כך ניאבק בפשע: נתניהו מגביל את מכירת האלכוהול

שרון2712

New member
כך ניאבק בפשע: נתניהו מגביל את מכירת האלכוהול

"הגבלת שעות מכירת אלכוהול לאחרי השעה 21:00 תצמצם את צריכת האלכוהול"- כך אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו שהציג את תכניתו למיגור הפשע והאלימות בישראל .... ראש הממשלה דיבר גם על פרויקט "עיר ללא אלימות". "מדובר בפרויקט שהוריד 20-30% מרמת האלימות בחלק מהערים בעקבות רישות הערים במצלמות", סיפר. "ישנו פרויקט כזה בלונדון וזה הוריד שם את רמת האלימות בצורה משמעותית". http://www.mako.co.il/news-israel/local/Article-ab361b0320a6321004.htm מה דעתכם? יעיל או מוגזם? עניין האלכוהול נראה לי לא הגיוני אגב, כל הכבוד על פתיחת הפורום הזה.
 

CreazyMom

New member
אלכוהול

אני דוקא חושבת שעניין האלכוהול מאוד מהותי. עד הצבא הנוער שלנו הוא נוער והמגבלה לקניית אלכוהול היא עד גיל 18. במקום להגביל שעות מכירה, הייתי מגבילי את גיל הקנייה ל 21, כמו אצל האמריקאים שדוקא נותנים לנהוג מגיל 16. אצלם גם אי אפשר להסתובב עם האלכוהול ברחוב. בני הנוער שלנו, ולא רק ממוצא רוסי, קונים אלכוהול בפיצוציות ויושבים במקומות ציבוריים ו"עושים שמח". שיהיה שיטור עירוני, שלא יתנו להם לשבת ברחוב או בגינות ציבוריות ושלא ישתו אלכוהול עד גיל 21, לפחות לא בציבור. נתניהו הוא ראש הממשלה. לא שמעתי אותו, אבל בהחלט דמיינתי את קולו כשקראתי את הכתבה. יש בטחון בדברים שלו. השאלה אם זה באמת יקרה. כאמא לנער בן שמונה עשרה כמעט, שלא חוזר הביתה שתוי, אבל אני יודעת שהוא והחברים שלו שותים בחברותא, אני חושבת שהאלכוהול בדומה לסמים, מאפשר קלות ראש בתפיסת העולם וגם גורם לתגובות קיצוניות.
 

שרון2712

New member
אני מסכימה בעיקר עם המשפט האחרון

מכירת אלכוהול בפיצוציות, קיוסקים וכן הלאה היא מסוכנת וצריך לאסור אותה. לא בדקתי את העניין אבל נראה לי שרוב הנערים שיושבים ושותים סתם ברחוב, בגינה או בים, קונים את האלכוהול בדיוק במקומות האלה לגבי מכירת אלכוהול במקומות בילוי עד שעה 21:00, זה כבר נשמע לי לא סביר. אנשים לא יוצאים ב-19:00 וזה בעצם מבטל את האפשרות לשתות כוס בירה בפאב או כוס יין בארוחת ערב. הבעיה עם הגבלת הגיל לשתיית אלכוהול היא עניין הצבא. הטענה היא שאם אני סומכת על מישהו שיגן על חיי ויסכן את שלו בשביל זה, אני לא יכולה לא לסמוך עליו שישתה אלכוהול.
 

CreazyMom

New member
רק נתתי כדוגמה

את האמריקאים, שסומכים על ילדיהם שינהגו מגיל 18 וילכו לצבא מגיל 18, ועדיין מכירת האלכוהול מוגבלת בגיל. מאחורי איזה הגיון הם מסתמכים? עובדה בשטח, שאי אפשר לסמוך. למרות שאנחנו סומכים עליהם להיות חיילים, אין רשיון נשק באופן אוטומטי לכל יוצא צבא (וטוב שכך). וחוץ מזה, בפיצוציות לא באמת אוכפים גם את גיל 18. לא נראה לי שהיתה כוונה להגביל באמת מקומות בילוי, אבל לא שמעתי את הראיון רק קראתי אותו ואולי פספסתי משהו.
 
זה צעד אחד שצריך להשתלב בכלים אחרים בהתחשב בעובדה שרבים שותים בטווח הגילאים 13-הוצאת רשיון נהיגה, ומוצאים את הדרכים המתוחכמות לקנות אלכוהול, צריכה להיות מערכת שלמה שתכלול :שוטרי מקוף, מודיעין אזרחי(הלשנה),מחקלה מיוחדת של מס הכנסה, דוחות "חניה" של מי שייתפסו היכן שאינם אמורים להיות ועוד.
 

CreazyMom

New member
ולא לשכוח

דוחות למי שעובר על מכירת אלכוהול לקטינים. נראה לי שאת חוק החמץ אוכפים ביתר אדיקות
 

s h o o s h a

New member
על הגבלות ועוד

למנוע מפיצוציות וחנויות אחרות למכור אלכוהול לקטינים אינו מעשי בפועל שכן יש מספיק דרכים אחרות [ו"יצירתיות"] בהם ישיגו אותם בני נוער את אותו האלכוהול. הפיתרון המוצע הוא שטחי ויש לפעול למגר את שורש הבעיה והדבר יכול להיעשות באמצעות חינוך! אבל איך חינוך אם מורים שלנו לא מוכנים לקבל תלמידים אתיופים לבתי הספר שלהם ואף אחד לא טוען נגדם לאלימות שהם מפעילים נגד קהילה שלמה. גזענות, אפליה. אבל לא אלימות. ושום סנקציות לא ננקטות נגד אותם מנהלים שסירבו לקבל את התלמידים. ובמה הדבר שונה מאותם בעלי מועדוני לילה אשר מציבים סלקטורים בכניסה למועדונים ולא מאפשרים כניסת "כהיי עור", ביניהם חיילים המשרתים ביחידות קרביות, לבלות במועדון, ולו רק בשל צבע עורם? גם כאן יאמרו גזענות ואפליה, אבל זו אלימות. ולכן, בראש וראשונה יש לחנך את בני הנוער ורק אז להתפנות לענישה קשה נגד כל מי שנוקט ביד אלימה בזולתו.
 
למעלה