לוייםLEVIM
Well-known member
טסלה ביקשה 16 אלף דולר לתיקון המכונית, במוסך הלא מורשה גבו 700 דולר בלבד
יצרנית המכוניות החשמליות מאשרת תיקונים וטיפולי אחזקה רק במוסכים שבבעלותה
בעל טסלה 3 חדשה מניו יורק שפגע בחפץ על הכביש, חסך עשרות אלפי דולרים כשפנה למכונאי שמתעקש על "הזכות לתקן"
היתקלות של מכונית טסלה מודל 3 חדשה בחפץ על הכביש הפכה לסיוט עבור בעליה
דונלד מהנדס מניו יורק שרכש את הרכב לקח אותו למוסך המורשה של טסלה שם זיהו שהחפץ פגע לא רק בפגוש אלא גרם נזק גם למערכת הקירור של הסוללה, המוסך המורשה הציע לו להחליף את כל הסוללה במחיר של 16 אלף דולר
דונלד לא יכול היה לעמוד בתשלום ושגיאה בירוקרטית מול חברת הביטוח במעבר בין שני רכבים מנעה ממנו כיסוי לתיקון, לדבריו הוא עמד בפני דילמה קשה: האם להמשיך בתשלומים על רכב מקולקל שאין אפשרות מעשית לתקן?
המהנדס הניו יורקי בחר לחצות שלוש מדינות בטסלה המקולקלת שלו ולהגיע למוסך הפרטי של ריץ' בנואה בסיילם מסטסצ'וסטס
בנואה לא רק תיקן את התקלה הוא גם העלה את הסיפור בערוץ היוטיוב שלו
לבנואה בעל ערוץ היוטיוב הפופולרי Rich Rebuilds יש אהבה עמוקה למכוניות של טסלה אבל מחלוקת חריפה עם המדיניות של החברה שמרשה רק למוסכים בבעלותה לטפל במכוניות שהיא מייצרת
למרות המדיניות של החברה בנואה מתקן מפרק ומרכיב מכוניות טסלה בעסק פרטי שלו, היום הוא כבר מעסיק שלושה עובדי תחזוקה שעבדו בעבר בטסלה עצמה
בבדיקה שערך במוסך שלו התגלה שהנזק למערכת הקירור במכונית של דונלד קטן מאוד למעשה בנואה מצא רק מכסה קטן אחד שדורש החלפה, עלות החלפת החלק והעבודה שהסתכמה ב700 דולר בלבד מחיר שדונלד היה מסוגל לעמוד בו
החלק המקולקל בטסלה 3 של דונלד
אני לא חושש שטסלה יבטלו את האחריות על הרכב בגלל שתיקנתי במוסך שלך אמר דונלד לבנואה: פשוט מפריע לי שיש לי רק אפשרות אחת
מבחינת טסלה מדובר במדיניות עסקית, החברה מייצרת את כל חלקי הרכב וגם מטפלת בעצמה בשיווק ובתחזוקה, אין בשום מקום בעולם יבואן של טסלה שהוא לא של החברה עצמה, חשוב לציין שאין עוד יצרן רכב בעולם שעובד בשיטה כזו
המדיניות הזאת מהווה פגיעה ב"זכות לתקן" כי היא לא מספקת שום מדריך או חלפים לשום לקוח או אפילו למוסכים שלא שייכים לחברה, לכן נאלצים הלקוחות לתקן תקלות רק אצל היצרנית בתנאים ובמחירים שהיא קובעת
בעיתונות הישראלית החלו להופיע חישובים לפיהם רכישת טסלה משתלמת יותר מרכב בנזין בטווח הארוך, בגלל הוצאות האחזקה הנמוכות יותר ספק אם חישובים אלו לקחו בחשבון מצבים של תקלות או תאונות שאפשר להתאושש מהן ולא הופכות את הרכב לאבוד
בישראל מפעילה טסלה מוסך אחד בלבד שנמצא בפתח תקווה, ללקוחות שגרים רחוק משם החברה לא מציעה בינתיים פתרון אחר
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הנחה לאחרונה את יו"ר נציבות הסחר הפדרלית לנה קאן לקבוע כללים שימנעו התנהגויות אנטי תחרותיות שפוגעות בזכות לתקן, עם זאת לא ברור באיזו מידה הכללים החדשים יחולו על יצרניות המכוניות
ענף הרכב בארה"ב כבר כפוף לחקיקה כזאת אבל נכון להיום היא מבוססת על מודל עסקי מקובל שבו היצרניות מפעילות מוסכים מורשים אבל חייבות לספק שירות גם למוסכים לא מורשים, שירות שכולל כלים תוכנות וחלפים, המודל העסקי הייחודי של טסלה מגן עליה מהרגולציה הקיימת לפחות נכון לעכשיו
יצרנית המכוניות החשמליות מאשרת תיקונים וטיפולי אחזקה רק במוסכים שבבעלותה
בעל טסלה 3 חדשה מניו יורק שפגע בחפץ על הכביש, חסך עשרות אלפי דולרים כשפנה למכונאי שמתעקש על "הזכות לתקן"
היתקלות של מכונית טסלה מודל 3 חדשה בחפץ על הכביש הפכה לסיוט עבור בעליה
דונלד מהנדס מניו יורק שרכש את הרכב לקח אותו למוסך המורשה של טסלה שם זיהו שהחפץ פגע לא רק בפגוש אלא גרם נזק גם למערכת הקירור של הסוללה, המוסך המורשה הציע לו להחליף את כל הסוללה במחיר של 16 אלף דולר
דונלד לא יכול היה לעמוד בתשלום ושגיאה בירוקרטית מול חברת הביטוח במעבר בין שני רכבים מנעה ממנו כיסוי לתיקון, לדבריו הוא עמד בפני דילמה קשה: האם להמשיך בתשלומים על רכב מקולקל שאין אפשרות מעשית לתקן?
המהנדס הניו יורקי בחר לחצות שלוש מדינות בטסלה המקולקלת שלו ולהגיע למוסך הפרטי של ריץ' בנואה בסיילם מסטסצ'וסטס
בנואה לא רק תיקן את התקלה הוא גם העלה את הסיפור בערוץ היוטיוב שלו
לבנואה בעל ערוץ היוטיוב הפופולרי Rich Rebuilds יש אהבה עמוקה למכוניות של טסלה אבל מחלוקת חריפה עם המדיניות של החברה שמרשה רק למוסכים בבעלותה לטפל במכוניות שהיא מייצרת
למרות המדיניות של החברה בנואה מתקן מפרק ומרכיב מכוניות טסלה בעסק פרטי שלו, היום הוא כבר מעסיק שלושה עובדי תחזוקה שעבדו בעבר בטסלה עצמה
בבדיקה שערך במוסך שלו התגלה שהנזק למערכת הקירור במכונית של דונלד קטן מאוד למעשה בנואה מצא רק מכסה קטן אחד שדורש החלפה, עלות החלפת החלק והעבודה שהסתכמה ב700 דולר בלבד מחיר שדונלד היה מסוגל לעמוד בו
החלק המקולקל בטסלה 3 של דונלד
אני לא חושש שטסלה יבטלו את האחריות על הרכב בגלל שתיקנתי במוסך שלך אמר דונלד לבנואה: פשוט מפריע לי שיש לי רק אפשרות אחת
מבחינת טסלה מדובר במדיניות עסקית, החברה מייצרת את כל חלקי הרכב וגם מטפלת בעצמה בשיווק ובתחזוקה, אין בשום מקום בעולם יבואן של טסלה שהוא לא של החברה עצמה, חשוב לציין שאין עוד יצרן רכב בעולם שעובד בשיטה כזו
המדיניות הזאת מהווה פגיעה ב"זכות לתקן" כי היא לא מספקת שום מדריך או חלפים לשום לקוח או אפילו למוסכים שלא שייכים לחברה, לכן נאלצים הלקוחות לתקן תקלות רק אצל היצרנית בתנאים ובמחירים שהיא קובעת
בעיתונות הישראלית החלו להופיע חישובים לפיהם רכישת טסלה משתלמת יותר מרכב בנזין בטווח הארוך, בגלל הוצאות האחזקה הנמוכות יותר ספק אם חישובים אלו לקחו בחשבון מצבים של תקלות או תאונות שאפשר להתאושש מהן ולא הופכות את הרכב לאבוד
בישראל מפעילה טסלה מוסך אחד בלבד שנמצא בפתח תקווה, ללקוחות שגרים רחוק משם החברה לא מציעה בינתיים פתרון אחר
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הנחה לאחרונה את יו"ר נציבות הסחר הפדרלית לנה קאן לקבוע כללים שימנעו התנהגויות אנטי תחרותיות שפוגעות בזכות לתקן, עם זאת לא ברור באיזו מידה הכללים החדשים יחולו על יצרניות המכוניות
ענף הרכב בארה"ב כבר כפוף לחקיקה כזאת אבל נכון להיום היא מבוססת על מודל עסקי מקובל שבו היצרניות מפעילות מוסכים מורשים אבל חייבות לספק שירות גם למוסכים לא מורשים, שירות שכולל כלים תוכנות וחלפים, המודל העסקי הייחודי של טסלה מגן עליה מהרגולציה הקיימת לפחות נכון לעכשיו
טסלה ביקשה 16 אלף דולר לתיקון המכונית, במוסך הלא מורשה גבו 700 דולר בלבד
יצרנית המכוניות החשמליות מאשרת תיקונים וטיפולי אחזקה רק במוסכים שבבעלותה | בעל טסלה 3 חדשה מניו יורק, שפגע בחפץ על הכביש, חסך עשרות אלפי דולרים כשפנה למכונאי שמתעקש על 'הזכות לתקן'
www.davar1.co.il
נערך לאחרונה ב: