כלכלת המשפחה בשיחת זום

כלכלת המשפחה בשיחת זום

כלכלת המשפחה בזום

משבר הקורונה הביא עימו תחושות כבדות של אובדן שליטה מעורבבת עם הרגשת כישלון כשאנו רואים שהמצב הכלכלי שלנו הדרדר.
אנו מרגישים תסכול וחרדה ולא מבינים איך זה הגיוני בכלל שאנחנו במינוס כזה גדול ואין לנו יתרות כספיות על מנת לצלוח את המשבר הזה ללא נזקים כלכליים?

אנחנו שואלים את עצמנו מה עשינו לא טוב?, איך זה הגיוני שהגענו למצב הזה? הרי אנחנו עובדים ומרוויחים די טוב. שאלות אלו מרחפות מעלינו כל הזמן בתקופת המשבר.
ומיד צריך להיכנס לפוקוס ולהתעשת!! ולמה להתעשת? כי יש לנו אחריות ומחוייבות לעמוד על הרגלים ולהתחייב לנו ולמשפחתנו כי זהו. חייבים לעשות עם זה משהו ולא לתת למצב להידרדר.
ולכן צריך להיות ברורים וממוקדים ולהחליט החלטות שיצעידו אותנו קדימה, וכן דווקא בתקופת המשבר צריך לנצל את ההזדמנות ולהתחיל ליישם את עקרונות הבסיס:

קבלת אחריות אישית – ההבנה שרק אנחנו אחראים על המצב הכלכלי שלנו ולא אף אחד אחר. כל פעולה שאנחנו נבצע תשפיע לטוב ולרע עלינו.
ובאותה נשימה, אנחנו ורק אנחנו אחראים למצוא פתרונות לשינוי המצב אליו נקלענו.
מסגרת חשבון הבנק – חייבים להבין שהמסגרת שניתנה לנו בבנק, לא נועדה שניכנס למינוס בימי שגרה אלא לספק לנו כרית ביטחון בימים קשים כדוגמת המשבר הנוכחי. אי ניצול המסגרת בימי שגרה תאפשר לנו מרווח כלכלי בימי משבר. יתרה מכך: צריך לחתור להיות בפלוס בחשבון הבנק על מנת לאפשר יותר מרווח תמרון בעתות משבר.
שינוי כללי התנהלות כלכלית – עד כה עבדנו על דפוס התנהלות אוטומטית שבנינו לעצמנו על סמך ערכים והרגלים שרכשנו במרוצת הזמן. בימי שגרה לרוב זה עבד טוב אך דווקא כעת דפוס ההתנהלות עומד למבחן ואם משהו התקלקל צריך לחשוב ולמצוא את הנקודות החלשות בהתנהלות ולתקנן

יישום עקרונות אלה חשובים לנו בהתנהלותנו הכלכלית בימי שגרה בכלל ובימים טרופים ומאתגרים אלה בפרט והדרך הנכונה להתמודד עם המצב הנוכחי ולא להגיע לסחרחורת כלכלית היא קבלת ההחלטה ליישם את עקרונות הבסיס הללו.

ברור שזה לא פשוט ואין פתרונות קסם אך אנו חייבים לקבל אחריות על מעשנו ולבצע פעולות של תכנון כלכלי, מעקב תזרימי וביצוע בקרה ובניית תכנית פעולה ויישומה על מנת לצאת מהמשבר במצב כלכלי טוב וזאת על מנת שנוכל ולהמשיך ולשלוט במצבנו אחרת המצב ישלוט בנו.

המשבר הזה, עד כמה שהוא ממושך הוא זמני. הקשיים עד כמה שהם גדולים, ניתנים להקטנה.

הבשורה הטובה היא שאתם לא צריכים לעשות הכל לבד ואם חשובה לכם היציבות הכלכלית ושיפור ההתנהלות הכלכלית במיוחד בזמנים אלה, אני מזמין אתכם לשיחת יעוץ בזום שבה אייצר בהירות והבנה של מגוון הפתרונות הכלכליים המתאימים לכם ולמשפחתכם.

גיל יהלום, יועץ כלכלת המשפחה וניהול הון אישי: 052-6704282, [email protected]
 
למעלה