כלב תוקפני לכלבים אחרים

Confide In Omer

New member
כלב תוקפני לכלבים אחרים

הי,
הכלב שלי בן 4 ונוהג לתקוף כלבים שמתקרבים אליו.
כשהוא היה גור הוא בדרך כלל פחד מכלבים אחרים ולפעמים אפילו סירב להתקרב אליהם. בשלב מסויים הוא פשוט התחיל להיות תוקפני, וכמעט כל כלב שמתקרב אליו - אחרי כמה רחרוחים הוא תוקף. מה שמוזר זה שלפני שנוצר ביניהם המפגש, הרבה פעמים נראה שהכלב שלי ממש רוצה להתקרב לכלב, מקשקש בזנב ושמח, ואז כשנוצר המפגש הוא נלחץ ותוקף.
איך אפשר לנסות להרגיע אותו ולמנוע את התוקפנות שלו?
 
כלב תוקפני

עומר שלום
תנסה לתאר לי את המפגש עם כלבך וכלב אחר כשהוא משוחרר ללא רצועה [אם אתם בפארק כלבים לדוגמה] מה רמת המשמעת של הכלב, האם הוא מסורס ,ומה סדר היום שלו והאם יש כלבים שהוא מסתדר איתם ככל שאקבל יותר פרטים אוכל להבין את התמונה הכללית יותר טוב
 

haych

New member
מנצל"שת - גם אצלנו סיפור מאוד דומה

מקווה שזה בסדר שאני נדחפת לשרשור.
לי יש כלבה בת 6, אספנו אותה מהרחוב כשהייתה בת שנתיים ככה שאין לנו מושג מה ההסטוריה שלה ואיך הייתה החשיפה לכלבים בתקופת הגורות.

ב-3-4 החודשים הראשונים איתנו היא הסתדרה עם כל הכלבים. לאחר פרק הזמן הזה (בסמיכות לעיקור, אני לא זוכרת אם זה התחיל לפני או אחרי) התחילה לתקוף את אותם כלבים שהיא הסתדרה איתם כ"כ טוב וגם הרבה כלבים אחרים.

מדובר בכלבה אנרגטית מאוד (כנענית מעורבת בסלוקי) שלא מתעניינת בחפצים שזורקים לה, לא רצה אחרינו בשדות ובעצם הדרך היחידה בה היא פורקת אנרגיה היא כשהיא רודפת אחרי כלבים. הבעיה שכמות הכלבים שהיא מסתדרת איתם היא זניחה ואנחנו נמנעים ממפגשי כלבים כי גם אם היא מסתדרת עם כלב אחד-היא תהווה סכנה לכלב אחר.

לא הצלחנו לעלות על דפוס קבוע.
יש כלבים שהיא שונאת באופן מובהק: זאבים למיניהם, לברדורים, האסקים..
לגבי שאר הכלבים לא מצאנו חוקיות. יש כלבים גדולים שהיא שונאת ויש כאלה שהיא אוהבת. יש כלבים קטנים שהיא שונאת ויש כאלה שהיא אוהבת. לא משנה אם זכרים או נקבות, בוגרים או צעירים (למעט גורים-אותם היא תמיד תוקפת).

כשהיא מבחינה בכלב מרחוק לפעמים היא מחליטה מראש שהיא לא אוהבת אותו ומתחילה לנהום במקרה הטוב, או לחשוף שייניים ולנסות לתקוף במקרה הרע. לפעמים זה קורה רק בשלב הרחרוחים, לפעמים היא מפגינה שמחה, מרחרחת כמה שניות רק אז תוקפת, ולפעמים היא ממשיכה בדרכה או שמבקשת לשחק.
ממש אין חוקיות.

מדובר בכלבה ממושמעת מאוד שעברה אילוף (אשר הטמיע בה את המשמעת הבסיסית, אבל לא פתר כלל את בעיית התוקפנות), אבל כשהיא רואה כלב שלא בא לה טוב היא "לא רואה בעיניים" ואת התקיפה אפשר להפסיק רק כשמנתקים אותה בכח כי היא מפסיקה להשמע לנו.
לצערנו אנחנו נמנעים מלשחרר אותה אלא אם אנחנו יוצאים לטיולים בשדה - דבר שלא מספק לה את הפעילות שהיא צריכה.

חשבנו לקחת כלבי אומנה לסופ"שים בזמן שהסטודנטים נוסעים הביתה, ובכך לנסות להרגיל אותה לכלבים, אבל אנחנו נמנעים מזה בכל פעם מחדש כי זה יחייב אותנו להשאר בבית כל היום ולהשגיח השגחה צמודה (הפרדת חדרים לא באה בחשבון כדי לא לכלוא שם אף כלב, מה גם שהחכמה שלי יודעת לקפוץ על הידית ולפתוח דלתות.

כאמור-האילוף לא עזר.
אנחנו מנסים לחזק התנהגות חיובית באמצעות קליקר וגם זה לא נראה כעוזר, אולי טיפה.

נשמח לכל עיצה.
 
לא כל כלב חייב להסתדר עם כלבים

שום אילוף לא יהפוך כלב בן 6 עם בעיית תקשורת לידידותי לכלל אוכלוסיית הכלבים.
אילוף רק נותן לכם כלים לשליטה בכלבה ובמצב.
&nbsp
קבלו את הכלבה כמו שהיא, תקבעו לה דייטים עם כלבים שאתם יודעים שבוודאות היא מסתדרת איתם ובשאר הזמן קחו אותה להליכות ארוכות.
 
כלב תוקפני

למבקרי הפורום שלום
שמח על כל תגובה ובהחלט תיכנסו לשרשורים ותגיבו המטרה לעזור ולפתור בעיות וכל מי שיכול לתרום מניסיונו ברוך יהיה
 

haych

New member
ברור שהיא לא חייבת

אני לגמרי מקבלת אותה כמו שהיא וגם אני לא אוהבת את כל האנשים ודווקא בקטע הזה אנחנו מאוד דומות :) אבל אין לי אפשרות לקבוע לה דייטים עם כלבים וההליכות הארוכות שלי לא מדגדגות לה (בואי נגיד את זה ככה... התאמנו לחצי מרתון והיינו לוקחים אותה לריצות של כמה קילומטרים טובים - לא השפיע עליה בכלל).
הבעיה שגם בטבע (ואנחנו חובבי טיולים בטבע) אני מפחדת לשחרר אותה, כי תמיד נתקלים בכלבים אחרים בטיולים.
אני לא מחפשת פתרון קסם וברור לי שאי אפשר לשנות אותה, אבל בגלל שהתגובות שלה מאוד מגוונות כלי כלבים שונים (שנאה תהומית מרחוק, כשכושי זנב מרחוק ותקיפה מקרוב, מתחילה לשחק ופתאום תוקפת וכו') אני אשמח לקבל כלים כדי כן לחזק לה את המצבים בהם היא משחקת על כלב, ומעבר לזה אני אשמח בשביל ההבנה שלי לקבל הסבר אפשרי ל-למה יש כלבים שמרחוק היא מאיימת עליהם בטירוף לעומת כלבים שרק במפגש קרוב וממושך היא מנסה לתקוף.
 

InbalAnnabellM

New member
כלבים מתקשרים הרבה פעמים אחד עם השני בעזרת ריח

יש דברים שאנחנו לא יכולים להרגיש,
אבל יכול להיות שריח מסוים שכלב משדר גורם לה להרגשה מאויימת ולכן היא מגרגרת עליו כבר מרחוק..
ויכול להיות שכלב אחר לא מאיים עליה בתחילה מבחינת הריח שלו, אבל מקרוב משהו בשפת הגוף שלו תוך כדי משחק גורם לה להרגיש מאויימת..
&nbsp
יש לה צעצוע שהיא מאוד אוהבת? או אוכל שממש מסיח לה את הדעת?
אולי שווה לקחת אותו לטיולים ובכל פעם שעוברים ליד כלב אחר לתת לה פקודה שהיא מכירה (כמו שב או ארצה) ולתגמל אותה ובמידה והיא לא מקשיבה לסמן בעדינות בעזרת הרצועה (משיכה עדינה כדי שתשים לב, לא כדי להכאיב).
לנסות את זה בהתחלה כשהכלב השני רחוק ואחר כך להתקרב לאט (לא ביום אחד.. כל יום קצת).
לא יודעת אם זה יעביר לה את החריפות כלפי כלבים אחרים, אבל אולי זה כן יגביר את המשמעת שלה אליכם למרות הסחות הדעת.
 
כלב תוקפני

שלום רב
מאחר ולא הוספת לי פרטים אוכל לשער לפי התיאור שלכלב יש בעיה בתקשורת כלבית ייתכן והופרד מוקדם מידי מאמו, או נחשף לא נכון בזמן הגורות, סביר להניח שהוא לא קורא נכון את הכלבים האחרים, אתה מוזמן להתקשר ולשוחח איתי על הבעיה
 
תוקפנות לכלבים

שלום רב
בתוספת לעצות הטובות שניתנו אני מציע שבכול טיול עם הכלב תקדישו חלק ניכר מהטיול לתרגילי משמעת בהפסקות: מספר דקות טיול נינוח ומספר דקות משמעת:שב ארצה וכו' כל מה שהכלב יודע. התרגילים מעייפים את הכלב מנטלית והגרויים פחות ישפיעו עליו,
 
למעלה