כך "שדדתי" את סטימצקי

  • פותח הנושא Soak
  • פורסם בתאריך

Soak

New member
כך "שדדתי" את סטימצקי

טוב, לא ממש. אבל כשיצאתי אתמול מסטימצקי סינמה סיטי ראשל"צ זה קצת הרגיש ככה.
זו חנות הבית שלי, ותמיד כשאני בסביבה אני נכנס לשם לבדוק מה חדש. הם די מזלזלים בבלו ריי, שמים הכל ביחד מעורבב, בלי חלוקה לרגיל ותלת מימד ובלי מדף לחדשים - כך שצריך כל הזמן לערבב את הבלאגן כדי למצוא משהו. אתמול ראיתי שהיה להם את הנזל וגרטל החדש, ואני רואה שהגרסה הרגילה עולה 139 ש"ח וליד זה מונחת גרסת התלת מימד עם 2 דיסקים, וגם היא עולה 139 ש"ח. לא היה לי הגיוני שהתלת מימד והרגיל עולים אותו דבר, ובדיוק הגיעה מוכרת ושאלה אם אפשר לעזור - אז שאלתי אותה. אני בכלל חשבתי שהטעות היא בתמחור של הגרסה הרגילה... חשבתי שהיא אמורה לעלות פחות ורק התלת 139. המוכרת הלכה לקופה וצעקה לי משם שהתלת עולה 179 שקל (!!!). מדהים שעוד מוכרים סרטים בארץ במחירים כאלה.

פתאום הבנתי שיצאתי קצת דביל ששאלתי אותה, כי יש חוק בארץ שאם יש מדבקת מחיר על המוצר אז הם חייבים לכבד אותה, גם אם המחיר שגוי. היא באה לאסוף את כל גרסאות התלת מימד כדי לשים עליהם מדבקת מחיר מתוקנת, אבל החזקתי ביד אחת עם מדבקה של 139 ש"ח והחלטתי בכל זאת לנסות את מזלי (למרות שאין כאן עניין של מזל, אלא חוק שהם צריכים לכבד. אבל היא היתה ילדונת כזאת ולא רציתי לעשות סצנה. אם היא היתה מתווכחת איתי הייתי מוותר). בקיצור אמרתי לה שע"פ חוק מגיע לי לקנות במחיר הרשום והיא אמרה שאם אני רוצה היא תכבד את זה. כנראה שהם מורגלים בנושא. כמובן אמרתי לה שאני רוצה. ואז היא הוסיפה שיש מבצע השני בחצי מחיר - אז לקחתי עוד סרט.

בקופה ירד עוד 8% מהמחיר הסופי כי אני חבר מועדון, ואחרי כל ההנחות האלה עוד שלפתי לה זיכוי שישב לי בארנק של 120 שקל...
בקיצור, שילמתי 40 שקל על שני סרטי תלת מימד ויצאתי משם בתחושה קטנה של שוד
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זיכוי = כסף שהם קיבלו; חסכת 40 ש"ח + 8%, אחלה

תהיה בטוח שהם עדיין לא הפסידו עליך...
רווח של חנויות ספרים (ובכלל, ברוב התחומים, לא כולל מחשבים, מזון ועוד) הוא לרוב כ-50% מתוך המחיר ללקוח. אז במקרה הכי גרוע הם הרוויחו עליך "רק" 46 ש"ח.
לא שדדת ולא נעליים. תהנה מהרכישה! (אין לי מושג איזה סרט זה בכלל, לא שמעתי עליו).
 

Soak

New member
תודה


מובן שזה לא "שוד" אמיתי. אבל זה הרגיש ככה בגלל הטעות שלהם + מבצע השני ב-50% + 8% הנחה נוספת + תשלום בזיכוי (נכון שעבורם זה כסף אבל לי זה לא עלה. זה היה ממתנה שהחלפתי בזמנו).

אין לי "רחמים" עליהם, ברור לי שהם עושים רווח גם עם כל המבצעים האלה. היה לי קצת לא נעים מהמוכרת להתעקש על המחיר השגוי, אבל מה לעשות... זו טעות שלהם. כאמור לא הייתי מתווכח אם היא היתה מתעקשת. יש גם מקרים שאני בוחר להתווכח, למשל בחנות נוחות ליד העבודה שלי המוכרת התעקשה לגבות לי 9.30 ש"ח על בקבוק נסטי שיש עליו מדבקה של 8 ש"ח, רק בגלל שזה מה שרשום לה במחשב. היא גם היתה גסת רוח וחצופה, מה שעוד יותר דרבן אותי להתעקש. הגעתי עד המנהל, למרות שמדובר בהרבה פחות כסף מסטימצקי. כמובן שבסוף הוא התנצל וגבה את המחיר הנמוך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין מה להרגיש לא נעים מהמוכרת, זה לא הכיס שלה

ברשתות גדולות ומסודרות יש נהלים ברורים מה עושים, והמוכרים יודעים ולא ממצמצים. קורה הרבה בעיקר ברשתות שיווק (מזון), וזה לגמרי חלק מהשגרה, אף אחד לא מתרגש מזה או עושה עניין.
 
למעלה