כיתה ב' קריאה וכתיבה
שלום רב,
אני אמא לבן בכיתה ב' , ילד מקסים עם בטחון עצמי ומלא בשמחת חיים.
משתתף יפה מאוד בכיתה גם בשיעורי תורה ( המורה קוראת לו עילוי בתורה - למרות שאיננו דתים ואינני יושבת איתו כלל בנושא), מעולה בחשבון ואוהב את הלימודים.
לצערי הקריאה שלו עדיין לא מספיק "בשלה" .
קצת היסטוריה , יש לי בן נוסף כיום בן 26 שסובל וסבל מבעיות ברכישת הקריאה ( לצערי עדיין מרגיש חוסר בטחון בתחום זה למרות השיפור הגדול - קיבלת הקלות במבחנים וסיים בגרות מלאה ).
מאחר וחשתי כי לבני הצעיר ישנם מיומנויות דומות מאוד לבני הבוגר כגון : צילום חזותי מעולה וכי הצליח לזכור מילים רבות בגלל צורתם עוד בגיל צעיר , נזהרתי מאוד והתחלתי איתו את תהליך רכישת הקריאה לפני כיתה א' , והוא אכן עלה לכיתה א עם קריאה של קמץ פתח. עד לשלב שלמדו את הקובוץ והחולם היה בסך הכל בסדר, הקפיצה לשלב הזה הובילה לאיטיות ולחוסר דיוק בקריאה.
היום הקריאה שלו לא טובה אך גם לא גרועה , הוא מסוגל לקרוא טקסטים , מרבית המילים מדויקות ( לדעתי מהזיכרון הצילומי שלו) ובחלקם טועה בעיקר חיריק קובוץ וחולם ( במידה ומבקשת ממנו לקרוא בצורה איטית יותר אזיי הוא קוראה את המילה נכון ) הקריאה שלו לחלק מהמילים ( שבד"כ לא מוכרות לו ) מצרפת ולחלק ( אשר כנראה מוכרות לו יותר ) שוטפת וקולחת... בסך הכל אני רואה שיפור ורצף קריאה טוב יותר מאשר לאחיו הגדול בזמנו.
כיום מקבל שעה פרטנית בבית הספר, ואמורה להיות לי שיחה בקרוב עם היועצת והמורה על מנת לבחון כיצד לסייע לו ולסגור את הפער שנוצר בקריאה וגם בכתיבה ( לא אוהב לכתוב ).
אני מקפידה כל יום לשבת עמו ולתת לו לקרוא ( לא מעמיסה עליות יותר מידי וגם לא מוותרת) משתדלת לגרום לו ליהנות מהקריאה ולעיתים אף נותנת לו לקרוא את אותו הקטע או הסיפור מספר פעמים יום אחרי יום, מאחר וזה משרה בו בטחון
אשמח לקבל המלצות מה ניתן לדרוש עבורו מהיועצת והמורה ?וכיצד עוד אני יכולה לסייע לו?
המון תודה , .
שלום רב,
אני אמא לבן בכיתה ב' , ילד מקסים עם בטחון עצמי ומלא בשמחת חיים.
משתתף יפה מאוד בכיתה גם בשיעורי תורה ( המורה קוראת לו עילוי בתורה - למרות שאיננו דתים ואינני יושבת איתו כלל בנושא), מעולה בחשבון ואוהב את הלימודים.
לצערי הקריאה שלו עדיין לא מספיק "בשלה" .
קצת היסטוריה , יש לי בן נוסף כיום בן 26 שסובל וסבל מבעיות ברכישת הקריאה ( לצערי עדיין מרגיש חוסר בטחון בתחום זה למרות השיפור הגדול - קיבלת הקלות במבחנים וסיים בגרות מלאה ).
מאחר וחשתי כי לבני הצעיר ישנם מיומנויות דומות מאוד לבני הבוגר כגון : צילום חזותי מעולה וכי הצליח לזכור מילים רבות בגלל צורתם עוד בגיל צעיר , נזהרתי מאוד והתחלתי איתו את תהליך רכישת הקריאה לפני כיתה א' , והוא אכן עלה לכיתה א עם קריאה של קמץ פתח. עד לשלב שלמדו את הקובוץ והחולם היה בסך הכל בסדר, הקפיצה לשלב הזה הובילה לאיטיות ולחוסר דיוק בקריאה.
היום הקריאה שלו לא טובה אך גם לא גרועה , הוא מסוגל לקרוא טקסטים , מרבית המילים מדויקות ( לדעתי מהזיכרון הצילומי שלו) ובחלקם טועה בעיקר חיריק קובוץ וחולם ( במידה ומבקשת ממנו לקרוא בצורה איטית יותר אזיי הוא קוראה את המילה נכון ) הקריאה שלו לחלק מהמילים ( שבד"כ לא מוכרות לו ) מצרפת ולחלק ( אשר כנראה מוכרות לו יותר ) שוטפת וקולחת... בסך הכל אני רואה שיפור ורצף קריאה טוב יותר מאשר לאחיו הגדול בזמנו.
כיום מקבל שעה פרטנית בבית הספר, ואמורה להיות לי שיחה בקרוב עם היועצת והמורה על מנת לבחון כיצד לסייע לו ולסגור את הפער שנוצר בקריאה וגם בכתיבה ( לא אוהב לכתוב ).
אני מקפידה כל יום לשבת עמו ולתת לו לקרוא ( לא מעמיסה עליות יותר מידי וגם לא מוותרת) משתדלת לגרום לו ליהנות מהקריאה ולעיתים אף נותנת לו לקרוא את אותו הקטע או הסיפור מספר פעמים יום אחרי יום, מאחר וזה משרה בו בטחון
אשמח לקבל המלצות מה ניתן לדרוש עבורו מהיועצת והמורה ?וכיצד עוד אני יכולה לסייע לו?
המון תודה , .