"כך שיקרנו" - עדויות של נציגי מכירות לשעבר

"כך שיקרנו" - עדויות של נציגי מכירות לשעבר

נתקלתי בכתבה המקוממת הזאת , אם כי קשה לי לומר שהופתעתי. כולנו מכירים את המקרים האלו, גם אם לא כעובדים, ומקווה שגם לא כלקוחות (מה שכן נכון לגבי רבים וטובים). זה מסוג הדברים שכל כך מכעיסים, כי למעשה העובדים עצמם לא באמת מרוויחים מהרמאות הזאת, גם אם לפעמים זה מתגלם בצורת בונוסים, את הכסף הגדול גורפים המעסיקים - חברות הביטוח במיוחד אבל לא רק. הרושם שאני קיבלתי בעבר הוא שבמקומות כאלו יוצרים הזדהות חזקה של העובדים עם הארגון, כך שהם רואים בכל כסף שנכנס או יוצא כהחזר דבר שקשור לכיס שלהם, מה שלא בא לטובת הלקוחות, ואחרי הכל העובדים הם "עובדי החברה" ואמורים לפעול בהתאם לאינטרסים של החברה...

מה לכם יש לומר? יש כאן מישהו שיכול לספר על חוויות שכאלו ממקום עבודתו? בין אם אלו חוויות תואמות או הפוכות.
 

nofi1456

New member
אז..כך אני שיקרתי:

במשך שנה ו-3 חודשים עבדתי באיזשהו מקום ולאורך אותה תקופה (ומאמינה שזה גם לפני שהגעתי ואחרי שעזבתי) ההנהלה דחפה את העובדים למכור מוצר מסוים. מוצר שלרוב הלקוחות הוא בכלל לא נחוץ, ולמעט מהלקוחות הוא נחוץ, אבל לא בתדירות הגבוהה שנדרשנו למכור להם אותו.
היינו מקבלים עליו בונוסים נחמדים (לא בשמיים, אבל לא זניחים בכלל), ואפילו הייתה מנוהלת "תחרות" מאוד גלויה של מי מצליח למכור כמה.
אני, אוהבת עבודה, אוהבת כסף, טובה בשכנוע וטובה עם לקוחות..
לקחתי את כל זה...ויאללה למכור.
מהחודש הראשון שלי שברתי שיאי מכירה..לא ראיתי בעיניים. העובדים הכי ותיקים לא מכרו כמו שאני מכרתי.
איך הייתי דוחפת להם את המוצר? לא בדיוק משקרת במצח נחושה..יותר בכיוון של לעוות את כל היתרונות שלו..להעצים אותם.
עזר לי מאוד שכל היתרונות של המוצר רשומים עליו...זה הוריד ממני את האחריות במקרה שתהיה איזו תקלה איתו. גם כתוב על המוצר "אחריות" (של היצרן..לא שלנו) ככה בגדול וצבעוני...אז מה אכפת לי להגיד?
#1בתכלס? לא הייתי קונה את המוצר הזה לעצמי..
#2 בתכלס? לא מתחרטת על זה...תמיד טענתי שכל מי שלא מבין בתחום מסוים..שלא יבוא לבד. שיבוא עם מישהו שמבין. שלא יקנה סתם.
וכל עוד אני לא משקרת (חוץ מזה שאני יודעת שהם לא באמת צריכים את זה) ולא גובה תשלום בלי ידיעה..המצפון שלי נקי.

בקשר לכתבה - המשפט שהכי נשמע לי מוכר: "הטריק הוא לדבר מהר ובביטחון, בקול סמכותי. גם אם אתה לא מבין, לא יודע, לא נורא - זרוק נתונים, זרוק מספרים והכל ישמע אמין לחלוטין". סלט הנתונים והמספרים מבלבל את הלקוחות, ובמבוכתם הם מאמינים לנציג ולא שואלים"
זה בדיוק זה. נציג מכירות מוצלח לא צריך יותר מזה. אמביציה + לדעת לזהות לקוחות פוטנציאלים.
 

sharpantie

New member
הזכרתם לי

לפני די הרבה שנים, כשבשוק הסלולרי היו 2 שחקנים בלבד,
נכנסתי לחנות של אחת מהן לברר פרטים על מבצע כל שהוא.
הנציגה שאיתה דיברתי התחילה לדקלם פרטים, נתונים ויתרונות של המכשיר
והעיסקה, בקצב של שדרן ספורט
. כמעט ולא השאירה לי מרווח זמן
לומר משהו או לשאול. כשסיימה לדבר, אמרתי לה: את חושבת שאני זוכר משהו
מכל מה שאמרת? רק בגלל עומס האינפורמציה וחוסר האפשרות להבין
מה בעצם את מציעה, אני מוותר על הרעיון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רבים מהם לא היו נציגי מכירות אלא נציגי שירות (ומכירות
)

אבל כבר לפני שנים הפכו את נציגי השירות לנציגי מכירות בעל כורכם... וכך זה נראה. מהכתבה אכן עולה בעיה קשה של יעדים לא ריאליים שגורמים שוב ושוב לנציגים "לעגל פינות" במקרה הטוב (ועל זה בד"כ החברה מוכנה להעלים עין) או לשקר ולרמות במקרה הרע (כאן אם אכן מסתכנים אם ייתפסו, כי החברה בכל זאת רוצה גם להגן על עצמה...) והנציגים נמצאים בין הפטיש לסדן.
&nbsp
אישית אני יכולה להעיד שלא שיקרתי ללקוחות והמצפון שלי שקט. אני לא אשת מכירות וגם לא הטיפוס שיכול לדחוף לאנשים שירותים או מוצרים בלתי רלוונטיים בעליל, ומעולם לא ניתקתי באופן יזום שיחה עם לקוח או ניסיתי להפיל אותו על נציג אחר (אגב, משלב מסוים התחילו גם למדוד אצלנו "שיחות חוזרות" כך שטריקים כאלה לא באמת עזרו גם למי שניסה אותם). כן, היו לי גם שיחות לפעמים של שעה וזה היה אסון לנתונים, אבל השתדלתי לתת ללקוחות את השירות שהייתי רוצה לקבל.
&nbsp
אידאלי מדי? אכן... הנתונים האיכותיים שלי היו טובים, הכמותיים גירדו את המינימום במקרה הטוב. למרות זאת (וכנגד כל הסיכויים) החזקתי מעמד אי-אילו שנים עד שעזבתי (כשהתחלף מנהל מוקד...) ואני לא מתחרטת. לא על הזמן שעבדתי ולא על השירות שנתתי ולא על כך שעזבתי. בשורה התחתונה, יכולתי להסתכל על עצמי במראה וישנתי טוב בלילה.
 

sharpantie

New member
עצוב במיוחד

לקרוא על הנסיונות למכור מוצרים מיותרים לאנשים מבוגרים שלא שולטים
לגמרי בעברית או לא מסוגלים להבין לגמרי את המידע שנמסר להם.
העיקר למכור. מדורי הצרכנות בעיתונים מפרסמים מדי פעם תלונות של
בני משפחה שמכרו להוריהם חבילות עיסקה כל שהיא. אילו הקונה היה מבין
במה מדובר לא היה קונה את המוצר ומתחייב ל 10 תשלומים בסכומים
שקשה לו לעמוד בהם.
 
למעלה