כיתת תקשורת

שרונה167

New member
שלום.
הבת שלי בת 14 אובחנה לפני חצי שנה asd בתפקוד גבוה.
היא משולבת בכיתה רגילה. יש לה הפרעת קשב ללא מטופלת , כלומר ללא כדורים (בכל הכדורים הופיעה חרדה, וסטרטרה לא עזרה). ומאוד לחוצה מהלימודים. עד שבעצם התייאשה מזה. היא לא עושה דבר מיוזמתה עד שאני שם מדרבנת וכו.
אני מרגישה שוטרת.. וזה מעיב על היחסים שלי עם הבת שלי.
מה גם שלא טוב לה שם בכללי. לימודית. חברתית.
לכן שקלתי להעביר לכיתת תקשורת/ בית ספר לחינוך מיוחד.
לבת שלי אינטלגנציה תקינה. לפי דעתי יש לה רמה גבוהה יותר מהממוצע במתמטיקה שלא מתבטאת כי היא מיואשת.
מסביבי הרבה יעצו לי לא להכניס לכיתת תקשורת או חינוך מיוחד כי הרמה לא אחידה בכל כיתה וזה יכול להוריד אותה.
אך אני מתעקשת לשנות לה את המסגרת.

הייתי רוצה לשמוע המלצות מבעלי ניסיון. המלצות לכיתות תקשורת בסביבת המרכז (חולון, ראשון, תא,וכו).

אני באמת אובדת עצות. מפחדת לטעות ומצד שני אני חושבת שצריך לעשות משהו .
אני פשוט רוצה לראות את הבת שלי מחייכת יותר..

תודה. שרונה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מסכימה איתך- הכי חשוב שיהיה לה טוב.
אפילו לצורך למידה- כשלבנאדם לא טוב, הוא אינו פנוי ללמידה
וחשוב לא פחות, אולי יותר, הלמידה על מי אני, מה מקומי בעולם, האם יש סיכוי שיהיה לי טוב.
החיפוש (ובתקוה גם המציאה) של בי"ס בו יהיה לה טוב,
גם יעביר לה מסר ושיעור חשוב, ממש לא מובן מאליו כשמדובר בא"סים (=אנשי ספקטרום) לצערי:
כשלא טוב לי, יש טעם לעשות מעשה, לא להוריד את הראש "זה מה יש" אלא לחפש דרך לשנות.

לא מכירה בתי-ספר באזור שלך, אבל מנסיוני (4 בנים, שלושה מהם על הספקטרום, הצעיר בן 15)
שווה לחפש בית-ספר אחר, שיהיה מרחב מאפשר עבורה,
שייתן מענה לצרכים שלה ומקום ליכולות ולסקרנות שלה.
בכתות תקשורת יש באמת שונות רבה, יש מצויינות, בינוניות וגם גרועות.
זו עשויה להיות אפשרות, אם מוצאים כתה טובה,
לחליפין, יש מגוון של בתי-ספר עם גישות חינוכיות יחודיות שעשויים להתאים לה.
הפיצקי שלי למשל לומד בבי"ס דמוקרטי,
כשהתחיל ללמוד שם, בכתה ד', ניסח זאת כך:"אם בי"ס, רק דמוקרטי".

מה תחומי העניין שלה?
יש בתי ספר לטבע/אומנות וכו' - אולי תרגיש טוב באחד מהם?

האם היא מודעת למסקנות האבחון?
מה היא אומרת עליו?
ועל המחשבה לעבור בי"ס?
 

שרונה167

New member
שלום לך ותודה על התגובתך.
הבת שלי מאוד מוכשרת בציור וזה ובית ספר לאומנות יתאים לה.
בהתחלה הייתי נגד בית לחינוך מיוחד . אני חוששת שהאתאקלמות תהיה קשה יותר. ואולי רמת הכיתה תהיה נמוכה ...
מצד שני אולי זו אופציה יותר טובה לאור העובדה שאני לא בדיוק בוחרת את כיתת התקשורת שהבת שלי תהיה. ושמעתי שיש יותר בנים בכיתות כאלו.

שמעתי על בית אקשטיין ברמת גן ספארי. ואור יהודה. יש עליהם המלצות?

האם מכירה בתי ספר אחרים טובים מספיק?

אני כל כך מבולבלת.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
הבלבול מובן...
ואת יודעת מה? לפעמים עדיף בלבול על הליכה "ראש בקיר" ישר קדימה בלי לשאול שאלות.

נכון שלרוב לא ממש ניתן לבחור את כתת התקשורת,
אבל לפעמים יש אפשרות לברר לאיזו כתה יהיה השיבוץ אם תבחרו בכתת תקשורת,
ואז לצור קשר עם יועצת ביה"ס, לשוחח, אולי אפילו לפגוש את המחנכת המיועדת,
ולהתרשם האם נראה מתאים או לא.
לא תמיד, אבל לפעמים.

כשמדובר בבתי-ספר למשל לאמנויות, זה בודאי אפשרי.
מצאתי ברשת כמה כאלה, אולי שווה לך לצור קשר ולהתחיל לברר



מניחה שיש נוספים.

כדאי להתחיל מאיזשהו ניסוח של מה בעצם את מחפשת.
איזה מאפיינים חשוב שיהיו לביה"ס, איזה חשוב שלא יהיו בו.
ואז, כשאת מדברת או מבקרת בבתי הספר, תדעי מה לשאול וגם למה לשים-לב בין השורות.
לעניות דעתי, חיוני שבתך תהיה מעורבת בניסוח הנקודות האלה-
הרי רק היא יודעת באמת מה היא צריכה, מה עושה לה טוב ומה רע.
זה גם מעצים אותה כשלא פועלים מעל ראשה ומאחורי גבה, אלא יחד איתה.
מקשיבים לה, רואים אותה.
ואפרופו היחסים ביניכן שהזכרת קודם- זה משהו שעשוי לעשות להם טוב, אם היא תקבל ממך מסר שכזה:
אני רואה אותך, מרגישה שלא טוב לך, אעשה כל שביכלתי כדי ביחד איתך למצוא לך בי"ס שיהיה לך כייף לצאת אליו כל בקר.
אנחנו שותפות, צוות משימה שמשימתו היא לסלול לך דרך שתהיה נכונה וטובה לך.

לגבי המלצות- תמיד טוב לשמוע, אבל נראה לי חשוב לזכור שהן מבוססות על החויה האישית של הממליץ (או ההיפך מממליץ...).
לא תמיד בטוח שמה שנכון לילד אחר (בין אם היה לו טוב או רע בביה"ס הזה) יהיה נכון גם לבתך.
לכן תמיד העדפתי לפגוש בעצמי את היועצת/המחנכת ולבקר בביה"ס, לחוש את האוירה בו
בצמתים הרבים בהם עשיתי בחירות כאלה לבנים שלי.
 
למעלה