ככה מאבדים קונים......

dmainsinner

New member
ככה מאבדים קונים......

הלכנו (אשתי שתחיה ואני) לרכוש שולחן סלוני. לאחר הסתובבות רבתי והשוואות מחירים נחתנו בחנות (שתכונה מעתה הם\החולירות\הרמאים וכו´) הקרויה "הפירמה" והשוכנת במתחם הצ´ק פוסט. מצאנו שם שולחן חביב והובטח לנו (אם גם לא בכתב) שהשולחן ינחת בביתינו ביום א´ 10.02.01. שילמנו בכרטיס אשראי והלכנו לדרכינו. כמובן שלא קיבלנו את השולחן. הסתבר שהם שברו אותו בהובלה ואין להם חלופי ולכן עלינו להאזר בסבלנות שלושה (3 !!!!) חודשים לשולחן שיגיע מחו"ל. הם הציעו שבנתיים הם יביאו לנו את השבור ויחליפו שיגיע חדש. ביקשתי לבטל את העסקה ואז גיליתי שעל הקבלה רשום כי ביטול שכזה יגרור 35%קנס כנגדי. ואני תוהה האם זה חוקי? כמובן שבעל החנות דורש את הקנס כנגד ביטול. לצערי אני לא בנוי למאבקים ומריבות ולכן כנראה שאשלם, מה שכן היות והייתי אמור להזמין אצלו גם חדר שינה ופינת אוכל נראה שהוא יצא בהפסדו (סדר גודל של 20000 ש"ח). אני מקווה שגם אתם תימנעו.
 

odedg

New member
לא לחכות!

לפנות מייד ולדרוש ביטול, שכן זה לא בגללכם, שהתחרטתם, אלא הם לא עמדו בהסכם. נקודת חולשה שלכם- אין לכם הזמנה עם מועד מדוייק ואחרון להזמנה. תנסו אולי להשיג ראיה לכך. תפנו לקבל יעוץ ואולי התערבות ארגון צרכנים, עיתון וכו´ (כמה עלה השולחן? ואיך שילמתם? בתשלומים?) אם טרם ירד הכסף אולי יש מקום לפנות לחברת האשראי בשלב די מוקדם ולהצהיר כי לא קיבלתם המוצר. תבררו !
 

dmainsinner

New member
לצערי החוק לא לצידי.......

למרות שניסיתי להתנגד, התרתחתי זעמתי ואיימתי בכל האיומים הרגילים (חכה חכה לבית משפט, העו"ד שלי יעשה ממך קציצות, אני אעמוד כל השבוע מחוץ לחנות שלך עם שלט ואזהיר קונים , אני אפנה לעיתונות, לרשות להגנת הצרכן, לאלוהים.....) האמת הפשוטה היא שאף אחד לא מוכן להתחייב לי שאני צודק משפטית. הרשות להגנת הצרכן (כן כן בטח בטח) לא זמינים לחלוטין ומטרטרים ממקום למקום. עורכי דין דורשים יותר מהקנס שאני אשלם, ולמרות האבסורד שבדבר, החוק מגן עליו ולא עלי. ללמדכם רק דבר אחד: בבואכם לרכוש רהיטים, שימו לב לסעיף הדורש תשלום קנס במידה ואתם מבטלים, ותבעו לבטל סעיף זה. אם המוכר מסרב, ולא מטעמים של הזמנה מיוחדת עבורכם מצ´ילה, פשוט אל תקנו אצלו.
 

odedg

New member
כמה זמן אתה מוכן לחכות?

ובנוסף אני חושב שאנחנו הרבה פעמים עושים טעות יסודית:אין משלמים לפני שמקבלים! בקשר לרשות להגנת הצרכן, תפקסס להם, או תנסה ארגוני צרכנות אחרים!
 

dmainsinner

New member
סוף טוב הכל טוב.......

ראשית באשר לדבריך, תשלום בכרטיס אשראי נעשה תמיד לאחר קבלת המוצר (והרי זוהי מהות האשראי) אלא שהחתמתו תמיד נעשית לפני הקבלה. יחד עם זאת מצאתי את נוסח החוק המלא להגנת הצרכן והוא כן מגן עלי במקרה הנדון (מצורף). ותודה למועצה הישראלית לצרכנות. על כל פנים כפי שהאמנתי כל הזמן אורך רוח ויצירתיות יפתרו הכל ואני היום בעליו המאושר של שולחן סלוני. למרות השירות הגרוע וחוסר לקיחת האחריות מצד החנות, הבנתי שבמקום להטרטר ולריב עדיף פשוט להתפשר וללמוד להיכן כדאי או לא כדאי ללכת לקניות.
 

k-don

Well-known member
הבעיה במדינתנו שהחוק לצידנו אבל

האכיפה אינה לצידנו.
 
למעלה