ככה עושים לכם מניפולציות הפרסומאים

  • פותח הנושא guyba
  • פורסם בתאריך

guyba

New member
ככה עושים לכם מניפולציות הפרסומאים

תקראו את זה
 
לא גילה לנו את אמריקה

הכלל הידוע בפרסום הוא שחייבים להגיד את האמת, כמי שעוסק בפרסום אני חייב להגיד לך ששומרים על הכלל הזה בקנאות. אבל מה, לא חייבים להגיד את כל האמת. מה זאת אומרת? שאם לדוגמא מוכרים מכונית, מותר לי לדבר על כמה היא זולה, אני לא חייב להדגיש את האיכות הבינונית שלה. או להפך, אני יכול להדגיש את הביצועים שלה ולהצניע את המחיר שלה. הבנת את זה? מדוע אין פה רמאות? כי יש הסכם בלתי כתוב בין הצרכנים לפרסומאים שאלו הם כללי המשחק. אף אדיוט לא קונה אוטו בגלל מודעה בעיתון, אבל המודעה תמשוך את תשומת לבו להתעניין ברכב המסויים או לחשוב עליו בתדמית מסויימת וזוהי מטרתו של הפרסום. מירן
 
תגובה

גם הסכם בלתי כתוב, כפוף לחוק בכלל ולחוק החוזים בפרט. כאשר הקופירייטרים (הכל כך מוכשרים ושנונים) "מצניעים" פרט אשר הוא פרט מהותי במוצר או בשירות כלשהו, הדבר נגוע בחוסר תום לב, ואף עשוי להיחשב כהטעיה כאמור בחוק החוזים. ולידיעתך, התנהגות מסוג זה, אינה מהווה כחלק מכללי המשחק. ויש תקדימים...
 
דווקא דיון מעניין

אתה כמובן צודק. השאלה היא איפה עובר הגבול. כלומר בשלב כלשהו של הסתרת מידע חיוני, ברור שאפשר לטעון להטעיה. מצד שני אין לצפות שכל מפרסם יבליט דווקא את התכונות הרעות של המוצר שלו, בטח בפרסומת שלא יכולה להכיל את כל המידע. העובדה היא שיש יועצים משפטיים לכל חברה ולכן לרוב הפרסומות הללו חוקיות. נכון, פה ושם ישנן תביעות משפטיות, אבל הן מעטות וכך צריך להיות. מירן
 
דההההה

אסור להם לשקר! אבל הם לא חייבים להגיד את כל האמת, זה ידוע בשביל זה יש אותיות קטנות ואת האזהרות למיניהן על המוצר עצמו
 
למעלה