כלב משתין בלילות

Godmoney

New member
כלב משתין בלילות

הי,

יש לי בעיה.
יש לנו גור חדש בבית (הוא בן חמישה חודשים והוא אצלנו כחודש) והוא בסך הכל כלב טוב מאד.
הבעיה היא שבזמן האחרון הוא כל לילה משתין בבית.

אני יודע שזה לא קטע של התאפקות כי יש קטעים שהוא לבד בבית כ 10-12 שעות (כשאנחנו בעבודה) והוא לא משתין ולא מחרבן.
אני מוציא אותו ב-00:00 ועדיין ב-04:00-05:00 יש כבר פיפי בבית (הוא הרבה פעמים מעיר אותנו אחרי שהוא עשה פיפי).

מה יכולה להיות הבעיה? אולי כדאי להפסיק לתת לו מים בסביבות 20:00-21:00 כדי שלא יהיה לו פיפי באמצע הלילה?
 

anaor

New member
נדירים הכלבים שנקיים לגמרי בגיל כזה

ובלילות האחרונים קר, וכשקר יותר קשה להתאפק...

בבקשה אל תגבילו את השתייה שלו.
 

fi0na24

New member
איפה הגור ישן?

לי יש גורה בת 5 חודשים, אצלי 3 שבועות, ולא עושה פיפי בבית כמעט בכלל.
בלילה היא תחומה איתי בחדר (שמתי שער בטיחות) וההשכמה שלי היא בסביבות 6:30-6:45.
אגב, אם אתה ישן, איך אתה יודע באיזו שעה הוא עושה את הפיפי בבית?
 
בניגוד לדעתה המלומדת של עמיתתי איילה

בלילה כן צריך להגביל לגור גישה למים, כדי לא ליצור לחץ על שלפוחית השתן ולעזור לו להתאפק גם בלילות הקרים. הרבה יותר קשה לכולנו להתאפק כשקר ובמיוחד לפעוטות (והכלב שלך הוא בגיל פעוטות כרגע, משהו כמו 3-4 שנים). גם לפעוטות בשלבי הגמילה מגבילים שתיה בלילה ואין כל הגיון לעשות זאת עם ילדים ולא עם כלבים. שום דבר רע לא יקרה לגור אם יימנעו ממנו מים בשעות הלילה, במיוחד עכשיו שקר.
כיונק גופו של הכלב בנוי די דומה לגופו של האדם וחלוקת נוזלים וצורך בנוזלים מאוד דומה בפרופורציה למשקלו של הכלב. לאדם ממוצע מומלץ לשתות בין 8 ל-12 כוסות מים ביום. יחסית לגופו של האדם (ממוצע של 75 קג') יש להתאים את כמות הנוזלים לכלב בפרופורציה למשקלו הסופי ככלב בוגר. מעבר לזה, זה אקסטרה שאין בו צורך ממשי לקיומו של הכלב, אלא לרוב הגישה למים היא עניין של הרגל מתפתח בשל הזמינות.
אם לכלב גישה חופשית למים במהלך היום, אין מקום לדאגה באשר להגבלת מים בלילה.
בנוסף, מאוד חשוב שהוא יישן על מצע מחמם במקום מוגן כמו כלוב טיסה פתוח שאפשר להפוך למאורה חמימה ובטוחה.
בהצלחה,
יוסי
 
ובנוסף,

אילו היה מדובר בגור צעיר בן 7-8 או אפילו 12 שבועות, אין ספק כי זה לא השלב להגביל מים, אבל בגיל 5 חודשים אין מקום לדאגה; אדרבא, הגבלת המים שלוקחת בחשבון את הצריכה הנדרשת לגור רק תעזור לו להתגבר.
במידה ויתברר לך כי עדיין הוא נותן שתן בלילה, יתכן ויהיה צורך לסגור אותו בכלוב לשעות השינה בלילה אבל אל תקדים את המאוחר, יש מצב שעצם הגבלת המים תעשה את העבודה ביחד עם פינה חמימה ונעימה שבה הוא יישן.
אגב, בקייץ שבאמת חשוב מאוד שהכלב יוכל לקרר את גופו, אפשר לשים לו בקערה קוביית קרח שתפשיר לאיטה והכלב גם יוכל לקרר את גופו מבלי להעמיס על הכליות ושלפוחית השתן עודפי נוזלים מלחיצים.
יוסי
 

fi0na24

New member
ללא הוראה מיוחדת מוטרינר לעולם(!!!!)

אין להגביל מים לכלב
 

phobe1

New member


 

shaharc1

New member
אצלי גם אין מים בלילה..

יותר מזה, אין לי בכלל מים בבית.
אני יודעת שזו לא הדיעה המקובלת, אבל בבית הפצפון שלי פשוט אין מקום לכלי מים בלי שמישהו יעיף אותו פעם בעשר דקות. הכלבים יוצאים ונכנסים מהחצר 700 פעם ביום, ובלילה (הקצר יש לציין, בדרך כלל יוצאים פעם אחרונה ב 1, 2, וקמים לפני 7) הם פשוט ישנים. עוד לא נתקלתי בהם קמים לחפש מים בלילה, ואף פעם לא ראיתי בזה בעייה.
אגב הם כל כך רגילים לזה, שכשאני כן משאירה מים אם אני יוצאת ליותר מדי שעות, אף אחד לא קם בכלל לשתות.
 
לא להגביל, אבל לתזמן.

אצל ג'וני יש בעיית שתיית יתר שעדיין לא מצאנו לה את הסיבה אז אנחנו מתזמנים את השתייה שלו לפי זמני יציאות. דורש ערנות אבל עובד. תנסו לתזמן את השתיה שלה לכשעה לפני היציאה האחרונה לפני הלילה ולאחר מכן להשאיר לה רק קצת מים בקערה למשך הלילה.
 
זה גור

לא הייתי מקבילה אותו לכלב בוגר.

מה גם שהגבלת מים בגורות, מעבר לנזקים בריאותיים יכולה לעורר בעיות התנהגות בהמשך, כמו שתיית יתר או רכושנות למים.
 
וכהפעוט בגיל גמילה מתעורר בלילה ורוצה מים

אז לא נותנים לו?
לא מסכימה עם הגישה הזו, לא בנוגע לכלבים ולא בנוגע לשום יצור חי אחר כולל ילדים.

(אגב, מחקרים אחרונים מראים שההמלצה ל-8-12 כוסות מים ליום לא מבוססת ולאדם ממוצע בעבודה שאינה גופנית אין סיבה ממשית לשתות שני ליטר מים ביום).
 
מה שכתבת ביחס לבני אדם

ככל הידוע לי אינו מדוייק.
אצל בני אדם שאין להם בעיה- רגשית או גופנית שגורמת שתיינות מופרזת , לא מגבילים צריכת מים. לוקחים בחשבון מזון כמו ירקות, פרות, מוצרי חלב, מרקים ועוד שמכילים הרבה נוזלים וקשה עד מסוכן לתת המלצות גורפות כמה צריך אדם לשתות ביממה.

התאפקות אינה קשורה לחום וקור אלא בעיקר ליכולת שליטה על הסוגרים. אצל בני אדם, נשים בפרט נבדק הנושא הזה לעומק על מנת לעזור למנוע בריחות שתן והדעה הטיפולית היום לא מגבילה שתיה, לא מדברת על חימום וגם לא על השתנה לפני יציאה או לפני זמן בו אולי לא יהיה היכן לעשות- נהפוך הוא, מלמדים את השרירים והמח להכיל ולהתאפק. ממש כך.

לגבי כלבים אינני בקיאה במערכת השתן שלהם כך שאינני משווה.
 
המשוואה היא א-סימטרית לחלוטין

יש הבדל מהותי בין בריחת שתן של נשים בוגרות אשר חובות שינויים פיזיולוגיים כמו צניחת רחם הלוחצת על השלפוחית, או מצב שבו שרירי האגן מנוונים ו/או פגועים ומקשים על יכולת ההתאפקות לבין תהליך גמילה של גור/ילד שיש ביניהם קורלציה של מצבים.
אבל... זכותו של אדם לדיעה משלו.
יוסי סמואל
האקדמיה הישראלית לכלבנות
בשבילך ולשירותך
 
חייבת להגיב

סתם, לא באמת קשור לכלבים, אלא לפיזיולוגיה של האישה:
אצל אישה לא הריונית הרחם נמצאת בין שלפוחית השתן למעיים, כאשר שלפוחית השתן "יושבת" על הרחם.
מה שגורם לצניחה הם שרירים מייצבים חלשים (שרירי רצפת אגן) ורצועות מתוחות/קרועות/פגועות מסיבה זו או אחרת.
 
אתה טועה ומטעה!

נשים חוות צניחת רחם ובריחת שתן מאותה סיבה ולא אחת בגלל השניה ולא בגלל שינויים פזיולוגיים של גיל מבוגר אלא בגלל הזנחה ופעילות לא מתואמת בגיל צעיר יותר, אשר גורמת נזק לריצפת האגן.
הן חוות בריחת שתן בגלל שרירים לא מאומנים ולא בגלל צניחת רחם, שלפוחית רגיזה ועוד כהנה וכהנה סיבות שגיל המעבר רק מגביר אותן ואילו טופלו בצורה נכונה מראש ההורמונים או העדרם לא היה משנה. שרירי ריצפת האגן ולא האגן יכולים להיות מאומנים במשך החיים החל מגיל הילדות ואלה בדיוק אותם שרירים וגם אותם הרגלים אצל ילדים ואצל נשים בוגרות. בהחלט מומלץ חד משמעית ע"י פזיטורפסטיות מומחיות בעבודה על ריצפת האגן לא לעשות פיפי לפני שיוצאים מהבית אלא ללמוד להתאפק, לא להפחית שתיה אלא ללמוד להתאפק. הן מתנגדות לחינוך של "מי לא עשה פיפי? " לפני שיוצאים מהבית.
אחת הבעיות הגדולות בתחום הזה היא חינוך לקוי וחוסר יידע.

לא אלאה את הקהל הקדוש באשר למנגנון של השרירים ומרכז המידע במח שנותן את ההנחיה לשחרר או לסגור וגם מעביר את המידע "צריך שרותים" גם לא בתיחכום שבו שעושה אותו אפשרי לחלוטין להתאפק.

ואל העקיצה המכוערת שלך באשר לאתר שאני לוחת חלק בהוויתו אני לא מתכוונת להתייחס
 

Godmoney

New member
עדכונים ופרטים נוספים - מיקוד בעזרה :)

אתמול יצאתי איתו ב-00:00 בלילה, הוא השתין בחוץ וחזרנו הביתה.
בערך ב-00:20 תפסתי אותו מרחרח את הארגז של החתולים (הפיפי נעשה תמיד באותו החדר של הארגז של החתולים) ואז הוא התחיל להשתין! 20 דקות אחרי שחזרנו מטיול בו הוא השתין.
ירדתי איתו עוד פעם עד רבע לאחת ובסוף הטיול הוא השתין ממש עוד קצת. היום קמנו בשש בבוקר ועדיין היה פיפי במקום הקבוע.

זה גורם לי לחשוב שזה קטע של טריטוריה. כאמור לא נראה לי שזו בעיה של התאפקות או של דלקת בדרכי השתן מאחר ויש יומיים בשבוע שהוא 10-12 שעות לבד בבית והוא לא עושה (גם לא נראה לי שהוא אוכל או שותה כשאנחנו לא בבית).

חשבתי למנוע ממנו את הכניסה לחדר הזה בלילה אבל אני פוחד שהוא ישתין במקום אחר.
חשבתי להעיר את עצמי ב-3 כל לילה כדי לרדת איתו באמצע הלילה שישתין אבל מאחר וזה קטע של טריטוריה אני לא יודע אם זה יעזור (הוא השתין 20 דקות אחרי שחזרנו מטיול!).
חשבתי אולי להזיז לשם את הקערת מים ואוכל שלו ולהתחיל לבלות יותר זמן בחדר הזה כדי אולי לנסות ולהכניס אותו למה שהוא קורה לו איזור מחיה.

אולי שילוב של כל הפתרונות... אני פשוט אובד עצות ולא יודע מה לעשות.

חשוב לציין גם שמדובר בגור בן חמישה חודשים שעדיין לא סורס. אנחנו מתכננים לסרס אותו עוד חודש-חודשיים. אולי סירוס יעזור/יפתור את הבעיה אבל כואב לי לחשוב שעכשיו במהלך החודש-חודשיים הקרובים כל בוקר נצטרך לנקות פיפי.

תודה לכל העוזרים :)
 

fi0na24

New member
עצה שלי.. קח אותו לוט' לבדיקת שתן

אל תגיד "לא נראה לי".
גורים בגיל הזה בדכ לא מסמנים טריטוריה עדיין..
לא יודעת עם מה אתם מנקים את האיזור שעליו הוא משתין, אבל רצוי להשתמש בחומרים ייעודיים שמנטרלים את ריח השתן (או אבקת כביסה ביו), בשום אופן לא עם אקונומיקה!
 
למעלה