shlish2003
New member
כיתת אומ"ץ
בננו הבכור סובל מהפרעות קשב וריכוז ובשנה שעברה השתתף בפרוייקט אומ"ץ שנערך בבית ספרו, דבר שהרים אותו וקידם אותו תוך חודש וחצי למחוזות שלא הוא וגם אנחנו לא האמנו שיגיע אליהם במהלך שנה ראשונה בבית ספר חדש (חטיבת הביניים ביישובנו נסגרה בשנה שעברה וכל תלמידי החטיבה עברו לחטיבה מחוץ ליישוב), אבל תודותלפרוייקט הוא נסק והמריא. אז היום הגיעה לביתנו הקט המחנכת שלו לשנת הלימודים הבאה ובישרה לנו כי בשנה הבאה נפתחת כיתת אומ"ץ ובננו ימנה על תלמידיה. בפגישה היא הסבירה לנו ולנער את המתכונת בה ילמדו בכיתה והיא: הרעיון המרכזי הוא להכין את כל הילדים לבגרות כאשר כל שנה מתמקדים בשני מקצועות בלבד, כלומר השנה, כיתה ט' ובשנה הבאה הם יתמקדו המתימטיקה, אנגלית, כישורי שפה והסטוריה ויגשו לבחינות בגרות בלשון ובהיסטוריה. בכיתה י"א הם יתמקדו בספרות ובתנ"ך ויבחנו על מקצועות אלו וכן ביח' לימוד אחת באנגלית ובמתימטיקה. וכך הלאה עד להגעה לתעודת בגרות מלאה. לשאלתו של בננו מה יקרה עם הוא יגיע לרמה שיותר גבוהה מהרמה אותה רוצים להביאו לבגרות - תשובתה היתה: "אל תדאג, ברגע שנראה שאתה מתחיל לפרוח למעלה אנחנו כבר ניתן לך את הבעיטה למעלה". כלומר לא יגבילו את הילד אם הוא יתמיד ויצטיין. בנוסף כמות השעות שהם יקבלו בכל מקצוע יהיו כמעט כפולות מכמות שמקבל כל תלמיד רגיל ובכיתה יהיו לא יותר מ 24 תלמידים כאשר באנגלית ובמתימטיקה הם מחולקים לשתי קבוצות של 12 תלמידים בקבוצה. בסוף כל שבוע התלמידים יעברו מבחן הצלחה בחומר שנלמד באותו שבוע כך שיהיה פיקוח הדוק על קצב התקדמותם ובאיזה חומר הם מתקשים. נקווה שהשיטה תעבוד כפי שעבדה בפרויקט שנערך בשנה שעברה. בכל אופן הבן כבר מצפה להתחיל את שנת הלימודים דבר שלא קרה בשנים עברו -כבר התחלה ברגל ימין.
בננו הבכור סובל מהפרעות קשב וריכוז ובשנה שעברה השתתף בפרוייקט אומ"ץ שנערך בבית ספרו, דבר שהרים אותו וקידם אותו תוך חודש וחצי למחוזות שלא הוא וגם אנחנו לא האמנו שיגיע אליהם במהלך שנה ראשונה בבית ספר חדש (חטיבת הביניים ביישובנו נסגרה בשנה שעברה וכל תלמידי החטיבה עברו לחטיבה מחוץ ליישוב), אבל תודותלפרוייקט הוא נסק והמריא. אז היום הגיעה לביתנו הקט המחנכת שלו לשנת הלימודים הבאה ובישרה לנו כי בשנה הבאה נפתחת כיתת אומ"ץ ובננו ימנה על תלמידיה. בפגישה היא הסבירה לנו ולנער את המתכונת בה ילמדו בכיתה והיא: הרעיון המרכזי הוא להכין את כל הילדים לבגרות כאשר כל שנה מתמקדים בשני מקצועות בלבד, כלומר השנה, כיתה ט' ובשנה הבאה הם יתמקדו המתימטיקה, אנגלית, כישורי שפה והסטוריה ויגשו לבחינות בגרות בלשון ובהיסטוריה. בכיתה י"א הם יתמקדו בספרות ובתנ"ך ויבחנו על מקצועות אלו וכן ביח' לימוד אחת באנגלית ובמתימטיקה. וכך הלאה עד להגעה לתעודת בגרות מלאה. לשאלתו של בננו מה יקרה עם הוא יגיע לרמה שיותר גבוהה מהרמה אותה רוצים להביאו לבגרות - תשובתה היתה: "אל תדאג, ברגע שנראה שאתה מתחיל לפרוח למעלה אנחנו כבר ניתן לך את הבעיטה למעלה". כלומר לא יגבילו את הילד אם הוא יתמיד ויצטיין. בנוסף כמות השעות שהם יקבלו בכל מקצוע יהיו כמעט כפולות מכמות שמקבל כל תלמיד רגיל ובכיתה יהיו לא יותר מ 24 תלמידים כאשר באנגלית ובמתימטיקה הם מחולקים לשתי קבוצות של 12 תלמידים בקבוצה. בסוף כל שבוע התלמידים יעברו מבחן הצלחה בחומר שנלמד באותו שבוע כך שיהיה פיקוח הדוק על קצב התקדמותם ובאיזה חומר הם מתקשים. נקווה שהשיטה תעבוד כפי שעבדה בפרויקט שנערך בשנה שעברה. בכל אופן הבן כבר מצפה להתחיל את שנת הלימודים דבר שלא קרה בשנים עברו -כבר התחלה ברגל ימין.