כיתה א'

liv123

New member
כיתה א'

שלום לכולם. בני עולה בשנה הבאה לכיתה א' לאחרונה נערך לו אבחון ע"י פסיכולוגית של הגן, היום הוא מבקר בגן משולב (והשילוב עשה לו טוב מבחינה חברתית), הוא מקבל 3/4 כדור ריטלין ביום הלקות העיקרית שלו היא "תיכנון" הפסיכולוגית ייעצה לעלות אותו לכיתה א' ללקויות למידה. מצד שני צוות הגן ממליץ על כיתה שהיא בת 25 ילדים (ויש כזה ליד הבית שלנו) כמובן שבבית להשלים הוראה מתקנת, כמו כן שתערך לו בבית הספר ועדת שילוב והוא יקבל עזרה נוספת ע"פ ועדת השילוב.
 

Diana M

New member
ואתם בלבטים?

בין המלצת הפסיכולוגית לבין המלצת צוות הגן? כך אני מבינה. קשה מאוד לייעץ שכן איני מכירה את הילד וגם לא נמסרו על ידכם נתונים אשר יכולים לסייע במתן עיצה. עצם הטיפול בריטלין אינו מדד להפניית ילד לחינוך מיוחד או רגיל. תלמידים רבים בחינוך הרגיל מקבלים ריטלין ומצליחים להתמודד עם המשימות האקדמיות והחברתיות. לעומתם ישנם תלמידים אשר מטופלים בריטלין ועדיין זקוקים למסגרת של חינוך מיוחד. לדעתי מומלץ מאוד שצוות הגן המשולב יקיים דיון בין מקצועי בו תקח חלק גם הפסיכולוגית , שהיא חלק מצוות זה, ויגבשו המלצה אחת אשר תהייה מבוססת על ממצאי האיבחון ותיפקודו של ילדכם בפועל בגן. במידה ואתם מחליטים לשבצו בסופו של דבר לכתה א' לילדים ליקויי למידה, חשוב שתקחו בחשבון את גיל הילד. במידה ומדובר בילד בן שש, ניתן כעבור שנה לשלבו שוב בא' רגילה, לאחר שקיבל את הבסיס למיומנויות היסוד. במידה ומדובר בילד שכבר נשאר גן בעבר, תהייה בעיה בנושא. בהצלחה דיאנה
 

liv123

New member
אנחנו בלבטים

כן, אנחנו מצויים בלבטים. לפי האיבחון עלה שהלקות העיקרית שלו "תיכנון" הדברים ולעיתים גם שליפתם בני נשאר כבר שנה נוספת בגן וכן תהיה בעיה להשאיר אותו שנה נוספת בא'. יש לציין שהוא בעל מוטיבציה גבוהה מאוד. בני, כבר קורא כותב פותר תרגילים בחשבון. יש בעיה בגרפומוטוריקה.אבל אנחנו עובדים על זה כמו כן אני מחפשת מורה להוראה מתקנת שתתחיל לעבוד איתו מעכשו. תודה
 

החורזת**

New member
אין פירוט של ממצאי האבחון וגם לא

של תפקודו בגן השנה. אני בגדול בעד כיתה א' עם 25 ילדים פלוס הרבה עזרה והוראה מתקנת בבית ובבי"ס. קודם כל אני חושבת שיש לתת לילד צ'אנס להתמודד בחינוך רגיל ורק אם רואים שמאוד מתקשה והתיסכולים גוברים, רק אז לשקול אפשרות של העברה לחינוך מיוחד. וכמו שאמרתי, אין פירוט של ממצאי האבחון, אבל לקות בארגון ותכנון, זו אחת מלקויות הלמידה שניתן להקנות אסטרטגיות ומיומנויות לשיפור התפקוד בתחום, דהיינו הקניית אסטרטגיות לארגון, תכנון ובקרה ואת זה לרוב ניתן לעשות במסגרת של הוראה מתקנת (לפעמים עם שילוב של ריפוי בעיסוק) ואין צורך בחינוך מיוחד.
 

liv123

New member
כיתה א'

בגן השנה הוא השתלה יפה מאוד גם מבחינה חברתית וגם לימודית
 
למעלה