כך זה התחיל...

גם בלי סאב


שלום
מצד שני, מדובר בז'אנר שהמשיך לתוך שנות ה-60 של המאה הקודמת, שבו המערכת הגיע בתוך רהיט! וכללה את הרמקול ואת הפטיפון (משגה אקוסטי!)
וגם מקום אחסנה לתקליטים.
לפעמים, העיקר היה יופיו של הרהיט עץ. לפעמים, היה בו רמקול FR שנשמע ב-AM פשוט אגדה!
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
חחח... אתה מזכיר לי את הרדיו הישן שהיה בבית הוריי ז"ל...
לרמקול שלו לא היה מגנט, אלא סליל אלקטרומגנט, שיצר שדה מגנטי כשהעבירו דרכו
DC. ואז... אני לתומי, הייתי בטוח, שרמקול זקוק ל-4 מוליכים. כשראיתי לראשונה רמקולים
שלהם יש רק 2 הדקים, הייתי מופתע!
וכן. למקלטי הרדיו הוותיקים הללו, באמת היה צליל ערב לאוזן, ואז? מי שמע אז על FM?
 
כך זה התחיל...

שלום
תמונה ממוצר שנתקלתי בו היום בשוק הפשפשים בחיפה.
משעשע למדי.

 
סליל ה"אלקטרומגנט" של הרמקול, היה בעצם

סליל ההשראה בספק המתחים!
לאותם מכשירי רדיו ישנים, שפעלו עם שפופרות ריק "רדיו מנורות", היה ספק מתח גבוה (בזרם, יחסי נמוך) שאת היישור עשו עם דיודת ריק (בדרך כלל דו-אנודית) שאחריה בא קבל אלקטרוליטי (במקרים רבים האלקטרוליט היה נוזלי והקבל היה עשוי מאלומיניום). אחרי הקבל בא סליל השראה (עכבה גבוהה לזרם חילופין ועכבה נמוכה ל- DC) ואחרי הסליל היה קבל אלקטרוליטי נוסף (מסננת "פיי").
במכשירים "משוכללים" לאחר דרגת היישור והסינון הוסיפו גם שפופרת גז אשר שימשה "מייצב מתח".
ואכן, במכשירי רדיו רבים, ניצלו את סליל ההשראה ליצירת השדה המגנטי הקבוע של הרמקול.
אחד היתרונות של השימוש בטכניקה זו, היה ביטול ה-HUM שנוצר במגבר השמע. אם היו הופכים את כיוון השדה המגנטי (הפיכת החוטים של הסליל) היה מתקבל HUM בכיוון הנכון של החוטים, כמעט ולא נשמע ה- HUM.
אריאל אריאלי
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
וואלה אתה מזכיר לי נשכחות! נכון. זה היה המשנק של הספק.
וכשכבר השתמשו ברמקולים מגנטיים, היה ניתן לרכוש משנק בנפרד, שבעצם עשה את אותה עבודה.
אז מי אמר שפעם לא ידעו אלקטרוניקה? ידעו, ועשו דברים יפים.
 
המעבר משפופרות ריק למצב המוצק

שלום
רבים התקשו לקבל את השינוי בצליל. מה גם שבראשיתם של הטרנזיסטורים, היה מקום (רב) לשיפור.
אך תחום השמע תמיד היה שמרן ומקובע. כך קרה גם ביציאת ה-CD והמדיום הדיגיטאלי.
גם הגברה ב-D-Class, לא התקבלה יפה. היום יש לי אחד ברכב שעושה עבודה נפלאה. לא פחות טוב ממה ששומעים ממגברים ב-Class A/B ואפילו A.
 
למעלה