ככל שאנשים הלינו על אלקטרוניקס פרו, יש לי הפתעה עבורם...

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בהירות גבוהה של היום זה לא מה שהיה פעם... נורות הלד מופעלות
עפ"י 'אזורי תאורה', והן מופעלות בעצמה משתנה בהתאם למה שנדרש באותו אזור.
זה לא שיש אור קבוע, והמסך חוסם או מעביר אותו.
לעיון, תוכל לקרוא על שיטת התאורה המשתנה הרב אזורית = FALD.
נכון. במסכי ה-OLED יש בעיה ורבות נכתב על צבירה של תמונה קבועה על פני המסך.
לגבי הרמקולים, דווקא בדגם ה-OLED של סוני, הם מיקמו רמקולים מאחורי הפאנל
עצמו, ורמקולים אתה מרעידים את הפאנל. מי שיושב מספיק קרוב למסך (זה לא
עובר למרחק גדול), יכול לחוש כיצד הצליל בוקע ממש מהמקום בו הוא נוצר.
ל-LG יש דגמי טלוויזיות OLED, שבהם הותקנו רמקולים מתוצרת הרמן קרדון, והם
ממוקמים בתחתית המסך. גם שם, נכתבו ביקורות מחמיאות לגבי אותם רמקולים.

ולגבי מוצרי סוני, מזה שנים שיש בביתי לפחות טלוויזיה אחת מתוצרת סוני. תמיד
הייתי מרוצה, ובד"כ הן גם האריכו ימים. רק הפעם קרה מה שקרה ואיני יודע למה...
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ככל שאנשים הלינו על אלקטרוניקס פרו, יש לי הפתעה עבורם...
אז ככה. יש לי טלוויזיה סוני שרכשתי לפני שנה וקצת. KD55XE9005BEAP.
כשהמתקין הגיע אלי, לא אהבתי את מה שהוא עשה, ו"כרגיל", הוא השכיב את
המסך על הקרטון ככל שהסיפור הזה מוכר וידוע. אבל הוא כן "לקח אחריות", ולא
איפשר לי לגעת במכשיר או לעזור לו. הוא טען, שכל מה שהוא עושה זה באחריותו
ובאחריות החברה, ולכן אין לי "מקום" להתערב.

ובכל זאת, ההתקנה עברה בשלום והטלוויזיה הזו שימחה אותי מעל לשנה. אלא
שלפני כמה שבועות, הופיעו פסים אנכיים על המסך, [סוג של פיג'אמה לבנה
ומעצבנת] ולא ניתן היה לשלוט בטלוויזיה. רק ניתוק מהחשמל הועיל, אבל לאחר
שחוברה, היא סירבה לפעול. מה שכן, לאחר שהייתה מנותקת מהחשמל מעל ל-24
שעות, היא כן הצליחה להתעורר לחיים, אבל שוב, למשך כחצי שעה וזהו. מאז היא
כבר מתה לגמרי.

קראתי לאל. פרו, והם הגיעו תוך יומיים. הנציג בדק והחליט לקחת את הטלוויזיה
עמו. הוא הביא מרכבו אריזה מרופדת, וארז את המסך בתוכה. לאחר 3 ימים,
התקשרו אלי מהמעבדה, והודיעו לי שהמסך בטיפול. עוד יומיים, והודיעו שהוא
תקין והוחלף בו הלוח הראשי. המסך הוחזר לביתי כעבור שבוע בדיוק, אבל אז
התמונה לא הייתה תקינה. בחצי השמאלי שלה היו קווים אנכיים צבעוניים,
ש"נשברו" היכנשהו בדרך ויצרו צללית של פרח מוזר.

המסך נלקח שוב, וביום א' הודיעו לי שהמסך שבור והם פנו לישפאר כדי לקבל מסך
חדש עבורי.

עוד יום עבר, והודיעו לי, שאין יותר טלוויזיות מסידרה XE, ולכן אקבל במקום המסך
שלי טלוויזיה מדגם KD55XF9005BEAP, כלומר, דגם משופר של שנת 2018.

אז.. הנה. אתמול הגיעו אלי 2 נציגים של אל. פרו, שהביאו את הקרטון החדש
והתקינו יחדיו את הטלוויזיה. הפעם, הם השכיבו אותה לבקשתי על מיטה שטוחה,
ותוך מספר דקות היא הורכבה על רגליה והופעלה להדגמה.

הוחתמתי על טופס, המעיד כי קיבלתי את המסך החדש לשביעות רצוני, והאחריות
עליו תימשך עפ"י משך האחריות המגיע לי בהתאם לעסקת הרכישה. הוגן?
לדעתי? מאד.
 

Ron W

New member
ואחרי ההתנסות המרה הזאת האם יש צדק להלין על טלויזיה מדבקה?
הרי במחיר של טלויזיית מדבקה (כנ״ל בסלולרי סיני) יכולת לשדרג לדגם חדש
בלי שיתקלקל תוך שנה.. לראיה שלי כבר מעל 3 ללא שום בעיות
תמונה נפלאה צליל חם (grundig) בניגוד לאחרות יש יציאת אודיו למגבר
מובנית עם הגדרה של אוזניות (ניתן לשליטה בעוצמה) או עוצמת line
אין צורך בהתקנה של היבואן הכל הלך חלק. צג נוסף מדבקה חוגג אצלי
מעל עשור (תקלה אחת מודה תיקנתי לבד לפני כמה שנים - קבל התייבש בספק)
אבל העיקר שיש סוני
(אחת למזכרת מ86)
מנצלש לגבי אוזניות שנשאלות כאן לבקרים מחזיק AKG 2 דגמים
בשתיהן כריות הספוג נמעכו התפוררו אחרי 2 עשורים
ה270 מעור עוד מכרו בכלי זמר ל401 אין..נאלצתי להזמין סיני תואם שהולך
גם לדגמים החדשים 601 701 ונמצא מתאים סה״כ 50 ש״ח וכמו חדשות.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אני עדיין חושב, שאין הרבה טלוויזיות שמתחרות עם ה-FALD מסידרה
9 של סוני. זה לא רק לקבל תמונה. זה גם לחוש שאתה שם.
וזה שקרתה פשלה? קרתה. גם תינוקות בני יומם מתים לעתים.
יש לי בבית מסך שך LG מסדרות הנמוכות, וכשאתה מסתכל בו, אתה די נהנה.
אבל כשאתה משווה? נו באמת... קשה להשוות.
ואני מתעניין באוזניות של סנהייזר. לא של AKG. וכן. בעבר היו לי AKG, ועד שהכריות נהיו קשיחות ונמעכו... נהניתי מהן מאד. אבל למרות הכל, אין מה להשוות.
 

Ron W

New member
איזה מודל akg?
לדעתי יש בהחלט מה להשוות ביחוד בקצה התחום העליון
 

Ron W

New member
אלו לא נחשבות איכותיות אלא אמינות...

כנראה לא שמעת AKG ראויות.. נסה אפילו 701
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בינתיים "בראש שלי" סנהייזר HD800. נראה. בכל מקרה, הדגם שהצעת
נראה חביב למדיי. נראה שקצת "מבשל" את האוזניים והקפיץ שלו די חזק, ככה שמעיק.
 

Ron W

New member
ממש לא מבשל .. המנגנון מתכוון / נמתח
ה 401 יושבות שעות בנגינה על המקלדת בשעות כאלו והראש שלי גדול פיזית.
אם בא לך להתפרע יש אולי עדיין את ה k1000 שלא נוגעות באוזן כלל
דוקא להן יש לחץ קל באזור הרקה (נקודת האחיזה) והצליל אמנם טבעי ופתוח
אבל רזה קצת בבאס. החיבור דורש יציאת רמקול של מגבר (למעשה רמקולים קטנים)

https://www.youtube.com/watch?v=F6BieDPUvCw
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
נראה מעניין. אני חושב שכבר לא נמכרות ואפשר להשיג רק מיד 2.
כנראה שזו ה"תשובה" של AKG מול הסנהייזר HD800.
 

Ron W

New member
לדעתי קשקוש .. תמונה היא פונקציה של רזולציה ניגודיות וכד׳
העובדה שיש אזורי תאורה דינמיים קשורה יותר לנצילות
בהינתן שהמגמה היום למוצרים ירוקים ה״פטנט״ יותר חוסך באנרגיה.
מה שקובע מבחן התוצאה הנמדד ותנאי הצפיה
ֿשנוי קל בתאורת החדר משמעותי יותר מתוספת תאורה דינמית לצג.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
צר לי, אבל אתה טועה. בני העיר לי, שמוזר לו, שדווקא הדגם הזה
של סוני הוא בנצילות B ולא A או +A...
אבל זה לא מפתיע!
1. מהמדידות של המומחים, אתה למד, שזהו מסך מואר מאד יחסית להרבה
חלופות,
וכשאתה מבקר בחנויות שבהן המסך הזה מוצג על "קיר המסכים", אתה באמת מבחין,
שרמת בהירות שלו, הצלילות ואיכות הצבעים בו, עולה על רוב מה שנמצא שם.

כשאתה בוחן שם OLED מקרוב, אתה באמת נהנה מהשחור ומהגוונים הכהים והברורים,
אבל כשאתה מעיף שוב מבט ל-FALD הזו, אתה רואה שמדובר בליגה אחרת.

ועכשיו, בוא ונצא מהחנות ונגיע אלי הביתה. או קיי?
קורה שאני מנמנם מול המסך, ולראשונה בחיי, אני מתעורר לפתע, כשאני חש שהציבו
איזה פנס מסנוור מול עיניי. ואז אני מגלה, שכולה, מוצגת איזו פרסומת או סצינה,
שבהן מוצג רקע בהיר.
אבל רבאק! זה מה זה מסנוור...

אז קודם הייתה לי פלאזמה של פיוניר. ללא ספק מסך נהדר. אבל מבחינת תאורה,
הוא נחשב כמסך חשוך למדיי. לי אישית לא הייתה בעיה עם זה, כי הסלון בביתי
אינו סלון "מואר", ככה שתמיד (וגם בשעות היום) ראו טוב. ובעצם, לא טוב. נהדר!

אחרי זה, עברתי למסך FALD של שנת 2017, ונהניתי ממנו מאד.
אבל כעת, לאחר שקיבלתי את ה-XF, אני יכול רק לברך על כך, שהמסך הקודם
הפך לטוטאל לוס. איזה הבדל. עד שאתה לא רואה, אתה פשוט לא מאמין. וזה
באמת לא כי אני ממש פריק של סוני. עברתי הרבה חנויות. הסתכלתי על מרבית
מסכי הפרימיום והשוויתי. ראיתי הרבה סרטוני מבדק של מסכים, ורק אז, הבנתי מהו
הכיוון שבאמת מעניין אותי.
נכון. יש טובות ממנה, אבל כשאתה כבר מוצא אחת כזו, אתה מחוייב בתקציב שלא
נמצא ברשותי. ובאמת שאין כל צורך להתפרע עד אינסוף, כשאתה גם מודע לכך,
ש:
א. בעוד שנה או שנתיים, ייצא דגם עוד יותר משוגע, והוא יעלה גם פחות.
ב. לך תדע כמה שנים המסך כזה בכלל יחיה, כי... ככל שעוברות השנים, היצרנים
מתאמצים פחות כדי להביא לביתך מסך, שאורך חייו יעבור את מספר השנים
המצומצם ביותר שניתן...
אז המסך הזה לא "הכי ירוק", אבל יחסית לצריכת האנרגיה שלו, הוא נהדר.

ועוד קטנה... לאחר שהרכבתי את המסך בסלון, בא אלי חבר שמכיר את המסך
הקודם שהיה לי. ומדובר באדם, שמוכן לסבול את התמונה של טלוויזיה פיילוט, כי
אין לו תקציב והוא גם לא מאמין ששווה לבזבז תקציב על הפרימיום.
אז הוא ישב והביט קצת בתמונה, ואמר: "וואללה. עכשיו אני באמת רואה שהטלוויזיה
הזו היא 'משהו'. תמונה מטריפה ממש".
השבתי לו, שזו לא הטלוויזיה שהייתה לי, זו שהוא הכיר עד היום. זו המחליפה שלה,
הדגם המתקדם יותר. הוא השיב: "נו. אל תגיד לי שהתפרעת ושידרגת. אתה הרי
לא תלך לקנות עוד אחת, רק בגלל שיצא דגם חדש. זו הטלוויזיה שלך וזהו".
השבתי לו, שלא התפרעתי אבל כן "זכיתי" וקיבלתי את הדגם החדש...
עד שהוא לא ראה בחוץ את הקרטון (שעדיין לא השלכתי לפח), והוא לא ראה את המדבקה,
המעידה כי הטלוויזיה נשלחה מישפאר לאלקטרוניקס פרו, ונועדה עבורי, הוא פשוט
לא האמין...
אז הנה.. אדם שממש לא מבין בתחום, הבחין מיד, שיש כאן משהו מיוחד.
וכן. גם אשתי, שתמיד מעיקה וטוענת שאני סתם אחד שמתפרע, הבינה שכאן יש
משהו שונה. משהו ששווה להילחם עבורו.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ואגב בדיחונת קרש על משהו שקשור בסיפורי הקודם...
כבר לא ניתן לבצע עריכה, אז ארשום זאת בנפרד.
אישה לבעלה בטלפון:
"הו יקירי,, איזה ברוך... לאיזה סרט נכנסתי. נסעתי ברכב החדש שלנו, ונמנמתי לרגע.
מצאתי את עצמי במרכז הסופר. מזל שלא נתקלתי באיש. אבל הרכב מה זה מעוך...
ותשמע. הגיע הגרריסט, והוא, תוך כדי כך שהוא מעמיס את הרכב על הגרר, לא מפסיק
לדבר על איזה זמר יווני... מה יש לו מהיווני הזה פתאום? וואלה. חולה נפש הנהג".
"הו, יקירתי, טוטאלוס זה לא שם של זמר יווני", השיב הבעל.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
תחשוב מה שנוח לך. אם לא תראה את התמונה של המסך הזה, אתה
תוכל רק לשפוך מלים.
עצמת האור קובעת כיצד תיראה התמונה (בין היתר) גם בחדר מואר, וכל עוד לא השווית,
ולא עקבת אחרי סרטוני ביקורת מקצועיים, לא אתווכח אתך על קביעותיך.
 

Ron W

New member
לא מחפש מסך שיעיר אותי כשאני מנמנם. אוהב תמונה רגועה

גם בצג מחשב. האם יש צגי מחשב כאלו? (מסופקתני)
בתכלס צג שנותן תאורה כמו במקור יתכן ומתבקש משקפי שמש
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
וכשאתה יושב בקולנוע? שם בכלל התמונה בהירה פי 3-4 מזו
שהטובה בטלוויזיות מסוגלת לתת. אז?
ולא צריך משקפי שמש. אתמול הייתי בחנות שהציגה הרבה OLEDים, ו... ככל שהן נהדרות,
ההבדל עצום.
 

Ron W

New member
ראית פעם סרט קולנוע כשהאולם מואר?
במקרני קולנוע במיוחד ביתיים התאורה המתקבלת נמוכה יחסית לכל צג
לא בחרת השוואה ראויה...
מנגד לצג crt בו קרן דקיקה מאירה בחלקיק זמן יחסי כל אזור
מתקבלת תמונה זוהרת בהרבה מרוב צגי הled
לא מחפש אפקט כזה כפי שאחר לא מתרשם מבאס סופר נמוך
אוהב להתרכז בפרטים הפחות מסנוורים ורועמים..
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מדבריך ניתן להסיק, שכאשר אתה יושב באולם קולנוע חשוך,
אתה רגיש עוד יותר לעצמת האור, וכשהתמונה חשוכה, שחור אמור להיות שחור
אמיתי.
אז כן. בקולנוע אתה באמת "חוטף" מכת אור לא קטנה, ורמת הניגודיות הגבוהה
היא אכן החוויה, שכל מכשיר ביתי מנסה לדמות.

במקרנים הביתיים זה לא ממש מצליח, כי מקור האור אינו די חזק, ועל כן, חובבי
המכשיר הזה, חייבים להקים חדר חושך "הכי מוצלח שניתן", ולעשות שימוש במסך
מיוחד, שיחזיר את מירב האור. לכן, מדובר במסכים יקרים, ובכלל, בהשקעה מאד
גבוהה - שכל מטרתה היא להשיג רק את החדר הראוי.

בשורה התחתונה, אתה תזכה לקבל רמת תאורה, שעל אף כל אלה, היא תיוותר נמוכה.
אז או שאתה משקיע "ים" ולא מגיע למיטב, או שאתה אומר "עד כאן" ומוותר מראש
על ה"תענוג" הזה. כל אחד והעדפותיו, וכל אחד, ומה שהוא מוכן להשקיע.

אז... לפני כ-11-12 שנים, מסכי הפלזמה ניסו להתמודד על רמת הניגודיות הטובה
ביותר. פיוניר ייצרו את מסכי ה"קורו", כשפירוש המילה "קורו" הוא שחור. ועובדה,
לפני עשור בדיוק, פיוניר הצליחו לצאת עם מסך 60 אינטש, שכאשר נתת אות שחור,
יכולת לראות שרק נורית הבקרה הכחולה בו זהרה ותו לא. אז כן. פיוניר הצליחו
להגיע למה שמסכי ה-OLED הגיעו רק בשנים האחרונות, כבר לפני עשור.
אז מה חסר בטלוויזיות הללו בכל זאת?
חסר בהן אור, והן היו "יקרות מדי".

במקביל, סוני יצאה אז לשוק עם מסך שכונה "מונוליט". הם הוסיפו מעל הפאנל
זכוכית שחורה, שהחשיכה קצת את התמונה, ויחד עם זאת, היא החשיכה גם את
ההילה הלבנה והבלתי נמנעת, שמסכי LCD לא יכלו להיפטר ממנה, כשהרקע היה שחור לחלוטין.
זו היית התקופה, בה מסכי ה-LCD פינו את מקומם למסכי ה-LED, כאשר ההבדל לא
היה בפאנל, אלא במקור האור: במקום תאורת פלורסצנט CCFL, החלו לייצר מסכים
בעלי תאורת LED היקפית או אחורית.

הציבור התלהב מהעובדה שהמסכים הפכו לדקים במיוחד, אבל הם לא הבחינו בכך,
שאיכות התמונה ירדה.

אבל כן. המעבר הזה הניב יכולת להגדיל מסכים, כאשר מחיריהם "נותרו שפויים",
וככל שעוברות השנים, אתה "זוכה לראות" מסכי ענק של 70-75-80 או אפילו 100 אינטש.
אז כיום המאבק נחלק ל-2:
1. מסכי LED בעלי אפקט תאורה גדול ככל שניתן, כדי לדמות את החוויה שאתה חווה
באולמות הקולנוע המקצועיים, עם הסינוור, עם ה-HDR, שבו אתה חווה סינוור נקודתי
רב, כשאתה רואה בצילום אדם העומד בקצה מערה כאשר הוא נראה בבירור, אבל
אתה גם רואה את השמש והאור המסנוורים שמחוץ לפי המערה.
2. מסכי ה-OLED, אלה שמצלחים לתת לך תחושה של שחור מוחלט, אבל אין להם "כוח"
להפיק את עוצמות האור הדרושות, כדי להביא לך את אותה תחושה של ניגודיות
עצומה בין אפל לשטוף אור.
סנגורי ה-OLED יאמרו לך, שבשל היכולת להפיק רמת תאורה השואפת לאפס
(לעולם לעולם זה לא יהיה "ממש" אפס, אבל זה יהיה קרוב מאד ליעד הנכסף),
אתה כבר לא זקוק באמת לרמת אור עצומה, אבל רצוי מאד, שאתה כן תשב בחדר
אפל ככל שניתן (ו... נו באמת.. אתה תלך להאפיל את הסלון שלך באמצע היום)???

אז זכותך, להכליל את עצמך בקבוצה השנייה. זה טוב וזה טוב. שאלה רק את מי תשאל.

ואני הפכתי לחובב של הקבוצה הראשונה. ועובדה: יהיו כאלה שיצטרפו אליך, וזה לגיטימי,
כשם שיהיו גם כאלה, שיבואו ויצטרפו אלי.
זכותך להעדיף איזו קבוצה שתרצה, אבל אל לך לבוא ולומר שקבוצה זו שוגה או
שהאחרת צודקת. כי העובדות מלמדות, שיש צרכנים שיעדיפו את זו ואחרים יעדיפו
את האחרת.
עם מי הצדק? עם ביבי. כי עובדה! הוא זכה שוב.
 
למעלה