כיתת תקשורת

כיתת תקשורת

עוד יש זמן, אבל בעקבות השאלות הרבות שיש - התחלתי לחשוב שאולי צריך להתכונן.
קודם כל, אני מבינה שלא תמיד יש מקום. אז איך זה עובד? כל הקודם זוכה?
נניח, בתחילת השנה בכיתה ו' אודיע שאני רוצה שיילך לחטיבה עם כיתת תקשורת - יגדיל את הסיכויים לעומת אם אבקש רק בסוף השנה? אפשר לבקש ולהתחרט?
וגם איפה רואים את רשימת הכיתות? ניסית קישור באלו"ט ובעוד אתר - ולא הגעתי למה שחיפשתי.
 

Hidden4ever

New member
כמו שאת מבינה זה די לא פשוט

אני לגמרי לגמרי בדאון בגלל זה.
&nbsp
פותחים כיתות כשיש קבוצות של ילדים שעולים בכיתה א', אבל הנה במקרה שלנו, הילדה אובחנה רק בסוף כיתה ד'... ואם זה לא מספיק, אחרי שהוועדות הסתיימו ולא באשמתנו. אין לי אבל מושג אם זה היה משנה אם היתה עולה לוועדה בזמן. לא ברור לי אם פותחים כיתות רק כי נמצא ילד שאין לו מסגרת.
&nbsp
מה שכן, אצלנו קודם כל חיפשו במחוז שלנו וכשהבינו שאין מקום, התחילו לחפש במחוז הסמוך אבל שם את בעדיפות שניה. קודם כל יכניסו ילדים מהמחוז שלהם ואז ורק אז יבדקו אם נשאר מקום... כרגע מבררים עבורי במקומות שהם במרחק של 30-45 דקות נסיעה לכל כיוון שזה נורא...
&nbsp
אני לא מצליחה להבין עם מי מדברים למעלה על זה.
 
יש לה בעיה עם נסיעות ארוכות?

הבן הגדול בחטיבה, נוסע כל יום כחצי שעה לכיוון.
לבן השני יש חברים מיום שליפה, כולל כאלה שגרים 40 דקות מאיתנו.
אז קצת בעייתי להסיע, אבל חברתית זה עובד מצויין.
 

Hidden4ever

New member
המממ... אין לי מושג

נתחיל מזה שמפני שאין לנו שום מקום עבורה כרגע ויש מצב שאאלץ למצוא בסוף שילוב, אני לא מנהלת כרגע שיחה איתה על משהו שאולי לא יקרה.
&nbsp
בעיני זה יכול להיות מאוד מתיש - זה מצריך לצאת מוקדם יותר לבית הספר, לחזור מאוחר יותר ויש לדוגמא חוגים אחר הצהריים, אולי תרצה תנועת נוער (חשבתי על כנפיים של קרמבו לדוגמא) ואם הילד חוזר מאוחר, זה מקשה בהיבט הזה. היא הולכת כבר כמה שנים לחוג אמנות שמאוד עוזר לה גם בהיבט הרגשי. הוא מתחיל בשעה 5 לידינו. אם הלימודים מסתיימים בשעה ארבע וחצי ויש נסיעה ארוכה שכוללת גם כמה עצירות נוספות בדרך, אין מצב שתספיק. זה פייר כלפיה? זה נוצר רק בגלל שהיא צריכה מסגרת מיוחדת ומפני שאין מספיק באיזור שלנו...
 
למה 4 וחצי?

בגלל חינוך מיוחד? נראה לי שרק בתי ספר מיוחדים מסיימים מאוחר. מי שבבית ספר רגיל, גם אם זה במסגרת מיוחדת, צמוד ללו"ז הרגיל. נראה לי גם מבחינת החופשות. לא ככה?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אצלנו, ביסודי, הלימודים בכתת תקשורת הסתיימו ב 3:15
כלומר היה יום לימודים ארוך, בעיקר לצורך שעות פארא-רפואיות
והכנת שיעורי בית, אבל לא עד ארבע וחצי.
בחלק גדול מהחופשות היתה להם קייטנה של הכתה.
 

Hidden4ever

New member
לפחות לפי האתר של אלוט

רשום שכיתת תקשורת בבית ספר רגיל לומדת יום לימודים ארוך עד 16:45. הבנתי שאפשר לקצר את זה אם כלל ההורים בכיתה מסכימים ואותו כנ"ל גם לגבי אורך שנת הלימודים שנמשכת עד ה- 15 באוגוסט.
&nbsp
מניחה שזה משתנה מכיתה לכיתה.
&nbsp
https://alut.org.il/?page_id=373
 

Hidden4ever

New member
פניתי למחלקת החינוך במועצה שלי

כל התהליך מתחיל שם. הם עושים בירורים מול מחלקות החינוך בישובים במחוז ואחר כך מחוץ לו. למדתי הרבה מכל הסיפור הזה וזה רחוק מלשמח אותי.
 

Hidden4ever

New member
באלוט רק אומרים באיזה בתי ספר יש מסגרות

אפשר לפעמים לקבל מידע מהאתרים של בתי הספר אבל כל בית ספר מחליט אחרת וגם זה לא אומר שמה שיש שם עדכני ובטח שלא תוכלי לקבל מידע על גודל הכיתות ואם יש מקום...
 
אז בדקתי שוב

באזור שלי יש חטיבת ביניים שאני מכירה במרחק כ- 20 דקות נסיעה, שתי כיתות בישוב במרחק כחצי שעה נסיעה - אחת בבית ספר דתי ואחת בשכונה ממש גרועה. ועוד 3 בתי ספר במרחק של 50-60 דקות.
ובאזור אחר - כיתה בישוב במרחק של כ- 30 דקות.
ובאזור אחר נוסף - נסיעה של 40 דקות.
זה בלי קשר למקום פנוי.
לכל המקומות האלה יכולים להפנות?
בית הספר היחיד שרלוונטי, הקרוב ביותר - יש מלא ישובים מסביב. הגיוני שבכל האזור יש רק 8 אוטיסטים בגיל המתאים בתפקודים האלה?
הרי רק בקבוצת מיומנות של בני הם 5 או 6 בנים מהאזור, כולם בתפקיד דומה וכרגע בשילוב יחידני. לפחות על כמה אני יודעת שצפויים לעבור לכיתת תקשורת בשנים הקרובות (דיברתי קצת עם האמהות).
 

Hidden4ever

New member
נראה לי שכשיש מעבר למסגרת חדשה כמו חטיבה

אז נפתחות עוד כיתות אם יודעים מראש, בדיוק כמו כיתות א'. יש מצב שאם אתן כמה אמהות שמכירות אחת את השניה ופונות ביחד, תוכלו להגיע להקמת כיתה.
&nbsp
המצב שלנו מורכב יותר כי היא אובחנה באמצע יסודי ובסוף שנת הלימודים וזה הפך את כל הסיפור למורכב יותר.
 

Hidden4ever

New member
לא יודעת...

מניחה שאם בית הספר יכול להכיל כמה כיתות, אז כן, אבל נראה לי שזה לא נפוץ.
 
וזה כזה פשוט להחליט שתהיה כיתה

בבית ספר שעד היום לא היה? הרי צריך אנשי מקצוע שאין בבית ספר בשגרה.
 

Hidden4ever

New member
הבנתי שלא פשוט בכלל

צריך רצון ומוכנות לבצע התאמות כמו חדרים לטיפולים, הזנה, יום לימודים ארוך ושנת לימודים ארוכה. באמת תוהה מה מביא בית ספר להחלטה כזו ויש בתי ספר עם הרבה כיתות תקשורת.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
זה דורש השקעה אבל היא משתלמת
הן מבחינת עיבוי והעשרת הצוות החינוכי (כולל צוות פארא-רפואי)
דבר שביה"ס כולו נתרם ממנו,
הן מבחינת תקציב נוסף
והן מבחינת העשרת הסביבה החינוכית מעצם זה שמשתתפים בה גם ילדים מיוחדים,
לטובת כל האנשים שנמצאים בה, ילדים ומבוגרים.

יש בהחלט בתי"ס עם כתת תקשורת בכל שכבה (זה בד"כ מה שקורה)
ולכן כמה כתות תקשורת בביה"ס.
בי"ס שיש בו כמה כתות תקשורת באותה שכבה לא יצא לי עדיין לשמוע, אולי יש.
 
אז מעתיקה שוב את השאלה עם האפשרויות שלנו לחטיבה. מה דעתך?

באזור שלי יש חטיבת ביניים שאני מכירה במרחק כ- 20 דקות נסיעה, שתי כיתות בישוב במרחק כחצי שעה נסיעה - אחת בבית ספר דתי ואחת בשכונה ממש גרועה. ועוד 3 בתי ספר במרחק של 50-60 דקות.
ובאזור אחר - כיתה בישוב במרחק של כ- 30 דקות.
ובאזור אחר נוסף - נסיעה של 40 דקות.
זה בלי קשר למקום פנוי.
לכל המקומות האלה יכולים להפנות?
בית הספר היחיד שרלוונטי, הקרוב ביותר - יש מלא ישובים מסביב. הגיוני שבכל האזור יש רק 8 אוטיסטים בגיל המתאים בתפקודים האלה?
הרי רק בקבוצת מיומנות של בני הם 5 או 6 בנים מהאזור, כולם בתפקיד דומה וכרגע בשילוב יחידני. לפחות על כמה אני יודעת שצפויים לעבור לכיתת תקשורת בשנים הקרובות (דיברתי קצת עם האמהות).
 

schlomitsmile

Member
מנהל
שעה נסיעה בכל כיוון- מאד לא סביר
מצד שני, נתקלנו כבר בדיווחים על כלמיני דברים לא סבירים, אז לכי תדעי

אבל לאור קיומן של כל הכתות האחרות, קשה לי להאמין שיגיעו דברים לידי שליחה לשם.

שאר הכתות אפשריות מבחינת המערכת.

אם יש מספר ילדים שלומדים בשילוב יחידני בכתה ו',
וכבר בתחילת אותה שנה ההורים פונים יחד לרשות המקומית
(בעקרון גם אם פונים לחוד, אבל יש יותר כח וסיכוי אם ביחד)
ומבקשים להערך לפתיחת כתת תקשורת עבורם,
אזי הרשות מחוייבת להערך.
מינימום תלמידים לפתיחת כתת תקשורת- 5 .
האם תעמוד במחוייבותה- הכל תלוי בנפשות הפועלות...
כדאי להזכיר להם לאורך השנה, להתעניין איפה זה עומד
ואם אפשר- לגייס גם את המתי"א לעניין, שגם הם "יזכירו".
 
למעלה