קשר להמשיך לטוס לפי תכנית הטיסה לשדה דב. הלל הודיע שאני לבד במטוס והוא יהיה זמין רק במידת הצורך. היה פנס כיס וביצעתי נחיתה לפי נוהל אבדן קשר ללא אורות תא או נחיתה. בוצע דווח ותחקיר ממנו עלה ששרידי המתח הספיקו לשידור מהטרנספונדר שהועבר למצב תקלה וכך היו לבקרות הרלבנטיות אינדיקציה על כוונותינו ומצבנו.
פעם שניה ביום, הלך האלטרנטור ב- PA32 במחצית הדרך בין כרתים לקפריסין. החלטנו להמשיך ללרנקה, את הנחיתה ביצענו עם מכשיר קשר ידני (יישום לקח מהמקרה הראשון...). בהתייעצות עם החברה ומכונאי בקפריסין הוחלט, בהעדר אלטרנטור חילופי, לטעון את המצבר, לבצע התנעה חיצונית ולטוס לחיפה.