כיתת ל"ל לבגרות

jenny7

New member
כיתת ל"ל לבגרות

שלום לכם בפורום של ADHD דליה כתבת על כיתות מב"ר והיתה שם התייחסות קצרה אך בעיקר מצד הורים. אחנו פותחים שנה הבאה כיתה י' ל"ל (כיתה קטנה בתיכון בה לומדים תלמידים המאובחנים כבעלי ליקויי למידה שונים) הילדים לומדים בב"ס מכיתה ז'. תלמידים שהתקדמו יפה שולבו באופן חלקי או מלא במהלך כיתות ז'-ח'-ט- בכיתות "רגילות" בבית ספרנו. חלק מהשילובים עלו יפה וחלק לא - והסיבות רבות הן. בכל מקרה בשנה הבאה הוחלט לפתוח כיתה י' - הצוות המקצועי שלנו חושב ומאמין שניתן להוביל אותם לבגרויות תוך שימוש בכל ההתאמות הקיימות. המשימה לא קלה כי מדובר באוכלוסיה קשה.אנחנו התחלנו לעבוד על תוכנית אינטנסיבית שכוללת כל מקצוע, אסטרטגיות למידה ועוד... הייתי רוצה לקבל התייחסותכם לנושא: למי יש ניסיון בדבר (כהורים , מורים וכו') כמה שעות יש ללמד כל מקצוע שמגישים לדוגמא מתמטיקה, אנגלית מקצועות בחירה - מה מתאים יותר? ברכה ג'ני
 

יונה שו

New member
יש לי הרבה ניסיון

כמחנכת כיתה לליקויי למידה וכן כמלמדת את הכיתות הללו לבחינת בגרות בלשון. מוכנה לעזור לכם בדרככם בכל מה שאוכל, כולל הכנת תוכנית עבודה. לצורך זה אני צריך ריכוז אינפורמציה : א. אבחונים של התלמידים 1. חוזק לעומת חולשה (פירוט לפי תחומים) 2. מוטיבציה 3. קשב וריכוז 4. בעיות רגשיות - אם יש ב. תפקודם בכל מקצוע ומקצוע - חוות דעת של כל מורה בכל מקצוע. אחר כך לעשות טבלה שמרכזת את החוזק והחולשה הקבוצתי, כלומר - סימון של + ו - יש ואין של הקשיים (כדי לדעת משהו על הקבוצה, כך ניתן לרכז ולדעת את הדרך הקבוצתית והאישית). לבדוק מי המורים שמלמדים כל מקצוע ומקצוע - מה הדברים שהם חזקים בהם ומה נקודות התורפה - של המורה ושל המקצוע, כמה שעות נדרשות לכל מורה ללמד לפי יחידות ולפי שנים י' י"א י"ב. ויש עוד המשך לדרך... נראה לי שזו עבודה מספיקה לחודש הקרוב. אני מבטיחה לעזור אם תצטרכו את עזרתי גם בהמשך, בבניית תוכנית, בראיית הדרך ו.... בקיצר, כל מה שיש בי מהניסיון רב השנים - מוכנה לתת למי שמוכן לעשות את המלאכה החשובה הזו עם כל הלב. אחר כך -
 

jenny7

New member
שלום יונה

ותודה על התגובה נראה לי שבאמת יש לנו על מה לדבר אם את יכולה לספר על כיתה שכבר עברה את זה, : כמה תלמידים היו , איזה מקצועות עשו וכמה יחידות, האם למדו בכיתה או היו משולבים, מה עשו בכל שנה, האם היו תלמידים בכיתה שלא היו מסוגלים לגשת ואם כן אז לפי איזה תוכנית למדו? עכשיו שאלות ששאלת רובם רוצים לגשת ובעלי מוטיבציה גבוהה כמעט כולם - בעיות קשב וריכוז - רוב ללא טיפול תרופתי יש בעיות משמעת מקצוע מעודף - מתמטיקה, מתקשים מאוד בהכל אבל הבעיה היא אנגלית. זהו פחות או יותר אשמח לשתף פעולה איתך ביי ג'ני
 

יונה שו

New member
לא לא לא....

עשית עבודה קלה מדי :) סורי.... צריך ממש את האבחון הדידקטי - לא ייתכן שרק בגלל בעיה של קשב וריכוז הם בהגדרה של ליקויי למידה. בטוח שיש כבר תוספות לא קטנות לכך.. וצריך לעבור אבחון אבחון בשיאהרצינות ורק כך אפשר. אם תרצי, אוכל לעשות זאת איתך על אבחון אחד לפחות, אבל תצטרכי לבקש מההורים אישור על כך. כל העבודה שנעשית היא רבה מאד ! ולא רק להגיד שהם בעלי מוטיבציה... זה לא מספיק לנו.
 

jenny7

New member
ליונה הי

אני מודה לך על התיחסות אבל נדמה לי שלא הבנת נכון את פנייתי. מובן מעליו שכל ילד עבר אבחון דידקטי ולא רק אותו. הפירוט של כל הקשיים וכך גם הצדדים החזקים הוא אינדיוודואלי לכל תלמיד ולא נראה לי לעניין לדון בזה המסגרת הפורום. מה שכן רציתי לדעת זה האם יש למשהו ניסון בהובלת כיתה ל"ל לבגרות באופן כללי? אני לא ממש סיפרתי מה אנחנו עושים כי רציתי להשאיר בשלב זה את הבמה להתיחסויות של הפורום. אנחנו בשלב ההכנות וזה באמת אומר ישיבות על כל תיק ותיק בצוות הרחב שכולל פסיכולוג, מדריכי חינוך מיוחד, צוות פרארפואי,חינוכי, הנהלה מקווה שלא שכחתי אף אחד... אני מקווה שעכשיו זה יותר ברור - ושוב אני צריכה עזרה באופן כללי יותר , ניסיון אישי, רעיונות, דעות תודה ג'ני
 
אין לכם אף טכנולוג בצוות?

טכנולוגיה יכולה לעקוף הרבה סימפטומים של ליקויי למידה וריכוז. רצוי שיהיה מישהו שינחה את התלמידים כיצד להשתמש בה, כיצד לרכוש אותה לעצמם בזול או לאגד אותם לקניה משותפת הבמקרים שזה יקר. קיראי על הנושא בקישוריות שלנו. אשמח לעזור לך למצוא טכנולוג.
 

יונה שו

New member
אויש, איפה אתה חי ?

בהרבה מקומות שאני מכירה עושים כאילו כיתה מיוחדת לליקויי למידה. עושים כיתה קטנה, מכריזים עליה, מקבלים עליה הרבה כסף ומוציאים הרבה פחות... התכנון בדרך כלל מועט - כלומר, אפילו המערכת (פרט למקומות בודדים שאני מכירה) עושים אותה קודם לכל ביה"ס ואיך שמסתדר עושים לכיתה הקטנה. גם המורים שמלמדים שם - לא תמיד מקצועיים ספציפית לחינוך מיוחד (הרבה פעמים הם ברירת מחדל) בקיצר... שי לי בטן מלאה על המערכת, לא זה המקום לשפוך... הרעיון של טכנולוג הוא רעיון מעולה !! הלוואי שמישהו היה מיישם...
 

jenny7

New member
הי עדו

תודה על התגובה עברתי על האתרים שצירפת עדיין ברפרוף - וסימנתי לעצמי לחזור בצורה יותר מסודרת. אין לנו טכנולוג לא רק בבית הספר אלא גם בעיר ויותר מזה לא שמעתי שיש בצוותים אחרים של חינוך מיוחד באיזור. אולי אתה מתבסס על חו"ל
הרעיון הוא באמת טוב מאוד רק שזו צריכה להיות מורה מהצוות שיכולה לרכז ולהוביל את זה. אם אני טועה ויש בב"ס עם איש מקצוע כזה אשמח לשמוע על כך. אם לא אז איך היית ממליץ להתחיל? חלק מאתרים שהיו בקישור לא ממש רלוונטיים לנו. החומר על קוייקשינרי מוכר לנו - הבעיה העיקרית במחיר. אם בכיתה יש 15 תלמידים , כמעט כולם עם בעיות כלכליות שלא מאפשרות רכישת המילונית מה האפשרויות שיש אם בכלל? תודה רבה שוב על עזרה ג'ני בברכה ג'ני
 
לא הכל יקר כמו קוויקשנרי.

הקראה ממוחשבת באנגלית, למשל, זולה. כשעבדתי כיועץ טכנולוגי ללקויי למידה בארץ, קיבלתי לייעוץ גם אנשים מחוץ למוסד החינוכי שלי. יתכן שגם אחרים יעשו זאת. ספרי לי באיזה אזור את גרה ואנסה לחשוב על מישהו שיעשה לך היכרות ראשונית עם התחום.
 

jenny7

New member
טכנולוגיה

ובכן תחום מרתק. האם לומדים את זה בארץ - אמרת ששמשת כיועץ - האם על סמך לימודים אן ניסיון הרב שצברת? שולחת את הפרטים במסר. בברכה ג'ני
 
שימשתי כיועץ על סמך ניסיון אישי.

אפשר ללמוד טכנולוגיה מסייעת לליקויי למידה בחוג לליקויי למידה באוניברסיטת חיפה. אני מנסה להתקבל ללימודי טכנולוגיה מסייעת לעקיפת לקויות בהכללה בשיקגו.
 

יונה שו

New member
אולי עדו עוזר ?

למה ההודעות של ג'ני נפרשות כך על הדף שאני לא רואה את כולן, אלא מקומה של הפרסומת מסתיר את החלק השמאלי...
 

דליה.ד

New member
ג'ני שלום וברוכה הבאה גם לכאן../images/Emo140.gif

כיתות מב"ר מופעלות על ידי פרוייקט שח"ר של משרד החינוך. ראשי התיבות של מב"ר הוא "מסלול בגרות רגילה" כאשר המטרה המוצהרת היא הגשת הילדים לקויי הלמידה לבגרות מלאה (מינימלית או מוגברת תלוי בתלמיד). מבחני הבגרות פרושים על פני שלוש שנים (מכיתה י') ומחולקים ליחידות כך שהילדים לומדים ממוקד לבחינות באותו סימסטר. למשל בתי בכיתה י' לומדת במחצית השניה רק לשון, מתמטיקה והיסטוריה בהן יש לה בחינות. לבת הגדולה שלי (י"ב מב"ר) נשארה יחידה באנגלית, יחידה במתמטיקה, יחידה בתנ"ך ויחידה בהבעה, והיא מסיימת את הבגרויות (הציונים שלה כולם מעל 80). אצלינו בבית הספר מקבלים לכתה רק ילדים שבאמת ובתמים רוצים להוציא בגרות. לא מתקבלים תלמידים עם בעיות התנהגות קשות. חומר על כיתות מב"ר תוכלי לקבל באתר "או"ח" של משרד החינוך ואם תרצי אוכל לקשר בינך ובין מרכזת פרוייקט מב"ר אצלינו בבית הספר (שקיבלה בקיץ שעבר את פרס משרד החינוך על ניהול פרוייקט מב"ר בהצלחה הגדולה ביותר בארץ...) - אז...פני אלי במסרים אם את מעוניינת. ושיהיה בהצלחה!
 

יונה שו

New member
אצל מי הטעות ?

נדמה לי שמב"ר... זה לתלמידים שמתקשים אבל ללא ליקויי למידה מי טועה ?
 

jenny7

New member
נכון

הי דליה אני כבר עברתי על חלק מהחומר שנמצא ברשת בקשר לכיתות מב"ר. מה שכן - אנחנו במצב טוב יותר מבחינת השעות - כפי שידוע כיתות ל"ל התקציב שלהם יותר משמעותי מכיתות מב"ר אבל מה לא נוכל לעשות את ה"סינון" ולהוציא ילדים עם בעיות התנהגות ולהשאיר רק את החזקים. כל הכיתה עולה מ ט' לי'. האפשרות היא לחלק את הכית ל2 קבוצות - בבגרות ולא בגרות גם בעייתית הן מבחינת השעות והן מבחינת התוכן לכיתה השניה. בכל מקרה האם את יכולה לפרט לי איזה בדיוק מקצועות בכל סמסטר ובכל כיתה היא למדה (בתך הגדולה ). כמה שעות לדוגמא כל מקצוע לקראת מבחן באותו סמסטר כמובן אשמח להיות בקשר עם המרכזת אם זו לא טרחה גדולה מדי שוב תודה ג'ני
 
למעלה