כלי מאד בטוח.
אבל כמו (כמעט) בכל דבר, הבטיחות תלויה באדם ! קודם כל שלא ישגלו לך את המוח, היו תאונות ויהיו תאונות ! לשימחתנו בארץ לא היו תאונות קטלניות (בחו"ל נהרגו אנשים). יש מעט מאד תאונות יחסית לכל ספורט אתגרי אחר ולמרבה המזל הכלים בנויים לספוג את האנרגיה של התאונה. כשאומרים שהממ"ג הוא כלי התעופה הבטוח ביותר מסתמכים על נתונים של מינהל התעופה האמריקני שהגדיר את הכלי ככזה. יש מספר סיבות לכך חלק מבניות וחלק אווירודינמיות. קודם כל הכלי טס לאט ! מהירות אוויר של בערך 50-55 קמ"ש. המשמעות פחות אנרגיה פוטנציאלית במיקרה של פגיעה. הכלי אינו מזדקר ( יש אפשרות לזקר אותו אם אתה ממש ביריון וגם אז ההתאוששות מיידית ). הכלי מאד יציב מכיוון שהוא בנוי כמטוטלת, כלומר העגלה הכבדה (160 ק"ג ללא טייס ודלק...) למטה והכנף (המצנח) למעלה ומשקל הכנף 15 ק"ג , טילטול ולו החריף ביותר יתאזן לבד בגלל אפקט המטוטלת הנ"ל. הכלי בנוי כולו כקשת התהפכות אחת גדולה. תופעה שאינה נדירה - לראות כלי מתהפך בריצת ההמראה, הטייס פותח חגורות ,נעמד ,הופך את הכלי חזרה לגלגלים וממריא... נמשיך ביכולת המופלאה של הכלי לנחות נחיתות אונס במרחקים ושטחים קטנים להפליא. (אני הצלחתי להנחית את הכלי ללא מנוע עד לעצירה במרחק של כ- 20 מטר ללא רוח אף !). כמובן שבמקרה של תקלה במנוע תוך כדי טיסה, הכלי שומר על זווית ההתקפה ואין צורך "לשמור מהירות" . ועדיין ניתן לבצע עם הכלי תמרונים מסמרי שיער , אפילו "גילגול חבית" ! זוהי רשימה חלקית, אם יש לך שאלות ואם אתה רוצה להתנסות בטיסת חוויה אמיתית אתה מוזמן להתקשר אלי . יובל דרורי - 050-6555557