כיתת אומ"ץ

shlish2003

New member
כיתת אומ"ץ

בננו הבכור סובל מהפרעות קשב וריכוז ובשנה שעברה השתתף בפרוייקט אומ"ץ שנערך בבית ספרו, דבר שהרים אותו וקידם אותו תוך חודש וחצי למחוזות שלא הוא וגם אנחנו לא האמנו שיגיע אליהם במהלך שנה ראשונה בבית ספר חדש (חטיבת הביניים ביישובנו נסגרה בשנה שעברה וכל תלמידי החטיבה עברו לחטיבה מחוץ ליישוב), אבל תודותלפרוייקט הוא נסק והמריא. אז היום הגיעה לביתנו הקט המחנכת שלו לשנת הלימודים הבאה ובישרה לנו כי בשנה הבאה נפתחת כיתת אומ"ץ ובננו ימנה על תלמידיה. בפגישה היא הסבירה לנו ולנער את המתכונת בה ילמדו בכיתה והיא: הרעיון המרכזי הוא להכין את כל הילדים לבגרות כאשר כל שנה מתמקדים בשני מקצועות בלבד, כלומר השנה, כיתה ט' ובשנה הבאה הם יתמקדו המתימטיקה, אנגלית, כישורי שפה והסטוריה ויגשו לבחינות בגרות בלשון ובהיסטוריה. בכיתה י"א הם יתמקדו בספרות ובתנ"ך ויבחנו על מקצועות אלו וכן ביח' לימוד אחת באנגלית ובמתימטיקה. וכך הלאה עד להגעה לתעודת בגרות מלאה. לשאלתו של בננו מה יקרה עם הוא יגיע לרמה שיותר גבוהה מהרמה אותה רוצים להביאו לבגרות - תשובתה היתה: "אל תדאג, ברגע שנראה שאתה מתחיל לפרוח למעלה אנחנו כבר ניתן לך את הבעיטה למעלה". כלומר לא יגבילו את הילד אם הוא יתמיד ויצטיין. בנוסף כמות השעות שהם יקבלו בכל מקצוע יהיו כמעט כפולות מכמות שמקבל כל תלמיד רגיל ובכיתה יהיו לא יותר מ 24 תלמידים כאשר באנגלית ובמתימטיקה הם מחולקים לשתי קבוצות של 12 תלמידים בקבוצה. בסוף כל שבוע התלמידים יעברו מבחן הצלחה בחומר שנלמד באותו שבוע כך שיהיה פיקוח הדוק על קצב התקדמותם ובאיזה חומר הם מתקשים. נקווה שהשיטה תעבוד כפי שעבדה בפרויקט שנערך בשנה שעברה. בכל אופן הבן כבר מצפה להתחיל את שנת הלימודים דבר שלא קרה בשנים עברו -כבר התחלה ברגל ימין.
 
אול גם משרד החינוך מתחיל להבין

שלכל אדם יש סגנון למידה ייחודי וצריך לגוון את שיטות ההוראה. צרפתי לקישורים את הקישורית על אמ''צ, בקטגוריה 'בתח ספר ייחודיים בתוך מערכת החינוך.
 
בהצלחה!! תמיד טוב לשמוע על ילד

שנמצא במקום שהכי מתאים לו. לאורך שנותיי עם החינוך הביתי, קריאה של רבים ושיחות עם רבים בנושאי חינוך בכלל וחינוך אלטרנטיבי בפרט, מצאתי שזה לא חשוב במה אנחנו מאמינים, מה שחשוב באמת זה שהילד שלנו נמצא במקום שטוב לו. פגשתי ילדים בחינוך ביתי שרוצים בי"ס, פגשתי המון ילדי בי"ס שרוצים חינוך ביתי או חלופי, פגשתי ילדי חינוך חלופי שרוצים אחרת. פגשתי כמובן גם ילדים מרוצים - בכל אפיקי החינוך. הרצון של הילד להתחיל את שנה"ל היא סימן טוב נשמח לשמוע ממך במהלך השנה על תפקוד הפרוייקט. שאלות: האם זהו פרוייקט מקומי או כלל ארצי? האם זהו יישום של הניסיון? או שמא זהו עדיין פרוייקט ניסויי? האם אתה יודע מי אחראי עליו במשרד החינוך?
 

shlish2003

New member
אומ"ץ

הפרוייקט הוא פרוייקט ארצי, אני יודע שהוא מיושם בבתי ספר בדרום וגם במספר חטיבות ביניים בנתניה. לגבי האם זהו פרוייקט ניסויי או יישום של נסיון אינני יודע אך אשמח לברר עבורך אצל רכזת הפרוייקט אצלנו בבית הספר של הבן ואחזיר לך תשובה
 
למעלה