כיתת אומן של ניבלי, מה צפוי בקטע 6 ועוד

gadis13

New member
כיתת אומן של ניבלי, מה צפוי בקטע 6 ועוד

קטע 5, לפנתיאון. לארס בום של בלקין מנצח ומקדים ב- 19 שנ' את פוגלסאנג וניבלי של אסטנה.
קדימון. כריסטופר פרום, האלוף היוצא, לא צלח אף את החלק הראשון של קטע 5 ופרש לאחר סדרת מפגשים עם משטח האספלט, וזאת עוד טרם פגשו הרוכבים את סדרת הקטעים המרוצפים. אך פרום ספק אם היה מצליח שלא להפסיד זמן רב בהמשך הקטע (לפי דברי רופא הקבוצה מצב מפרק ידו השמאלית היה בכי רע עוד טרם היציאה), והוא, אם רק היה מצליח לצלוח את הקטע לא היה שונה בכך מהרבה אחרים.
תנאי מזג אוויר קשים ששררו באזור הקטע החמישי, כמו גם 7 קטעי המעבר על האבנים המרוצפות שבהם עמדו להיתקל, גרמו לעצבנות רבה בדבוקה, ועצבנות בדבוקה מת
 

gadis13

New member
הקטע של אתמול כולל תמונות באיכות גבוהה

קטע 5, לפנתיאון. לארס בום של בלקין מנצח ומקדים ב- 19 שנ' את פוגלסאנג וניבלי של אסטנה.
קדימון. כריסטופר פרום, האלוף היוצא, לא צלח אף את החלק הראשון של קטע 5 ופרש לאחר סדרת מפגשים עם משטח האספלט, וזאת עוד טרם פגשו הרוכבים את סדרת הקטעים המרוצפים. אך פרום ספק אם היה מצליח שלא להפסיד זמן רב בהמשך הקטע (לפי דברי רופא הקבוצה מצב מפרק ידו השמאלית היה בכי רע עוד טרם היציאה), והוא, אם רק היה מצליח לצלוח את הקטע לא היה שונה בכך מהרבה א
 
שתי נקודות לגבי הניתוח של גדי

לגבי הכללת קטעי אבני מרצפות במסלול הטור. לדעתי, הטור הוא כל יכול. אם הוא יגיד לרוכבים לקפוץ מהגג - אז הם יקפצו מהגג. כי הטור הוא המלך של עולם האופניים ועל פיו יישק דבר. זה שהם מתלוננים זה בסדר. הם מתלוננים כי זהו אופיו של האדם. בישראל מתלוננים על ביבי ובצרפת על פרודום (מנהל הטור). לרוכבים אין שום כוח לשנות דברים וגם לא יהיה בעתיד הנראה לעין.

לגבי התחרות שיש לניבלי מצד כל מיני רוכבים. אני חושב שמה שיפה במרוצי אופניים (בעיקר מרוצי קטעים) זה היכולת שלהם להתפתח למקומות לא צפויים. מלכתחילה, הקבוצות ציפו שהקבוצה השלטת בטור תהיה SKY עבור פרום. היא זו שתכתיב את הקצב ואותה יהיה צריך להתקיף. במצב כזה קל לרוכבים כמו מולמה, ון דה ברוק (מקווה שעבר את ההתרסקות אתמול בשלום ולא נראה אותותיה בימים הקרובים) ושאר רוכבים שראו עצמם נלחמים על מקומות 3-10 לשבת על הרכבת של סקיי ומשם לתכנן צעדיהם בהתאם להתפתחויות. עכשיו, בהעדר פרום ובפיגור קונטדור, אני מעריך שכל התמונה תשתנה והמצב יהיה פתוח הרבה יותר ואם רוכב כמו מולמה (סתם הוא לשם הדוגמא) ייכנס לבריחה בהרים, הרוכבים האחרים לא יוכלו להשאר ללא תגובה, כי אין את רכבת SKY שתדאג להחזיר את הבורחים הסוררים ומשם הכל יכול להתפתח לכיוונים לא צפויים, כפי שהיה בדופינה עם טלנסקי וקונטדור. לגבי אסטנה, אני חושב שיתקשו לשלוט בדבוקה כמו SKY בעיקר על רקע זה שהם נושאים בנטל כבר מקטע מס' 3.
 

gadis13

New member
הספורט בתהליך שינוי, אין שום ספק

וה- ASO יאלצו לשנות דרכיהם, גם הם. זה יקרה מהר ממה שהצרפתים חושבים אך הם כבר הוכיחו שהם מסתגלים מהר.
מקווה שטינקוף יעמוד במילותיו והקבוצות יחלו להעמיד תנאים ביחס, קודם כול, לכסף ה'שייך' להם מהעוגה.
 

shakir balik

New member
מבחינתי כצופה - היה מרתק! ויש לי רעיון:

תמהיל של גראנד טור צריך לכלול:
5 ספרינטים
5 סיומי פסגות
4 מתגלגלים לברחנים (גבעות, או לחלופין הרים עם סיום לא בפסגה)
4 נגשים מהם 1 קבוצתי
3 פאבה
 

gadis13

New member
לפי הנוסחה הזאת אין בעיה למצוא מהר

גופים מסחריים שיהיו מוכנים לשים הרבה כסף בכדי להחזיר את אינדוראין.
סקאיי תאריך את חוזהו של וויגינס ותזרוק את פרום לכול הרוחות (מי צריך להמשיך לשלם ~ 5 מיליון יורו למישהו שאפילו לא נולד בבריטניה).
טראק תגדיל את חוזהו של ספרטקוס ותאריכו עד ל- 2020
רשתות השידור הגרמניות יחזרו לשדר מרוצי אופניים (טוני טוני טוני מרטין)
 
מי זוכר את פסקל סימון ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Pascal_Simon

בשנת 83 שבר את עצם הבריח אבל המשיך עוד 6 ימים. מה שבר פרום? כלום! היה ממשיך, גם אם היה מפסיד 10 דקות זה לא סוף העולם. אפשר לנצח איזה קטע נג"ש או קטע אלפים וכו'. 3 נפילות ב 24 שעות מעידות שהיה עצבני, לא מרוכז, וכו'. לא נרחיב על סאגת סקיי המטופשת.
בדיוק ההפך מניבאלי. הרי ניסה לתקוף כבר במילנו סנרמו ולמעשה בכל מירוץ ותמיד נכשל, אבל ניבאלי לא מוותר כל כך מהר. ניצח אליפות איטליה, מאז שופע בטחון עצמי ורוכב שניצח כבר וואלטה וג'ירו כמובן מסוכן גם לקונטדור.
קונטדור הפסיד 2:30 שזה כלום.
בכלל הם רכבו אתמול רק 17 ק"מ פאווה. גשם? זה חלק ממהמקצוע.
 

gadis13

New member
נו באמת, נו באמת

מאיפה הידע הכה נרחב על סוג פציעתו של פרום? למעשה עד כה לא פירסמה הקבוצה דבר על אופי פציעתו ולכן מעניינת התיחסות זו עוד ביתר שאת.
(סקאיי העלתה בשעות האחרונות מודעת 'דרושים' לשתי משרות: אורטופד תומך ומפענח/פרשן ישראלי).
 

nachshon4

New member
נו באמת2

אני לא זוכר את פסקל סימון.
אני כן זוכר שלפני 6 שבועות, 10 ק"מ אחרי שיצאתי לרכיבת סוף שבוע בבוקר קריר ורטוב, פגשתי את הכביש באופן מפתיע. בניגוד לנפילות אחרות בהן המשכתי כמתוכנן למרות שפשופים נאים, הפעם הרגשתי אחרת וחשבתי שצריך לרכב חזרה הביתה. אחרי 5 דקות במחסה מהגשם, הבנתי שאני אפילו לא יכול לרכב חזרה הביתה, וקראתי לחילוץ בדמות אשתי. אפילו לא שבר, רק כמה רצועות קרועות חלקית בכתף. אני מרגיש את זה היטב עוד עכשיו, אבל חזרתי לרכב אחרי שבועיים.
אולי אני קצת יותר 'זקן', ועדיין: בטח אי אפשר היה באותו היום, וגם אם הייתי נאלץ, זה רק עם יד אחת. בטח לא תחרות, בטח לא על אבני הפאווה.
 

oferlev9

New member
אי אפשר להשוות פציעות שונות

ואין לנו נתונים על הפציעות של פרום. אני בטוח שאם הואהיה יכול הוא היה ממשיך. הוא מספיק קשוח.

חוץ מזה אי אפשר להשוות רוכב חובב לרוכב מקצועני
 
מי זוכר את פסקל סימון ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Pascal_Simon

בשנת 83 שבר את עצם הבריח אבל המשיך עוד 6 ימים. מה שבר פרום? כלום! היה ממשיך, גם אם היה מפסיד 10 דקות זה לא סוף העולם. אפשר לנצח איזה קטע נג"ש או קטע אלפים וכו'. 3 נפילות ב 24 שעות מעידות שהיה עצבני, לא מרוכז, וכו'. לא נרחיב על סאגת סקיי המטופשת.
בדיוק ההפך מניבאלי. הרי ניסה לתקוף כבר במילנו סנרמו ולמעשה בכל מירוץ ותמיד נכשל, אבל ניבאלי לא מוותר כל כך מהר. ניצח אליפות איטליה, מאז שופע בטחון עצמי ורוכב שניצח כבר וואלטה וג'ירו כמובן מסוכן גם לקונטדור.
קונטדור הפסיד 2:30 שזה כלום.
בכלל הם רכבו אתמול רק 17 ק"מ פאווה. גשם? זה חלק ממהמקצוע.
 

tkatzir

New member
פיספסת בענק!

זה הכל בגלל שהוא לא רכב בקריטריומים (וקרמיסים וקרם-שניטים) באירופה.

רק מי שרוכב באירופה מהרגע שהוא יכול להחזיק את הראש יציב (גיל שנה בערך?) "נחשב." כל השאר סתם ילדים שחושבים שיש להם סיכוי והם בשר תותחים ל"רוכבים הרציניים."

הוא התחיל לרכוב ברצינות באירופה רק בגיל 22.
ברור שהוא לוזר, שלא ייצא ממנו שום דבר רציני כמו מנצח מירוצים...


גילוי נאות:
לא מכיר אף אחד משמות הרוכבים שמוזכרים פה בשירשור, אבל קראתי כמה פוסטים של גרשוני בעבר, ובדקתי על פרום בויקיפדיה לפני 5 דקות, ולפי הפוסטים של גרשוני אני יודע עכשיו למה פרום אינו "ווינר"...


טל.
 

gadis13

New member
פרודי עומד מאחורי ההחלטה לכלול קטעי הפאבה

מה הפלא?. הדעות כמובן חלוקות, לכאן ולכאן, מן הסתם גם אצל הרוכבים והקבוצות.
 

גודבאר

New member
למה לא בעצם?

היה שלב מרתק. הפורש היחיד היה פרום וגם זה בעקבות פציעה מהשלב הקודם. לדעתי בהחלט תוספת מבורכת.
 

gadis13

New member
נכתבו בשרשור כמה דעות מעניינות

שתמכו באחת הגישות, חלק לכאן וחלק לכאן
 

gadis13

New member
דעה מעניינת נוספת מהעיתונאי הבריטי הבכיר

ליונאל בירני:
The reason the Tour should visit the cobbles every few years is the reaction from the people who watched it live or on telly.
The reaction has been extraordinary. Seeing so many people talking about cycling on World Cup semi-final day was incredible.
 
וברנאר הינו אומר:

This stage is a message to the young cyclists: 'come and do Paris-Roubaix, you'll know what it is about and it'll help you when you'll ride on the pavés at the Tour'. Because the Tour will come back to the pavés again
 
למעלה