כי האדם עץ השדה

כי האדם עץ השדה

נדמה לי שזה מהתנך אני לא בטוחה מישהו יודע, אם כן, מאיפה בדיוק?
 
דברים כ

יט כִּי-תָצוּר אֶל-עִיר יָמִים רַבִּים לְהִלָּחֵם עָלֶיהָ לְתָפְשָׂהּ, לֹא-תַשְׁחִית אֶת-עֵצָהּ לִנְדֹּחַ עָלָיו גַּרְזֶן--כִּי מִמֶּנּוּ תֹאכֵל, וְאֹתוֹ לֹא תִכְרֹת: כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה, לָבֹא מִפָּנֶיךָ בַּמָּצוֹר. כ רַק עֵץ אֲשֶׁר-תֵּדַע, כִּי-לֹא-עֵץ מַאֲכָל הוּא--אֹתוֹ תַשְׁחִית, וְכָרָתָּ; וּבָנִיתָ מָצוֹר, עַל-הָעִיר אֲשֶׁר-הִוא עֹשָׂה עִמְּךָ מִלְחָמָה--עַד רִדְתָּהּ
 

amir213

New member
אני מבין קטן מאוד בתנ"ך אבל...

"כי האדם עץ השדה". רק אציין שעד כמה שאני יודע משמעות הביטוי שונה בשפת היומיום מהפירוש התנ"כי (המקורי) שלו.
 

פלגיה

New member
הפירוש הוא

שאם בזמן מלחמה עושים מצור על עיר יש איסור לכרות את העצים באיזור, כי העצים שונים מן האדם בכך שאין להם ברירה - הם שם ולא יכולים לברוח מפני הכורת ( בשונה מן האדם שכן יכול לברוח) ונכון - הביטוי שינה את המשמעות שלו, והיום משתמשים בו כדי להקביל בין האדם לעץ השדה, ולומר במה הם דומים (כשם שעושה בצורה מאוד יפה שירו של נתן זך)
 
הרחבה

בני ישראל עומדים לכבוש את ארץ ישראל. לצורך המצור על עיר דרושות קורות עץ. האיסור אינו על כריתת עצים בכלל, אלא רק על עצי פרי. כי הרי בני ישראל עומדים לרשת אותם ולמה ישחיתו מקור מזון ופרנסה לעצמם?
 
למעלה