כדי לנטרל את הפחד הזה
כדאי לשנות את זוית הראיה:
זה מפחיד, אם רואים באוטיזם משהו שלילי,
ואז אם הילד יגלה שהמילה השלילית הזאת קשורה אליו, זה עלול לפגוע בו.
מציעה לך להקשיב לנערה הא"סית (=אשת ספקטרום) הזאת:
https://www.youtube.com/watch?v=wi7jXcGCrC0
 
והנה היא כעבור כמה שנים:
 
https://www.ted.com/talks/rosie_king_how_autism_freed_me_to_be_myself
 
מזוית הראיה הזאת זה כבר פחות מפחיד, נכון?
 
במוקדם או במאוחר בנך ייחשף למונח "הספקטרום האוטיסטי" ולקשר שלו אליו.
אולי כדאי שזה יהיה דרכך ועם המסר הזה של רוזי.
 
לגבי איך מתנהלת כתת תקשורת- הכתה מונה בעקרון 5-8 תלמידים
(במקרים יוצאים מן הכלל יתכן גם 4 או 9).
הצוות מונה בד"כ מחנכת, מורה נוספת, סייעות כתתיות
וצוות פארא-רפואי (מרב"ע, קת"ש, מטפלת רגשית).
מלבד המורות של הכתה, גם המורות המקצועיות של השכבה מלמדות בכתה.
כל תלמיד יכול להשתלב בשיעורים של כתה מקבילה, רגילה,
בהתאם למה שההורים והצוות חושבים שנכון לו.
זה יכול להיות מבכלל לא עד כשליש משעות הלימוד.
זה יכול להיות בכל מקצוע שהוא,
בד"כ בוחרים במקצוע/ות שהתלמיד חזק בו/בהם.
לרוב מלוה אותו אשת צוות לשילוב.
תלמידי הכתה משתתפים בפעילויות שכבתיות (טיולים, מסיבות וכד')
ככל שאר תלמידי השכבה.
יש יום לימודים ארוך- לרוב השעות המאוחרות מוקדשות לפארא-רפואי.
 
זה בעקרון, באופן כללי.
כמובן שבכל כתה ספציפית הדברים מתנהלים קצת אחרת,
בהתאם לאנשים שמנהלים את העניינים.
 
אם יש לך שאלות נוספות, מוזמנת לשאול